Przejdź do treści

Domowy sorbet – owocowa porcja orzeźwienia. Poznaj trzy przepisy

Domowy sorbet - nic trudnego!
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Warto sięgnąć po sezonowe owoce i zmiksować sobie coś pysznego. Przygotowanie lekkiego, zdrowego i orzeźwiającego sorbetu w domowych warunkach jest naprawdę dziecinnie proste.

Owocowe sorbety jak nic innego przychodzą z pomocą w upalne dni, gdy jedyne, czego nam trzeba, to porcja orzeźwienia i ochłody. To niskokaloryczna i wartościowa przekąska. Jej przygotowanie nie wymaga specjalnie dużo pracy ani pieniędzy. A co zyskujemy? Pełną kontrolę nad jakością i rodzajem wybieranych składników, co pozwala na delektowanie się ich smakiem absolutnie bez żadnych wyrzutów sumienia.

Własnoręczne przygotowywanie sorbetów to również okazja do kulinarnych eksperymentów. Możemy komponować nowe, oryginalne smaki, poszukiwać swoich idealnych kombinacji i jednocześnie dobrze się przy tym bawić. Najlepiej w sorbetach sprawdzają się dojrzałe owoce, do których nie jesteśmy zmuszeni dodawać słodkich dodatków. Jeżeli jednak preferujemy bardziej wyrazistsze smaki, jako zamiennik cukru możemy użyć ksylitolu, syropu z agawy, syropu daktylowego czy klonowego.

Zaproponowane poniżej sorbety stanowią doskonałą propozycje dla osób unikających cukru w klasycznej postaci. Sorbet z owoców lata dzięki skórce z limonki nadaje się na orzeźwiający deser w upalne popołudnie, a wersja z mango, ananasem i brzoskwinią z dodatkiem wody kokosowej ma w sobie trochę egzotyki. Sorbet porzeczkowo-borówkowy charakteryzuje się lekko kwaskowatym smakiem, jednak z dodatkiem ksylitolu nabiera przyjemnie słodkawej nuty. Cały charakter nadaje mu kokosowa polewa z wtopionymi pistacjami, która dla miłośników lodów w polewie będzie niezwykle pozytywnym dopełnieniem.

Kiedy zaczniemy przygotowywać owocowe sorbety w domu, już nigdy nie sięgniemy po te sklepowe. Z tej drogi nie ma odwrotu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Sorbet z owoców lata na ksylitolu z dodatkiem skórki z limonki

Zdjęcie: Katarzyna Wala

Składniki:

– 100 g malin
– 100 g borówek amerykańskich
– 50 g jagód
– 2 łyżki ksylitolu
– skórka z połowy limonki

Do foremek na lody dodajemy po kilka sztuk całych malin oraz borówek amerykańskich. Pozostałe maliny wraz z łyżką ksylitolu i połową porcji skórki z limonki miksujemy na gładki mus. Wypełniamy nim foremki do połowy. Następnie blendujemy borówki z jagodami, pozostałym ksylitolem oraz skórką z limonki. Powstałą masą uzupełniamy foremki. Całość wkładamy do zamrażalnika na 3–4 godz.

Sorbet z ananasa, mango, brzoskwini z dodatkiem wody kokosowej

Domowy sorbet - nic trudnego!

Składniki:

– 2 plastry ananasa
– połowa mango
– połowa dojrzałej brzoskwini
– 50 ml wody kokosowej
– łyżka wiórków kokosa

Ananasa, mango oraz brzoskwinię myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Przekładamy do blendera, dolewamy wodę kokosową i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Całość przelewamy do plastikowego lub metalowego naczynia i wkładamy do zamrażalnika. Po upływie godziny mieszamy sorbet, aby pozbyć się lodowych grudek. Pozostawiamy całość na 3–4 godziny w zamrażalniku. Podajemy w wafelkach lub pucharkach, posypane odrobiną wiórków kokosa.

Sorbet porzeczkowo-borówkowy na ksylitolu z kokosową polewą i posypką z siekanych pistacji

Domowy sorbet - nic trudnego!

Składniki:

– 100 g borówek amerykańskich
– 100 g czarnych porzeczek
– 2 łyżki ksylitolu
– sok z ćwiartki cytryny

Polewa + posypka

– 2 łyżki oleju kokosowego
– 2 łyżki mleka koksowego
– łyżeczka ksylitolu
– garść pistacji

Borówki oraz porzeczki miksujemy na gładki mus. Dodajemy ksylitol oraz sok z cytryny i dokładnie mieszamy, aż do połączenia się składników. Następnie przelewamy całość do foremek na lody i wstawiamy do zamrażalnika na 3–4 godziny. W międzyczasie w osobnej miseczce mieszamy olej kokosowy z mleczkiem kokosowym oraz ksylitolem, aż do uzyskania gładkiego kremu. Sorbet wyciągamy z zamrażalnika, polewamy go uprzednio przygotowanym kremem i posypujemy posiekanymi pistacjami. Za sprawą oleju kokosowego polewa szybko zastygnie, jednak aby nadać jej jeszcze więcej chrupkości, wstawiamy sorbet ponownie do zamrażalnika na mniej więcej 30 min.

 

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Śliwka – właściwości zdrowotne i wartości odżywcze. Najciekawsze przepisy

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Sok z wiśni – przepisy i właściwości

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Morele – wartość odżywcza, indeks glikemiczny, przepisy

×