Przejdź do treści

Zupa orzechowa idealna na zimę. Prosta, łatwa i zdrowa

Zdjęcie: Picante Jalapeno
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Orzechy włoskie zazwyczaj dodajemy do wypieków, deserów, ewentualnie jako dodatek do deski serów. Warto jednak wyjść nieco poza schematy i spróbować tej oryginalnej zupy. Tak, zupy orzechowej!

Zupa z orzechów włoskich

Zupa z orzechów włoskich z rozgrzewającą nutą imbirową to doskonałe danie na długie zimowe popołudnia. Ma dość gęstą konsystencję, głęboki orzechowo-kokosowy smak, przez który delikatnie przebija się nuta imbiru. W dodatku bardzo szybko i łatwo się ją przygotowuje.

Orzechy włoskie to prawdziwa skarbnica wartości odżywczych: zawierają wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz sterole roślinne, które dobroczynnie wpływają na układ krążenia, ponieważ obniżają poziom „złego” cholesterolu oraz działają przeciwzakrzepowo. Obniżają także ciśnienie krwi, przez co obniżają ryzyko zawału serca. Są także bogate w fosfor, który pozytywnie wpływa na pracę naszego mózgu. Są bogatym źródłem żelaza, wapnia, potasu, magnezu i cynku, witaminy E oraz B6. Jedzmy więc na zdrowie!

Zdjęcie: Picante Jalapeno

Zupa z orzechów włoskich – składniki:

– 1 litr bulionu warzywnego
– 300 g orzechów włoskich (bez łupinek)
– 200 ml mleka kokosowego
– kawałek imbiru o długości około 2 cm
sól, pieprz
– opcjonalnie: bagietka do podania

Zupa z orzechów włoskich – przygotowanie

Orzechy wsypujemy na suchą patelnię i prażymy około 4-5 minut. Zdejmujemy z patelni, wsypujemy do wysokiego garnka i miksujemy blenderem ręcznym lub malakserem. W zależności od tego, jak drobno je posiekamy, taką konsystencję zupy otrzymamy: bardziej, lub mniej gładką.

Bulion wlewamy do garnka. Dodajemy rozdrobnione orzechy włoskie, starty na tarce kawałek imbiru, gotujemy. W miseczce mieszamy mleko kokosowe, dodajemy do niego dwie łyżki zupy, mieszamy. Zahartowane mleko dodajemy do garnka z zupą. Mieszamy i doprowadzamy do wrzenia. W razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z groszkiem ptysiowym lub ulubionym pieczywem.


Karolina Polkowska miłośniczka fotografii i górskich wędrówek. Pasjonatka książek kulinarnych, współautorka bloga Picante Jalapeno, który powstał z miłości do jedzenia. Entuzjastka gotowania opartego na sezonowości produktów,  prostocie i  codziennym dogadzaniu sobie smacznymi potrawami. Na co dzień zajmuje się fotografią kulinarną i stylizacją jedzenia.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Brakuje ci pomysłu na obiad? Przedstawiamy trzy przepisy na vege zupy z różnych stron świata

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Przepis na zupę krem z pieczonego kalafiora. Jesień na bogato!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

×