Przejdź do treści

Sałatka z melonem, ogórkiem i awokado. Pełna smaku i wartości odżywczych

Sałatka z melonem, ogórkiem i awokado
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Wciąż wcielasz w życie noworoczne postanowienie o zrzuceniu kilka kilogramów? Świetnie! Pora zatem zmienić menu na lżejsze. Zacznijmy od melona, który idealnie nadaje się do sałatek, zaś w 100 g zawiera zaledwie 35 kcal, więc można jeść go na okrągło.

Oprócz walorów smakowych melon jest niezwykle wartościowy. Charakteryzuje się sporą ilością potasu, który pomaga w regulowaniu ciśnienia krwi. Znaleźć w nim możemy witaminy i minerały, m.in. A, C, D, E, P, beta-karoten, żelazo, magnez, kwas foliowy, błonnik. Dodatkowo działa przeczyszczająco i moczopędnie, dlatego często stosuje się go w kuracjach odchudzających. Dzięki temu, że składa się w 90% z wody doskonale uzupełnia niedobór płynów w organizmie, gasi pragnienie i utrzymuje uczucie sytości na długo. Łatwo dzięki niemu poskromić swój wilczy apetyt. Dzięki witaminom z grupy B melon pomaga zredukować zmęczenie. Dodatkowo wspomaga koncentrację i działa relaksacyjnie.

Guacamole

Najbardziej popularny i dostępny w większości sklepów melon żółty – miodowy – fantastycznie smakuje z dodatkiem soku z cytryny lub posypany odrobiną imbiru. Doskonale sprawdzi się również jako składnik przekąsek z prosciutto. Z kolei zielona odmiana melona potrafi wzbogacić smak ryb i owoców morza. Słodka galia z charakterystyczną żółtą skórką pokrytą siateczką tworzy doskonałą bazę pod desery, sałatki owocowe czy sorbety. Dla wielu z nas ulubiona odmiana – cantalupe z pomarańczowym miąższem – sprawdza się doskonale jako element warzywno-owocowych sałatek. Zapewniam, że połączenie soczystego melona, świeżego ogórka i kremowego awokado z całą pewnością przypadnie wam do gustu.

Sałatka z melona, ogórka i awokado

Zdjęcie: Katarzyna Wala

Sałatka z melona, ogórka i awokado – składniki (dwie porcje)

– ogórek zielony
– kulki z dwóch różnych gatunków melona (np. cantalupe, galia)
– pół awokado
– kilka listków rukoli 

Sos:

– 2 łyżki soku z limonki
– 3 łyżki oleju z pestek winogron
– łyżka syropu z agawy lub miodu
– mięta (opcjonalnie)
– sól, pieprz

Sałatka z melona, ogórka i awokado – przygotowanie:

Ogórka kroimy obieraczką do warzyw na cienkie plasterki. Układamy je „fantazyjnie” na płaskim talerzu. Łyżeczką do melona drylujemy kulki i układamy na plastrach ogórka. Podobnie drylujemy kulki z awokado. (Najlepiej od razu skropić je sokiem z cytryny, aby nie zbrązowiały). W osobnym naczyniu łączymy sok z limonki, olej z pestek winogron, syrop z agawy, sól, pieprz oraz posiekane listki mięty. Sałatkę polewamy sosem bezpośrednio przed podaniem i zjadamy ze smakiem.

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. 

 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

tofu

Tofu wcale nie musi być nudne. Podkręcamy kultowy ser!

Jak długo trzeba jeść awokado, żeby obniżyć poziom cholesterolu? Zaskakujące wyniki nowego badania

Jak długo trzeba jeść awokado, żeby obniżyć poziom cholesterolu?

Bruschetta z figami

Bruschetta z figami. Smakuje obłędnie, a jest zaskakująco prosta w wykonaniu!

×