Przejdź do treści

Odkwaszenie organizmu – kiedy warto o nie zadbać?

Odkwaszenie organizmu
Odkwaszenie organizmu
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Zakwaszenie organizmu może prowadzić do wielu dolegliwości zdrowotnych i pogorszenie samopoczucia. Dynamiczny styl i tempo życia powodują zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie. Warto więc raz na jakiś czas zastosować proces odkwaszenia organizmu, dzięki czemu nasza gospodarka w organizmie wróci do normy, a my odzyskamy równowagę i dobre samopoczucie.

Objawy zakwaszenia organizmu

Objawy zakwaszenia organizmu to wzdęcia, zgaga, zmęczenie, bóle głowy, bóle stawów, uczucie ociężałości. Bardzo często również można mieć problemy z koncentracją, jak również z wypryskami na twarzy. Jeżeli zauważamy u siebie jeden ze wspomnianych objawów lub też włosy wypadają nam garściami, to może być to objawem zakwaszenia organizmu.

Osoby, które również bardzo często chorują nawet na zwykłe przeziębienia również powinny zastanowić się nad stanem zakwaszenia.

Przyczyny zakwaszenia organizmu

Do przyczyn takiego stanu przede wszystkim należy zaliczyć spożywanie zbyt kwaśnych przedmiotów, jak chociażby kawa, fast foody, mięsa, wędliny. Dietetycy mówią, że to wieprzowina i wołowina w dużej mierze odpowiedzialna jest za taki stan. Dopiero na którymś miejscu z kolei można znaleźć drób i ryby. 

Do złych produktów zakwaszających nasz organizm należy również zaliczyć alkohol i papierosy. Ich całkowita eliminacja spowoduje, że współczynnik kwasowości w naszym organizmie na pewno się obniży.

Nie można również zapominać o słodyczach pełnych cukrów prostych, serach, ryżu i jajkach, które w nadmiernej ilości mają niekorzystny odczyn kwasowy.

Jednak nie samo jedzenie stoi za zakwaszeniem organizmu. Stres, zbyt szybkie tempo życia, brak aktywności fizycznej – to również czynniki źle wpływające na stan poziomu kwasowości w naszym organizmie.

Nawet osoby będące na diecie i stosujące ćwiczenia w nadmiernej ilości mogą zakłócić swoją gospodarkę kwasową w organizmie. Dlatego trzeba bardzo mocno uważać, jeżeli planuje się dietę. Jeżeli organizm będzie w mocnym stopniu zakwaszony, to na pewno nie uda nam się schudnąć. Wręcz przeciwnie – będziemy tyć.

Odkwaszenie organizmu – sposoby na zakwaszenie

Walka z zakwaszeniem organizmu nie jest trudna. Wystarczy tylko zmiana kilku nawyków żywieniowych, poznanie zdrowych zasad odżywiania i nasz odczyn kwasowo zasadowy w organizmie się wyreguluje.

Po pierwsze regularność posiłków. Warto jeść pięć mniejszych posiłków, które będziemy spożywać w równych odstępach czasu. Do tego trzeba jedzenie dobrze przeżuwać. Nie można wszystkiego robić w szybki sposób, ponieważ może to również doprowadzić do bólów żołądka. Jedzmy mniej, ale na spokojnie.

Drugą sprawą jest duża ilość wody. Trzeba codziennie wypijać około 2,5 litra wody dziennie, aby w dobry sposób nawodnić organizm. Dzięki temu będziemy mieli szansę na wypłukanie z organizmu wszystkich toksyn zalegających w naszej wątrobie, jelitach. Warto również sięgać po takie herbaty ziołowe, jak pokrzywa, mięta, skrzyp, czystek. Nawet, jeżeli nie zauważamy u siebie objawów zakwaszenia, to warto stosować w swoim życiu regułę nawadniania organizmu. 

Trzecia sprawa to dieta alkaliczna. Jest to także tzw.dieta odkwaszająca, która polega na jedzeniu produktów o dużym odczynie zasadowym. Nie można jednak w całkowitym stopniu zrezygnować z produktów kwasowych. Proporcja w zdrowej diecie odkwaszającej powinna wynosić – 80% produkty zasadowe, 20% kwasowe.

W naszym menu powinny przede wszystkim znaleźć się komponenty świeże – warzywa i owoce:

  • cukinie
  • buraki
  • cytrusy
  • truskawki
  • szpinak
  • pomidory
  • brokuły
  • banany
  • kiwi

Przy czym warto wspomnieć, że takie produkty jak wiśnia, fasola, żurawina, rabarbar, borówka mają duży odczyn kwasowy, dlatego na diecie alkalicznej powinniśmy ich unikać.

Warzywa i owoce na takiej diecie można spożywać pod postacią surówek, sałatek. Starajmy się pić soki, ale te samodzielnie przyrządzone w domu, w kilka chwil za pomocą wyciskarki do owoców i warzyw. W diecie odkwaszającej ważne są również oleje roślinne: olej z wiesiołka, z pestek dyni, z siemienia lnianego, oliwa z oliwek.

Koniecznym produktem w takiej diecie jest kasza jaglana, która może być spożywana na śniadanie zamiast płatków owsianych. Ma ona dobry współczynnik zasadotwórczy. Do tego wspomaga trawienie. Jest również dobrym “lekiem” jeżeli chodzi o pozbywanie się infekcji. Kasza jaglana nie tylko może być bazą pod obiady, ale również można z niej przyrządzić wspaniałe desery. 

Na samym końcu warto wspomnieć, że ważny jest również tryb życia. Unikanie stresu, duża ilość snu, rezygnacja ze szkodliwych używek, aktywność fizyczna w odpowiedniej ilości sprawią, że poziom zakwaszenia naszego organizmu na pewno znacząco się zmniejszy. 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta

Objawy za dużego deficytu kalorycznego można łatwo przeoczyć. „Nie zawsze od razu mdlejesz” – ostrzegają żywieniowcy z „Dietetyka nie na żarty”

napar

Jesteś ciągle zmęczona? Sprawdź, co warto wprowadzić do swojej diety, żeby odzyskać energię

Wypadają ci włosy i męczy cię ciągłe zmęczenie? Sprawdź, czy nie masz niedoboru ferrytyny

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

Jesteś ciągle zmęczona? Być może to kwestia diety. Przyjrzyj się swoim nawykom

Jesteś zmęczona, boli cię głowa? Być może czas zmienić dietę

Przesilenie wiosenne – objawy, przyczyny, sposoby

Korzeń arktyczny

Korzeń arktyczny – właściwości i przeciwwskazania

Wiosenne przesilenie. Zmęczenie na wiosnę

Jesteś osłabiona, masz problemy z koncentracją, drętwieją ci nogi i ręce? To może być niedobór witaminy B12! Kto jest zagrożony? Tłumaczy farmaceutka

elektrolity

Dopadają cię zawroty głowy albo skurcze mięśni? To sygnały, że możesz mieć problem z elektrolitami

Jak mówić do osób z otyłością? Wyjaśniają eksperci z Dietetyka #NieNaŻarty

Co mówić osobom z otyłością, żeby je wspierać, a nie dołować? Wyjaśniają eksperci z profilu Dietetyka #NieNaŻarty

Gorczyca – właściwości, wykorzystanie, zastosowanie. Przepis na musztardę

Zwracasz uwagę na to, jak wkładasz jajko do gotującej się wody? Chemiczka wyjaśnia, że istotny jest jeden szczegół

Zwracasz uwagę na to, jak wkładasz jajko do gotującej się wody? Chemiczka wyjaśnia, że istotny jest jeden szczegół

Syrop klonowy – skład, właściwości, zastosowanie w kuchni i domowej pielęgnacji

Betaina – jakie pełni funkcje w organizmie i kto może ją suplementować?

Pięć łyżeczek z róznymi rodzajami soli, sól rozsypana na blacie

9 sygnałów, że jesz za dużo soli

Męczą cię zaparcia? Zobacz, jakie produkty powinnaś jeść, aby się ich pozbyć

Chcesz obniżyć cholesterol? Sięgnij po te produkty

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Słyszałaś o efekcie placebo w dietetyce? Dr Damian Parol wyjaśnia, na czym on polega

Słyszałaś o efekcie placebo w dietetyce? Dr Damian Parol wyjaśnia, na czym on polega

Czym są dodatki do żywności i czy mają szkodliwe działanie? /fot. Adobe Stock

Nie tylko benzoesan sodu. Czym są dodatki do żywności i czy mają szkodliwe działanie?

Czym jest resweratrol, gdzie go znaleźć i jak stosować? /fot. Adobe Stock

Czym jest resweratrol, gdzie go znaleźć i jak stosować w diecie i kosmetykach?

Garcinia cambogia – czym jest i kiedy ją stosować? Czy to środek dla każdego?

×