Przejdź do treści

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Pasta z fasoli na patelni
Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie/ Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Na polskie nowalijki musimy jeszcze sporo poczekać. Z pomocą w trudnych chwilach nadciąga ona – bohaterska fasola. A konkretnie jej biała odmiana ‒ Piękny Jaś.

Kolumb, odkrywając Amerykę, odkrył dla Europy i fasolę. W wielu odmianach, od całkiem czarnej, przez beżową, nakrapianą, do śnieżnobiałej. Ja zaś nie odkryję pewnie Ameryki, mówiąc, że fasola ma więcej białka niż mięso, co jest szczególnie istotne dla wszystkich roślinożerców.

Dodatkowo fasola jest bogata w żelazo, fosfor, wapń i potas, a nie zawiera przy tym sodu, w przeciwieństwie do jej bliskiego kuzyna ‒ grochu. Fasola idealnie wpisuje się w menu lekkiej diety odchudzającej. Przyśpiesza trawienie, bo zawiera mnóstwo błonnika – aż 15,7 g na 100 g.

Fasola zawiera też sporo witaminy B1, która jest uznanym przeciwdepresantem. Dlatego moja pasta fasolowa nie tylko dostarczy ważnych składników odżywczych, ale też poprawi humor. Oto inspirowany hummusem przepis na pastę śniadaniową: z orzechami, czosnkiem i olejem z orzechów włoskich. Sprawdzi się idealnie na kanapce z pieczywa na zakwasie albo w zestawieniu z pumperniklem.

Przepis na pastę z fasoli

pasta z fasoli hummus
                        Zdjęcie: Przepis na pastę z fasoli. Zdjęcie: Anna Pietras 

Składniki na słoiczek pasty – porcja na dwa śniadania dla dwóch osób:

– około 150 g suchej fasoli jaś
– garść orzechów laskowych
– garść fistaszków
– 2 ząbki czosnku
– 4‒5 łyżek oleju z orzechów włoskich albo oliwy z oliwek
– szczypta soli
– czarny pieprz

Przygotowanie:

Fasolę najlepiej zamoczyć już poprzedniego dnia i zostawić na noc. Będzie wtedy gotować się o wiele szybciej, czyli od 40 minut do godziny, w zależności od tego, jak duże są ziarna. Jeśli nie uda się wcześniej namoczyć fasoli, pozostaje długie gotowanie w osolonej wodze z liściem laurowym aż do miękkości, co może zająć nawet 3 godziny. Nie należy wylewać wody pozostałej po gotowaniu fasoli.

Orzechy laskowe trzeba zalać wrzątkiem, a później obrać z gorzkiej skórki. Fistaszki obrać z łupin. Ugotowaną fasolę wrzucamy do blendera, razem z orzechami, dodajemy oliwę, doprawiamy do smaku. Jeśli pasta jest zbyt twarda lub sucha, należy dolać kilka łyżek wywaru pozostałego po gotowaniu fasoli i ponownie zblendować masę.

Najlepiej smakuje na grzankach lub pełnoziarnistym pieczywie, z posiekaną drobno natką pietruszki i szczypiorkiem. Pastę można przechowywać w lodówce w zamkniętym słoiczku przez kilka dni.

hummus z fasoli

Pasta fasolowa nie tylko dostarczy ważnych składników odżywczych, ale też poprawi humor. Zdjęcie: Anna Pietras


Anna Pietras – prowadzi bloga Tomyjemy. Choć studiowała prawo i nauki polityczne, jej prawdziwą pasją okazało się gotowanie. W 2002 roku założyła pierwszego fotobloga. Dziś fotografia i kuchnia to jej sposób na życie.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie masz pomysłu na niedzielny obiad? Wypróbuj zupę pho w polskiej odmianie, która wzmocni organizm w śnieżnej, zimowej aurze

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się idealnie

pizza z awokado

Domowa pizza z awokado. Zobacz przepis na to niskokaloryczne szaleństwo

Omlet na patelni, obok leżą pomidory i papryka

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Detoksowa zupa miso z warzywami – Japończycy wiedzą co dobre. Spróbuj i ty!

3 szybkie przepisy na owocowe śniadanie. Dzięki nim będziesz miała mnóstwo energii!

Patelnia z daniem

Tłuszcze na dzień dobry, czyli jak dać sobie kopa energetycznego na śniadanie?

Zjedz komosę na śniadanie!

Budyń z batatów. Wegański, bez cukru, ale słodki

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Jabłka w cieście naleśnikowym. Idealna propozycja na śniadanie

Przepis na szaszłyki z krewetkami. Sylwestrowa przekąska na piątkę!

Wegańskie przekąski na sylwestra. Pokochają je nawet nieweganie!

Świąteczny barszcz na szybko. Prosty i pyszny!

Pełnoziarnisty wieniec makowy. Pełen mikroelementów i witamin

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Śniadaniowa miska zdrowia

Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska zdrowia. Na dobry początek dnia!

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

pijąca kobieta

Przemarznięta? Te napoje zimą rozgrzeją twój organizm skuteczniej niż herbata i kawa

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym. Smakuje bombowo!

owsianka na wodzie

Owsianka na wodzie – jak przygotować zdrowe śniadanie?

Kiszone buraki. I moc jest z wami!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

×