Przejdź do treści

Makaron z jarmużem i ziarnami granatu

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sadzone jajka na patelni
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia? Niekoniecznie. Takich mitów jest więcej
Zioła w domu – jakie i jak uprawiać na parapecie lub balkonie
Kapary – właściwości zdrowotne, zastosowanie i przepisy
Orzechy pekan – wartości odżywcze, właściwości, zastosowanie
Lepiej unikaj w kupowanych produktach "szóstki z Southampton". Czym jest i dlaczego jest groźna? Tłumaczy Agnieszka Pocztarska
Lepiej unikaj „szóstki z Southampton”. Czym jest i dlaczego jest groźna? Tłumaczy Agnieszka Pocztarska

Jarmuż oswoiliśmy już dawno. Przyda się teraz do makaronowej sałatki! Makaron gryczany sprawi, że danie będzie sycące i rozgrzewające, bo podamy je na ciepło. Do tego pesto z prażonych pistacji, ze świeżą miętą i czerwonym pieprzem. A to nie koniec dodatków…

Jarmuż znany jest od lat. Na chwilę o nim zapomnieliśmy, ale na szczęście już od paru lat ponownie gości w naszych kuchniach. Można go jeść pod różnymi postaciami. Na surowo w sałacie, z koktajlem, pieczony, duszony albo smażony. Jest prosty i szybki w obróbce, dlatego warto po niego sięgać. Jarmuż spokojnie można zaliczyć do grupy produktów superfood. To dzięki jego wartościom odżywczym. Jest bogaty w witaminy z grupy A, B6, C, K, kwas foliowy, niacynę i ryboflawinę. Oprócz tego zawiera beta-karoten oraz luteinę. Jedząc go, dostarczysz organizmowi fosfor, potas, sód, cynk i magnez. Ma działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające. Zapobiega rozwojowi chorób nowotworowych. Zawiera więcej wapnia niż mleko! Jakby tego było mało, jego regularne spożywanie zapobiega chorobom serca, wrzodom i ma dobry wpływ na wzrok.

Łapcie jarmuż i dodatki i chodźcie na makaronową ucztę!

Makaron z jarmużem i ziarnami granatu – składniki (przepis dla 2 osób):

– dwie garści jarmużu
– 4 łyżki ziarenek granatu
– 80 g pistacji
– 2-3 garści drobnego makaronu gryczanego
– łyżeczka czerwonego pieprzu
– sól do smaku
– sok z połowy cytryny
– 2 łyżki listków mięty
– 3/4 łyżki skórki z cytryny
– 1 ząbek czosnku
– twardy ser kozi do posypania gotowego dania
– ok. 30-40 ml oleju lnianego

Makaron z jarmużem i ziarnami granatu – przygotowanie:

Zacznij od przygotowania pesto. Pistacje obierz z łupinek.

Zdjęcie: masz.talerz

Podpraż na suchej patelni, aż się ładnie zarumienią. Wrzuć je do moździerza. Dodaj szczyptę soli i ucieraj, aż powstaną okruchy. Wrzuć czerwony pieprz, czosnek i miętę. Mocno utrzyj całość.

przepis na makaron z jarmuzem_przygotowanie pesto

Zdjęcie: masz.talerz

Dolej sok z cytryny oraz olej. Wymieszaj, odstaw na bok. W garnku zagotuj osoloną wodę. Dodaj makaron i gotuj go, aż będzie miękki. W tym samym czasie zajmij się jarmużem. Liście umyj i osusz.

przepis na makaron z jarmuzem

Zdjęcie: masz.talerz

Oddziel je od twardej łodygi i podpraż na suchej patelni, aż się lekko zarumienią. Makaron odcedź, podawaj gorący z jarmużem, pesto pistacjowym, posypany serem, granatem i skórką z cytryny.

Makaron z jarmuzem_propozycja podania

Zdjęcie: masz.talerz

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Zupa pieczarkowa – wersja śniadaniowa

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Przepis na sałatkę z botwiny i sera koziego. Jest bardzo prosta i bardzo smaczna

Bananowe lody

Bananowe lody w jednym, pysznym kęsie

Tofu

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Zielony koktajl z liśćmi rzodkiewki

Wiosenna zupa rzodkiewkowa - przepis na zdrowe i smaczne danie / Olimpia Davies

Wiosenna zupa rzodkiewkowa – przepis na zdrowe i smaczne danie

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Rzeżucha: życie po życiu

Rzeżucha: życie po życiu. Przerośnięte kiełki rzeżuchy można wykorzystać na wiele sposobów

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

wegański pasztet

Foie gras (fuagra) – co to? Jak zrobić wegańskie foie gras?

Pasta bezjajeczna na kanapce

Wegańska pasta bezjajeczna. Zdrowe urozmaicenie wielkanocnego jadłospisu

Ciasto marchewkowe z kremem

Ciasto marchewkowe – przepis na najzdrowszy deser

Mazurek wielkanocny – przepis. Jak zrobić go w wersji light?

Wielkanocna baba orkiszowa. Znacznie zdrowsza niż klasyczna

Wielkanocna baba orkiszowa. Znacznie zdrowsza niż klasyczna

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Wegańskie lody bakaliowe. Nie zawierają dodatkowego cukru, śmietany ani mleka

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

Przepis na serowe placuszki z figą. Są obłędne!

Najpopularniejsze

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

18 przepisów dla miłośników awokado

18 dań wege, które pokochają mięsożercy

18 dań wege, które pokochają mięsożercy. Najlepsze przepisy z wegańskich i wegetariańskich blogów

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

8 rzeczy, za które pokocha cię twój żołądek. Zobacz, jak wspomóc jego funkcjonowanie!

8 rzeczy, za które pokocha cię twój żołądek. Zobacz, jak wspomóc jego funkcjonowanie!

7 rzeczy, za które pokocha cię twoja wątroba

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

6 zaskakujących rzeczy powodujących wzdęcia

szklanka wody

Woda alkaliczna – co to jest? Poznaj opinie i przeciwwskazania

avocado

9 produktów, które regulują poziom cukru

Buddha bowl – najpiękniejsza miska świata. Pięknie wyglądający posiłek, bogaty w witaminy i wartości odżywcze

elektrolity

Dopadają cię zawroty głowy albo skurcze mięśni? To sygnały, że możesz mieć problem z elektrolitami

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

oliwa

Wysoki cholesterol? Oto 6 produktów obniżających cholesterol

pizza kobieta

Brak apetytu, a chcesz przytyć? Oto 5 patentów na „coś na apetyt”

Mycie brokułów

Gotowanie brokuła – ile gotować w wodzie i na parze?