Przejdź do treści

Japońska dieta wodna – zasady i efekty

Japońska dieta wodna, kobieta pijąca wodę
Japońska dieta wodna – zasady i efekty Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Japońska dieta wodna w ostatnim czasie zyskuje wiele zwolenniczek. Nic w tym dziwnego. Nie jest to kolejna dieta cud, która wymaga wielu wyrzeczeń, zastąpienia określonych produktów spożywczych wodą i przygotowywania codziennych posiłków według ściśle wskazanych wytycznych. Japońska dieta wodna to, jak podkreślają jej entuzjastki, świadome picie wody. Jakie są zasady japońskiej diety wodnej? Jakich efektów możesz się spodziewać?  

Japońska dieta wodna – założenia

Japońska dieta wodna opiera się na świadomym piciu wody. O tym, jak duże znaczenie ma woda dla naszego organizmu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jest ona niezbędnym składnikiem każdego żywego organizmu, a zachowanie jej równowagi jest niezbędne dla utrzymania jego właściwych funkcji. Woda jest odpowiedzialna za prawidłowy przebieg procesów metabolicznych, za transport i wchłanianie substancji odżywczych, ale też za usuwanie produktów ubocznych przemiany materii, w tym toksyn.

Japońska dieta wodna zakłada zaś, że istotne jest zarówno prawidłowe nawodnienie organizmu, tj. ilość spożywanej wody dziennie, ale też picie wody w odpowiednich odstępach czasowych od stałych posiłków.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
PROMOCJA
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
szklanka wody

Japońska dieta wodna – zasady

Picie wody w japońskiej diecie wodnej rządzi się następującymi zasadami:

Zacznij dzień od wypicia ciepłej wody na czczo

Pamiętaj, aby po przebudzeniu nie zaczynać dnia od kawy, ale od wody. Wypij na czczo około 650 ml ciepłej wody i pamiętaj, aby odczekać 20 minut i dopiero po upływie tego czasu wypić kawę lub zjeść pierwszy posiłek. W innych zaleceniach możesz spotkać się ze informacją, że należy odczekać nawet 45 minut. Niektórzy zalecają także, aby przed wypiciem wody najpierw przepłukać nią dokładnie usta. Dopiero kolejny łyk możesz połknąć. Nieścisłości wynikają z tego, że zasady japońskiej diety wodnej nie zostały zapisane przez jednego autora w publikacji naukowej.

Warto pamiętać, że na początku stosowania japońskiej diety wodnej wypicie 650 ml wody może być dla ciebie trudne, jeśli tak będzie – możesz zacząć od szklanki.

Kolejne porcje wody pij w określonych odstępach czasu od posiłków stałych

Za każdym razem, kiedy sięgasz po wodę w ciągu dnia, pamiętaj, aby zrobić to 20 minut przed posiłkiem. Po jego spożyciu konieczna jest przerwa – półtorej do dwóch godzin. Nie bez znaczenia jest także sam sposób picia wody. Nie należy pić jej szybko, w dużej ilości na jeden raz. Koniecznie pij ją małymi łykami, spokojnie i bez pośpiechu.

Niekiedy można spotkać się z zaleceniem, aby do wody dodawać nieco soli kamiennej. Dzięki temu uzupełnisz jednocześnie poziom elektrolitów.

kobiety jedzące marchewki

Woda przed snem

Kolejną zasadą japońskiej diety wodnej jest wypicie szklanki ciepłej wody na około 20 lub 30 minut przed snem.

Założenia diety wodnej przewidują także ograniczenie tłustych mięs, wędlin, masła i żółtych serów. Unikaj również słodyczy, słodzonych napojów oraz słonych przekąsek. Do swojego jadłospisu powinnaś włączyć zaś świeże warzywa, chude mięso i ryby, które warto spożywać dwa razy w tygodniu. Wybieraj ponadto pełnoziarniste kasze i pieczywo. Owoce jedz zaś z umiarem.

Japońska dieta wodna – efekty

Jakich efektów możesz spodziewać się, stosując japońską dietę wodną? Jak mówią jej entuzjastki, przyniesie ona szereg korzyści. Już na pierwszy rzut oka zauważysz poprawę wyglądu swojej skóry i jej poziomu nawilżenia. Możesz spodziewać się spłycenia zmarszczek, a nawet zmniejszonego cellulitu.

Jeśli borykasz się z gromadzeniem wody w organizmie, dieta japońska będzie doskonałym rozwiązaniem problemu. To również sposób na unikanie podjadania – uczucie pragnienia często mylimy bowiem z głodem, co kończy się nieregularnym spożywaniem posiłków. Japońska dieta wodna pomoże ci zatem zgubić zbędne kilogramy.

Pozytywne opinie o japońskiej diecie wodnej wyrażają też osoby, które mają problemy z układem trawiennym. Dzięki piciu od dwóch do trzech litrów wody dziennie unikniesz wzdęć, gazów, uregulujesz także cykl wypróżnień.

 

Źródła:

  1. A. Karowicz-Bilińska, Woda i jej znaczenie dla organizmu kobiety, Ginekologia Położnicza 2011,
  2. Karowicz-Bilińska A., Woda i jej znaczenie dla organizmu kobiety, Ginekologia i Położnictwo 2011/ 82.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zatrzymanie wody w organizmie. Oto przyczyny

RZS – dieta łagodząca objawy zapalenia stawów

Woda z cytryną na dzień dobry. Zacznij dobrze poranek!

To był dzień pełen wrażeń? Oto 6 napojów, które pomogą ci zasnąć

Stwardnienie rozsiane – jakie znaczenie ma dieta? Przykłady jadłospisu

Woda to podstawa. Warto jednak zaufać nauce \źródło: kaboompics.com

Osiem szklanek dziennie wody to konieczność? Naukowcy mają inne zdanie na ten temat

Nie jesteś w stanie opanować się przed jedzeniem słodyczy? Oto kilka sposobów na ratowanie sytuacji

szklanka wody

Pij wodę jesienią! Poznaj 4 najważniejsze powody, dla których warto to robić

7 sygnałów, że pijesz za dużo wody

herbata

Jak jeść, żeby nie marznąć jesienią i zimą? Zdradzamy kilka prostych trików

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Orzechy laskowe w misce

Stres bierze nad tobą górę? Ekspertka wymienia, co jeść, by wspomóc organizm w tym czasie

Zjedzenie pleśni - objawy. Czym grozi?

Zjadłaś spleśniały chleb? Dowiedz się czym to grozi i jakie są objawy zatrucia pleśnią

Słodycze dla cukrzyka – jaki typ jest dozwolony? Zdrowe desery i przekąski

Bromelaina – właściwości, wskazania i przeciwwskazania. Na co pomagają tabletki z ananasa?

Anchois – co to, właściwości odżywcze, gdzie kupić, przepisy na dania z anchois

Zakupy

„Dziecko ważące 15 kg przekracza dopuszczalną dzienną dawkę E476 (czyli polirycynooleinianu poliglicerolu) już po zjedzeniu 2 kostek czekolady” – mówi Katarzyna Rada, właścicielka serwisu Czytaj Skład

Irena Wielocha/ Fot. Andrzej Wielocha

„Cukrzycę typu II da się opanować dietą. I to była moja najważniejsza broń w tej walce” – pisze Irena Wielocha w swojej książce

Jak zapobiegać stanom zapalnym i jak je zmniejszać, by cieszyć się zdrowiem? Poznaj zasady diety przeciwzapalnej

Zimna, letnia, czy gorąca – która woda najlepiej nawadnia? Odpowiedź zaskakuje

„Panie, które charakteryzują się prawidłową masą ciała, mają większe skłonności do tego, żeby podjadać pod wpływem nudy” – mówi Aleksandra Ulatowska, psychodietetyczka

Napój, sok, nektar czy koktajl? Wyjaśniamy, co będzie najlepszym wyborem

×