Przejdź do treści

Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą. Sprawdź przepis

Zupa marchewkowa
Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Marchewka to prawdziwie swojskie warzywo. Lubimy ją chrupać solo, ale równie chętnie zjadamy w towarzystwie mięsa, w sałatce albo w zupie. Skorzystaj z przepisu na aromatyczną wersję kremu marchewkowego z chili i imbirem. Rozgrzewa i syci. 

Sezon na marchewkę trwa właściwie przez cały rok. Wiosną i latem możemy cieszyć się delikatną i młodą prosto z ogrodu. Późna jesień to czas zbioru dorodnych, dojrzałych marchwi, które przechowywane w chłodzie i ciemności dotrzymają nam towarzystwa w trakcie zimowych miesięcy.

Zdjęcie: Gosia Łaniak

Marchew jako źródło witamin

Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z marchewką? Przede wszystkim ze względu na dużą zawartość beta-karotenu, czyli prowitaminy A, nazywanej też witaminą młodości. Jedzenie marchewki zapewni nam zdrową i jędrną skórę, mocne paznokcie i lśniące włosy.

Korzystnie wpłynie także na wzrok oraz kondycję naszego serca, znacząco obniżając poziom złego cholesterolu. Ale to nie wszystkie jej zalety. Poza beta-karotenem zawiera również sporo wapnia, potasu, żelaza, a także witaminy B1, B2, PP oraz KK. Jest wprost idealna dla osób dbających o linię. Przyspiesza przemianę materii, a 100 g marchewki to jedynie niecałe 30 kalorii.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Energia
WIMIN Dobra energia, 30 kaps.
59,00 zł
Odporność
WIMIN Odporność, 30 kaps.
59,00 zł
Odporność, Good Aging
Naturell Witamina D 1000mg, 365 tabletek
70,00 zł
Zdrowie umysłu, Odporność, Good Aging, Energia, Beauty
Wimin Zestaw z głębokim skupieniem, 30 saszetek
139,00 zł
Odporność
Naturell Immuno Hot, 10 saszetek
16,48 zł

Rozgrzewającą zupę marchewkową można przyrządzić na wiele sposobów, ale dziś skupmy się na wersji mocno pikantnej, z mnóstwem rozgrzewających składników. Ostre chili i aromatyczny imbir pomogą uporać się z przejmującym chłodem, a znany ze swych leczniczych właściwości czosnek wspomoże odporność.

Przepis na zupę marchewkową

Zupa marchewkowa z pikantną nutą

Zupa marchewkowa na zdrową i jędrną skórę. Zdjęcie: Gosia Łaniak | Modern Taste

Składniki (na 3-4 porcje):

– 1 kg marchewki
– 1 mała cebula
– 2 ząbki czosnku
– 2-3 łyżki oleju roślinnego
– 500 ml bulionu warzywnego
– 250 ml wody
– 1 łyżeczka startego świeżego imbiru
– duża szczypta chili
– sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Marchewkę myjemy, obieramy i kroimy na małe kawałki. Ważne, aby były mniej więcej jednakowej wielkości. Cebulę i czosnek drobno siekamy.

W garnku rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę. Smażymy chwilę, aż zrobi się szklista. Dodajemy czosnek, marchewkę, chili oraz imbir. Smażymy jeszcze przez 3-4 minuty. Wlewamy bulion oraz wodę i doprowadzamy całość do wrzenia.

Ostre chili i aromatyczny imbir pomogą uporać się z przejmującym chłodem, a znany ze swych leczniczych właściwości czosnek wspomoże odporność

Następnie przykrywamy garnek, zmniejszamy ogień do minimum i gotujemy przez 30 minut, aż marchewka będzie zupełnie miękka. Gorącą zupę miksujemy blenderem na gładki krem, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z grzankami z pełnoziarnistego chleba i odrobiną oliwy z oliwek.

Gotowe, smacznego.

Gosia Łaniakabsolwentka kulturoznawstwa bez pamięci zakochana w fotografii kulinarnej. Miłośniczka aktywności fizycznej. W kuchni niepoprawna hedonistka, poza nią realistka ze skłonnością do snucia wielkich marzeń. Autorka bloga kulinarno-fotograficznego Modern Taste. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Szybka utrata wagi – o czym może świadczyć nagłe chudnięcie?

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Homogenizacja – co to jest i czy jest szkodliwa? Mleko homogenizowane czy pasteryzowane?

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Soplówka jeżowata – właściwości. Kiedy i jak stosować?

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

Katechiny – działanie, źródła w diecie, właściwości

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

×