HelloZdrowie

Zawsze robisz za dużo naleśników? Sprawdź, czy możesz je zamrozić

Zawsze robisz za dużo naleśników? Sprawdź, czy możesz je zamrozić Pexels.com

Robiąc naleśniki przygotowujesz za dużo ciasta i później nie wiesz, co możesz z nimi zrobić? Świetnym sposobem na przechowanie gotowych naleśników jest ich zamrożenie. Wówczas masz gotowy dodatkowy obiad na „w razie czego” i nie musisz obawiać się tego, że naleśniki będą mniej smaczne niż te przygotowane na świeżo. Tak naprawdę możesz zamrozić wszystkie rodzaje naleśników, małe i duże oraz przygotowane z różnych mąk. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak zabrać się za zamrażanie.

Usmaż, ile chcesz!

Możesz usmażyć tyle naleśników, ile dusza zapragnie. Nie musisz zjadać wszystkich od razu, możesz zamrozić je na później. Tylko pamiętaj, żeby wziąć pod uwagę pojemność swojej zamrażarki. Dokładnie usmaż naleśniki z obydwu stron, a wcześniej przygotuj sobie specjalne woreczki do zamrażania z opisanymi karteczkami, które pomogą ci w oznaczeniu daty i rodzaju naleśników. Przed włożeniem ich do woreczka, wyłóż je obok siebie na tacę  i włóż na około pół godziny do zamrażarki. Jak już stwierdzisz, że są odpowiednio zmrożone, możesz zabrać się do pakowania ich do woreczków. Między naleśniki włóż na przykład papier do pieczenia – dzięki temu unikniesz ich sklejenia. Tak przygotowane i zamrożone naleśniki nie powinny być przechowywane dłużej niż dwa miesiące.

Przyszedł czas na zjedzenie zamrożonych naleśników

Aby przygotować posiłek z zamrożonych wcześniej naleśników, możesz skorzystać z wielu opcji, m.in.:

  • Piekarnik – to standardowa procedura. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza, wyłóż naleśniki na wyłożoną folią lub papierem do pieczenia blachę i piecz je przez 10 minut. Tylko tyle powinno wystarczyć, aby naleśniki były gotowe do spożycia.
  • Mikrofalówka – najprostsza i najszybsza metoda. Wystarczy wyłożyć naleśnika na talerz i włączyć mikrofalówkę na około 30 sekund. Danie gotowe!
  • Toster – metoda dla osób, które uwielbiają pankejki. Te małe naleśniki bez problemu podgrzejemy w tosterze, będą błyskawicznie gotowe, a w dodatku apetycznie chrupiące.

Jeśli nie chcesz stosować szybkiej obróbki termicznej na swoim pożywieniu, wyłóż naleśniki dzień wcześniej do lodówki i zostaw je na noc. Wystarczy, że przed podaniem lekko je podgrzejesz.  Przygotowanie obiadu czy pysznego śniadania, jeszcze nigdy nie było tak proste.

 

Źródło: thepioneerwoman, thekitchn

Zobacz także

Zainteresują cię również:

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Wiecznie jesteś głodna? Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić

Jabłka w cieście naleśnikowym. Idealna propozycja na śniadanie

Czujesz, że tracisz moc? Oto 10 sposobów na zapewnienie sobie energii w ciągu dnia

Najczęściej fałszowana żywność. Sylwia Majcher o pułapkach, które zastawiają na nas producenci

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Jak sobie poradzić z objadaniem? Radzi dietetyczka Martyna Mańka

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

Jedzenie, które udaje zdrowe. Poznaj listę 10 spożywczych kameleonów

Tłuszcze na dzień dobry, czyli jak dać sobie kopa energetycznego na śniadanie?

Bruschetta z serem halloumi – oto prawdziwe śniadanie mistrzów

Nie tylko pielęgnacja ma znaczenie dla skóry! Poznaj żywność, która pomoże ją oczyścić

Czego nie jeść w trakcie miesiączki, by nie nasilać bólu brzucha? Wyjaśniają dietetyczki

Parówki, dosładzane serki i inne, czyli czego nie podawać dziecku na śniadanie

Jedzenie, które leczy. Sprawdź, czego nie wiesz o żywności funkcjonalnej

Pancakes orkiszowo-orzechowe. Rozkosz dla podniebienia!

18 przepisów na królewskie śniadanie. Dla każdego coś dobrego!

„Nie” dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

Zdrowsze grzechy żywieniowe. Jak wybrać najzdrowsze chipsy?

6 sposobów na poprawę trawienia bez wyrzeczeń

Co zrobić z resztkami po świętach? Znana blogerka zdradza sprawdzone patenty

Zdrowsze grzechy żywieniowe. Jak wybrać najzdrowszą wersję czekolady?

Jedz grzyby w święta. „Przekonanie, że są pozbawione wartości odżywczych, to mit” – mówi dietetyczka