Przejdź do treści

Rozgrzewająca zupa marchewkowa z nutą kokosową

Zdjęcie: Alicja Rokicka
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Jesienią i zimą częściej gotuję zupy. Lubię je przygotowywać. Ich zapach magicznie unosi się po całym mieszkaniu. Dacie się namówić na duet zupowy: marchewka plus domowa śmietana kokosowa? Obiecuję, warto.

Rozgrzewająca zupa marchewkowa

Zupa marchewkowa to duża konkurencja dla popularniej zupy krem z dyni. Ma równie wspaniały pomarańczowy kolor. Kolory działają ożywczo na nasz organizm. Kolor pomarańczowy kojarzy się z zachodzącym słońcem i wakacjami. To też kolor symbolizujący ogień i ciepło, co ważne szczególnie w zimnie dni. Do marchewki pasują wszystkie ostre i rozgrzewające przyprawy, bo sama w sobie jest słodka. Warto sięgnąć po imbir, paprykę, ale także po kmin rzymski, cynamon czy garam masalę. Tutaj wskazana jest dowolność i kulinarna intuicja.

Imbir, miód, cytryna i zioła

Marchew to szczególne warzywo na zimne miesiące. Dobrze przechowywana gości na naszych stołach i straganach przez cały rok. Ma sporo witamin (A, B1, B2, B6, C, E, H, K, PP) i jest bogata w składniki mineralne (potas, sód, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk). Jest również najbogatszym źródłem beta-karotenu, który nie wyparowuje podczas gotowania. Beta-karoten wspomaga pracę serca, wzrok i poprawia koloryt skóry.

Po tym przepisie uwierzycie, że ostatnie, co można powiedzieć o marchewce, to że jest nudna!

Zdjęcie: Alicja Rokicka

Zupa marchewkowa – składniki

– 500 g marchewki
– 1 cebula
– 1 ziemniak
– 1 łyżka kurkumy
– 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego (kumin)
– 1,5 łyżeczki mielonego imbiru (lub 2 łyżeczki świeżego)
– ½ łyżeczki słodkiej papryki
– 2 łyżki przecieru pomidorowego
– sól
– ½ szklanki wiórków kokosowych
– 1 szklanka wody
– 1 łyżeczka soku z cytryny
– ½ szklanki oleju
– 1,5 litra bulionu warzywnego lub wody

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł

Zupa marchewkowa – przygotowanie

Marchewkę obierz i pokrój w drobną kostkę. Tak samo przygotuj ziemniaka. Cebulę obierz i pokrój w kostkę. W garnku rozgrzej olej. Przenieś cebulę. Od razu dodaj wszystkie przyprawy prócz soli. Ciepło je otworzy. Mieszaj, aż kuchnię wypełni miły zapach, a cebula zmięknie. Uważaj, by nie przypalić! Dodaj pokrojone warzywa. Duś przez 3 minuty. Zalej bulionem. Gotuj przez 15 minut, aż warzywa zmiękną. Całość zmiksuj na krem, następnie przelej przez sitko. Zupa będzie miała gładszą konsystencję. Dodaj przecier pomidorowy i dopraw zupę do smaku.

W naczyniu umieść wiórki kokosowe, sok z cytryny i wodę. Zacznij miksować na wysokich obrotach. Po 3 minutach zacznij powoli dolewać olej. Ciecz zgęstnieje. Gotową śmietanę podawaj do zupy.

 

Alicja Rokicka ‒ blogerka, wariatka, roślinna mądrala. Prowadzi popularnego bloga Wegan Nerd promującego kuchnię roślinną. Współpracuje z nowojorskim kwartalnikiem „Chickpea Magazine”. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Przepis na zupę krem z pieczonego kalafiora. Jesień na bogato!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

tofu

Tofu wcale nie musi być nudne. Podkręcamy kultowy ser!

Jak przygotować zupę, która będzie sycąca i dobrze zbilansowana? Magda Gembacka dzieli się swoimi radami / unsplash

Jak przygotować zupę, która będzie sycąca i dobrze zbilansowana? Magda Gembacka dzieli się swoimi radami

×