Przejdź do treści

Poczuj miętę do surowej gryczanki! Jest idealna jako danie na wynos

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Kasza gryczana to jeden z najzdrowszych pokarmów świata. Jest bogata w magnez i witaminy z grupy B, więc pomoże złagodzić stres. Ma niski indeks glikemiczny, dlatego łatwiej z nią schudnąć. Spróbuj jej w nietypowej odsłonie: na surowo, z daktylami i miętą! Będzie idealna jako danie na wynos.

Niektórym może wydawać się, że kaszę gryczaną jada się wyłącznie w daniach wytrawnych. Otóż nic bardziej mylnego. Nie dość, że połączymy ją z owocami lata, słodkimi daktylami i miętą, to wcale tej kaszy nie planujemy gotować. Jedynie zalejemy ją wodą, a następnego dnia zmiksujemy z dodatkami. To doskonały przepis dla osób, które nie mają zbyt dużo czasu rano. Kasza gryczana w tej wersji sprawdzi się na śniadanie, lunch albo kolację. Z powodzeniem możesz zapakować ją w słoik i zabrać na wycieczkę rowerową. Danie będzie wegańskie i bezglutenowe.

Kasza gryczana przede wszystkim znana jest z zawartości cennych witamin z grupy B. Poza tym jest bogata w krzem, magnez, żelazo, potas i fosfor. Warto ją jeść ze względu na właściwości wspomagające układ nerwowy. Oprócz tego ma dobry wpływ na pracę jelit i metabolizm. Dodaje energii, syci, ale nie obciąża żołądka. Jest dobra na sen i wyciszenie. Jej spożywanie poleca się osobom chorym na celiakię. Poza tym ma działanie odkwaszające organizm. Zawiera ważny błonnik pokarmowy i przeciwutleniacze.

Surowa gryczanka z owocami sezonowymi

przepis-na-surowa-gryczanke

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– kilka truskawek
– kilka listków mięty
– 3 łyżki borówek
– łyżka nasion chia
– pół łyżeczki pyłku kwiatowego
– 50 ml mleka roślinnego
– 50 g kaszy gryczanej niepalonej
– 100 ml wody
– szczypta cynamonu
– szczypta kardamonu
– 1-2 świeże lub suszone daktyle (ewentualnie 1-2 łyżki syropu klonowego)

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalej kaszę wodą. Jeśli użyjesz suszonych daktyli, to dodaj do kaszy. Odstaw na noc. Następnego dnia przecedź kaszę, opłucz na sitku. Do blendera wrzuć kaszę, mleko, daktyle i przyprawy. Zmiksuj dokładnie. Przełóż do pojemnika na wynos, dodaj nasiona chia i wymieszaj. Posyp umytymi owocami, pyłkiem i miętą.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie masz pomysłu na niedzielny obiad? Wypróbuj zupę pho w polskiej odmianie, która wzmocni organizm w śnieżnej, zimowej aurze

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się idealnie

pizza z awokado

Domowa pizza z awokado. Zobacz przepis na to niskokaloryczne szaleństwo

Omlet na patelni, obok leżą pomidory i papryka

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Pasta z fasoli na patelni

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Detoksowa zupa miso z warzywami – Japończycy wiedzą co dobre. Spróbuj i ty!

3 szybkie przepisy na owocowe śniadanie. Dzięki nim będziesz miała mnóstwo energii!

Patelnia z daniem

Tłuszcze na dzień dobry, czyli jak dać sobie kopa energetycznego na śniadanie?

Zjedz komosę na śniadanie!

Budyń z batatów. Wegański, bez cukru, ale słodki

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Jabłka w cieście naleśnikowym. Idealna propozycja na śniadanie

Przepis na szaszłyki z krewetkami. Sylwestrowa przekąska na piątkę!

Wegańskie przekąski na sylwestra. Pokochają je nawet nieweganie!

Świąteczny barszcz na szybko. Prosty i pyszny!

Pełnoziarnisty wieniec makowy. Pełen mikroelementów i witamin

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Śniadaniowa miska zdrowia

Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska zdrowia. Na dobry początek dnia!

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

pijąca kobieta

Przemarznięta? Te napoje zimą rozgrzeją twój organizm skuteczniej niż herbata i kawa

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym. Smakuje bombowo!

owsianka na wodzie

Owsianka na wodzie – jak przygotować zdrowe śniadanie?

Kiszone buraki. I moc jest z wami!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

×