Przejdź do treści

Dynia. Poznaj świetny przepis na faszerowaną dynię

dynia
Słodka i maślana dynia piżmowa. Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Dynia to królowa metamorfoz. Sprawdza się w roli deseru, dania głównego i jako jesienny lampion. A my ją nafaszerujemy! Wybraliśmy dynię piżmową, która cudownie smakuje po upieczeniu. Dodaliśmy do niej kaszę gryczaną, niebieski ser, żurawinę i orzechy. Wyszło idealne danie na jesienne dni!

Dynia: skarbnica witamin

Dynia ma tak wiele zastosowań, że trudno wszystkie wymienić. Świetnie czuje się upieczona, usmażona i ugotowana. Możesz przygotować z niej zupę, ciasto, puree albo curry. Występuje w różnych postaciach i kolorach, a każdy rodzaj nadaje się do trochę innych zastosowań. Niektóre mają jadalną skórkę, inne najlepiej smakują po upieczeniu lub w deserze. Korzystajcie z ich wszechstronności i różnorodności. Warto! Dynia jest bogata w potas, wapń, magnez, żelazo oraz fosfor, zawiera witaminy z grupy B, witaminę A, witaminę C, witaminę E, witaminę K, a także sporo błonnika. Jest niskokaloryczna, lekkostrawna, przyspiesza przemianę materii. Reguluje poziom cholesterolu i glukozy we krwi. Oprócz tego ma dobry wpływ na serce, wątrobę i nerki. A poza tym smakuje doskonale!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł

Przepis na faszerowaną dynię

Składniki:

– niewielka dynia piżmowa
– 100 g kaszy gryczanej niepalonej
– garść niebieskiego sera
– ok.10 łyżek oleju ryżowego
– ok. 5 łyżek suszonej żurawiny
– mały pęczek jarmużu (ok. 2 garści)
– średniej wielkości czerwona cebula
– 4 łyżki prażonych orzechów piniowych
– sok wyciśnięty z jednej cytryny
– pół papryczki chilli
– 2-3 ząbki czosnku
– sól morska i świeżo mielony pieprz

Sposób przygotowania:

Dynię przekrój wzdłuż. Posmaruj 4-5 łyżkami oleju.

alt=”przepis-na-faszerowana-dynie” />

Zdjęcie: masz.talerz

Przykryj folią aluminiową i piecz w temperaturze 220 stopni, aż będzie miękka. W tym czasie ugotuj kaszę. Odcedź i opłucz zimną wodą. Do kaszy dodaj żurawinę, pokrojoną w piórka cebulę, orzechy, chilli, czosnek, ser i porwany jarmuż.

przepis-na-faszerowana-dynie1

Zdjęcie: masz.talerz

Wlej około 5 łyżek oleju i sok z cytryny. Dopraw solą oraz pieprzem. Wymieszaj i odstaw na bok. Kiedy dynia będzie gotowa, pozbądź się z niej pestek i wyjmij miąższ, pozostawiając około dwucentymetrową warstwę przy skórce.

faszerowana-dynia-pizmowa

Zdjęcie: masz.talerz

Wyskrobane purée połącz z kaszą. Wypełnij dynię farszem i piecz przez 15-20 minut w temperaturze 200 stopni.

pieczona-dynia-faszerowana

Zdjęcie: masz.talerz

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

tofu

Tofu wcale nie musi być nudne. Podkręcamy kultowy ser!

Bruschetta z figami

Bruschetta z figami. Smakuje obłędnie, a jest zaskakująco prosta w wykonaniu!

×