Przejdź do treści

„Od dziś nie podjadam” jest w zasadzie celem bez szans na powodzenie – podkreśla psychodietetyczka. Dlaczego i co można z tym zrobić?

"Od dziś nie podjadam" jest w zasadzie celem bez szans na powodzenie - podkreśla psychodietetyczka
"Od dziś nie podjadam" jest w zasadzie celem bez szans na powodzenie - podkreśla psychodietetyczka/ Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Ile razy mówiłaś sobie, że „od dziś” nie będziesz podjadać między posiłkami? Psychodietetyczka Agata Głyda uważa, że to plan, który nie ma prawa się powieść. Dlaczego? Ekspertka wyjaśnia to w swoim wpisie na Instagramie i proponuje sposób na podjadanie, który według niej jest skuteczny. Warto wgryźć się w ten temat!

Mózg nie lubi zakazów

„’Od dziś nie podjadam’ jest w zasadzie celem bez szans na powodzenie. Już abstrahując od tego, że takie postanowienie nie mówi nam nic o przyczynach podjadania między posiłkami, to dodatkowo nasz mózg z natury nie lubi zakazów… Być może zauważyłaś, że kiedy planujesz, że nie będziesz czegoś robić, to tym bardziej zaczynasz to robić!” – pisze na swoim instagramowym profilu @psycholog_na_diecie Agata Głyda.

Uwierzyłabyś, jakby ktoś ci powiedział, że fizyka kwantowa może pomóc w radzeniu sobie z podjadaniem? Psychodietetyczka uważa, że to jak najbardziej możliwe! Jak pisze, ta strategia to jej tajna broń na „trudne przypadki”.

„Kiedy nic nie działa, rzucam pacjentom Heisenberga na ratunek” – zdradza Głyda, przywołując niemieckiego fizyka teoretyka, filozofa nauki, współtwórcę mechaniki kwantowej i elektrodynamiki.

To właśnie na jego teoriach bazowała, tworząc poniższy rysunek, który pokazuje, że skupiając się wyłącznie na podjadaniu, ignorujemy wiele istotnych rzeczy, które za nimi stoją. I to właśnie nad nimi powinniśmy popracować. To między innymi stres, restrykcje, samotność czy choroba.

„Mózg nie lubi tego, co trudne, za to chętnie podtrzymuje nawyki przyjemne. Oporuje przed zmianą, która wymaga zasobów siły woli. Spróbuj inaczej: zamiast mówić sobie 'nie podjadam’, po prostu licz, ile razy zdarza ci się podjadać w ciągu dnia i zapisuj codziennie wynik. Tylko tyle. Uwaga kierowana na monitowanie zachowania, a nie zmianę zachowania, z czasem sprawi, że ulegnie ono zmniejszeniu” – wyjaśnia. „Muszę przyznać, że to naprawdę działa! Bez wysiłku” – dodaje.

To co, spróbujesz „od dziś” liczyć, ile razy w ciągu dnia podjadasz? Do dzieła!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Agata Głyda, czyli „Psycholog na diecie”

Za profilem na Instagramie „Psycholog na diecie” stoi Agata Głyda – psychodietetyczka, psycholożka i terapeutka pracująca w nurcie poznawczo-behawioralnym. Jest autorką książki „Równowaga”, szkolenia „Ogarnij podjadanie” oraz podcastów, w których porusza zarówno tematy psychologiczne, jak i psychodietetyczne. Profil Agaty Głydy na Instagramie @psycholog_na_diecie obserwuje ponad 62 tys. osób.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowsze grzechy żywieniowe. Jak wybrać najzdrowsze chipsy?

Czy chipsy rzeczywiście uzależniają jak nikotyna? Odpowiada dr Damian Parol

Czy chipsy rzeczywiście uzależniają jak nikotyna? Odpowiada dr Damian Parol

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Crostini – jak zrobić? Przepisy na włoskie grzanki 

Dlaczego tak lubimy jeść tosty z serem? Wyjaśnia biotechnolog Dawid Polak

Dlaczego tak lubimy jeść tosty z serem? Wyjaśnia biotechnolog Dawid Polak

8 niezawodnych sposobów na niezdrowego grilla

Oto 8 niezawodnych sposobów na niezdrowego grilla. Na pewno go nie zapomnisz!

Najgorsze z najgorszych. TOP 6 najgroźniejszych dla zdrowia konserwantów

Kobieta w grubym swetrze z kubkiem z gorącym napojem w dłoniach, w tle rozmyty jesienny pejzaż

5 najważniejszych błędów żywieniowych, które popełniamy zimą. Tłumaczy dietetyczka

Podjadasz wieczorem? Po te 10 przekąsek możesz sięgać bez wyrzutów

Wiecznie jesteś głodna? Sprawdź, jak łatwo sobie z tym poradzić

Koniec z ciągłą walką z kilogramami. Poznaj energizującą dietę

Zajadasz stres? Zobacz, jak to kontrolować

Jak jeść więcej owoców i warzyw? Mamy kilka sposobów

Chcesz schudnąć? Te produkty musisz definitywnie odstawić

Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Czekolada a magnez. Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Stres oksydacyjny – jak zminimalizować jego wpływ na organizm?

Stres oksydacyjny – jak zminimalizować jego wpływ na organizm? Poznaj 4 sposoby

Para je truskawki - wieczorne podjadanie

Masz problem z podjadaniem wieczorem? Psychodietetyczka Justyna Markowska podpowiada, jak tego uniknąć

kobieta, święta

Święta dla odchudzających się – na co zwrócić uwagę

Najczęstsze przyczyny hospitalizacji w święta

istockphoto.com

Chcesz wspomóc swoją pamięć i koncentrację? Sięgnij po… przekąski!

Roladki bakłażanowe

Przepis na fit roladki bakłażanowe

owsianka z bananami

Jak łączyć produkty na talerzu?

jajka szpinak

5 zdrowych przekąsek potreningowych. Przygotujesz je w kilka minut, a zapewnią energię na długo

Wakacje w Hiszpanii – przewodnik kulinarny

Wakacje w Hiszpanii – przewodnik kulinarny

×