Przejdź do treści

Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie

Muesli/iStockphoto
Muesli/iStockphoto
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Pomysł na własnoręcznie zrobione (a właściwie zmiksowane) muesli w proszku podpatrzyłam u Jamiego Olivera w książce „Superfood na co dzień” (wyd. Insignis). Zaimponował mi wielki słój proszku składającego się z płatków owsianych, orzechów, wszelkiej maści nasion i suszonych owoców.

 

Nie do końca byłam jednak pewna, czy efekt finalny przekona mnie smakowo, więc podeszłam do tematu ostrożnie i na początek zmiksowałam sobie jeden słoiczek. Okazało się, że taki proszek to świetna sprawa i nadaje się do wykorzystania przy wielu okazjach. Jak sugerował Jamie Oliver, można dorzucać go do koktajli, jogurtów, potraktować jako bazę do placuszków, zrobić z nich owsiankę albo posypać nimi jogurt. Pomysłów jest wiele, gwarantuję wam, że gdy zmiksujecie swój pierwszy zestaw, inspiracje będą pojawiać się same.

Istnieje również nieskończona liczba kombinacji smakowych. Wymyślając coraz to nowsze połączenia, trzymam się schematu, by w każdej porcji było 200-250 g płatków owsianych (można je mieszać z innymi), 80-100 g różnych nasion i pestek (np. len, słonecznik, dynia, sezam, chia, mak, płatki kokosowe), orzechów (np. włoskie, laskowe, nerkowca) i 80-100 g suszonych owoców (np. morwa, morele, rodzynki, mango, żurawina). Bardzo fajnie nadają się do niego owoce liofilizowane, z których można zrobić idealny pyłek.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł

Dzisiaj proponuję wam trzy wersje smakowe słoiczków. Muesli dla brzucha zadba o wasze trawienie – znajdziecie w nim suszone śliwki (wspomagają procesy trawienne), len (wzmacnia śluzówkę żołądka), otręby owsiane i mielony ostropest (który jest zbawieniem dla wątroby). Muesli superfoods to coś dla lubiących modne produkty – są tu chia, owoce goi, czarna morwa, młody jęczmień i spirulina. Muesli jesienne to z kolei kombinacja migdałów, suszonej żurawiny, kandyzowanego imbiru i przyprawy korzennej. Wybierajcie i miksujcie!

Muesli dla brzucha

– 250 g płatków owsianych
– 60 g lnu

– 30 g zarodków pszennych
– 80 g suszonych śliwek

Muesli superfoods

– 250 g płatków owsianych
– 50 g nasion chia
– 60 g owoców goi
– 40 g suszonej morwy (czarnej lub białej)
– 3 łyżki mieszanki spiruliny i młodego jęczmienia

Razowe gofry z pomarańczami

Muesli jesienne

– 250 g płatków owsianych
– 80 g migdałów
– 80 g suszonej żurawiny
– 20 g kandyzowanego imbiru
– 1 łyżeczka przyprawy korzennej

Każde muesli przygotowujemy następująco: na blachę wysypujemy płatki owsiane i orzechy oraz nasiona. Mieszamy i podprażamy w 170 st. C przez 30 minut (po kwadransie mieszamy). Po tym czasie odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Przesypujemy do miksera, dodajemy pozostałe składniki i miksujemy na pyłek. Muesli przesypujemy do dużych, szczelnie zamykanych słojów.

Przykłady wykorzystania

– 3 łyżki dosypujemy do jogurtu z owocami
– robimy owsiankę z 4 łyżek muesli i 200-250 ml ulubionego mleka
– dodajemy do smoothie lub koktajlu
– podczas pieczenia chlebka bananowego zamieniamy 3 łyżki mąki pszennej na 3 łyżki muesli (podobny zabieg można stosować m.in. przy przygotowywaniu naleśników, placuszków, racuchów, kruchego ciasta).

 


Ania Włodarczyk – na co dzień prowadzi bloga Strawberries from Poland, na którym łączy swoje trzy największe pasje: pisanie, fotografię i kulinaria. I robi to po mistrzowsku.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

tofu

Tofu wcale nie musi być nudne. Podkręcamy kultowy ser!

Bruschetta z figami

Bruschetta z figami. Smakuje obłędnie, a jest zaskakująco prosta w wykonaniu!

×