Przejdź do treści

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Warto pamiętać, aby składało się z wartościowych produktów, dzięki którym będziemy nasyceni na długie godziny. Znamy sposób, aby tak właśnie było. Granola na śniadanie to strzał w dziesiątkę!

Nasze śniadanie będzie składało się z płatków owsianych, naturalnego jogurtu i owoców. Brzmi banalnie? Ale takie nie będzie! To dzięki temu, że postanowiliśmy najpierw upiec płatki owsiane, co sprawi, że będą chrupiące i naprawdę pyszne. Płatki owsiane są znane z tego, że zawierają sporo błonnika, dzięki czemu dają poczucie sytości na długie godziny. Poprawiają przemianę materii i mają dobry wpływ na pracę jelit. Oprócz tego wzmacniają koncentrację, pobudzają mózg do pracy, pomagają utrzymać prawidłową masę ciała oraz chronią przed zachorowaniem na miażdżycę. Są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, potas, cynk, magnez i witaminy z grupy B, E i PP. Dobrze wpływają na układ nerwowy i mięśniowy.

Przepis na granolowe łódeczki

Składniki (na 7-8 porcji):

– pół kubka płatków owsianych,
– pół kubka wiórków kokosowych,
– pół łyżeczki cynamonu albo kardamonu,
– 1/3 kubka syropu klonowego,
– 5 łyżek nasion chia,
– 2 czubate łyżki masła klarowanego,
– ok. 20 łyżek jogurtu naturalnego (najlepiej domowego),
– sezonowe owoce,
– kilka listków mięty albo jadalnych kwiatów,
– papilotki do muffinek.

Przygotowanie

Do miski wrzuć płatki, wiórki, cynamon, syrop, nasiona i roztopione masło.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wymieszaj dokładnie.

granola-na-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Papilotki wyłóż uzyskaną masą. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz przez 30 minut. Odstaw do wystygnięcia.

zdrowa-granola-zdrowe-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Granolowe łódeczki wypełnij jogurtem i posyp owocami. Przechowuj w lodówce.

zdrowa-granola-na-sniadanie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

 


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Śliwka – właściwości zdrowotne i wartości odżywcze. Najciekawsze przepisy

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Sok z wiśni – przepisy i właściwości

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Morele – wartość odżywcza, indeks glikemiczny, przepisy

×