Przejdź do treści

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

joanna-kasprzycka-unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sadzone jajka na patelni
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia? Niekoniecznie. Takich mitów jest więcej
Zioła w domu – jakie i jak uprawiać na parapecie lub balkonie
Kapary – właściwości zdrowotne, zastosowanie i przepisy
Orzechy pekan – wartości odżywcze, właściwości, zastosowanie
Lepiej unikaj w kupowanych produktach "szóstki z Southampton". Czym jest i dlaczego jest groźna? Tłumaczy Agnieszka Pocztarska
Lepiej unikaj „szóstki z Southampton”. Czym jest i dlaczego jest groźna? Tłumaczy Agnieszka Pocztarska

Lubicie powidła i kompoty śliwkowe? No ba, kto ich nie lubi! A gdyby tak klasyczny śliwkowy smak przełamać anyżem, cynamonem i wzbogacić mlekiem kokosowym? Wtedy zwykłe śliwki staną się wykwintne i zasłużą na dumne miano śliwek 5 smaków.

Dlaczego tak lubimy śliwki? Bo są przepyszne, słodkie, kojarzą się jeszcze z latem. Ale okazuje się, że dzięki sporej zawartości witamin z grupy B potrafią mieć też zbawienny wpływ na nasz układ nerwowy, a nawet poprawić nastrój. U schyłku lata, gdy wieczory są coraz dłuższe i zdarza się, że dopada nas już jesienna chandra, z pewnością docenimy te właściwości. Oprócz tego są też świetnym źródłem przeciwutleniaczy, pektyn oraz wielu składników mineralnych, takich jak: żelazo, wapń, magnez czy fosfor. Dzięki temu są nie tylko smaczne, ale też świetnie poprawiają apetyt, trawienie oraz przeciwdziałają rozwojowi nowotworów oraz miażdżycy.

Pieczone śliwki 5 smaków są wspaniałym, lekkim i zdrowym zakończeniem posiłku lub całego dnia. Są niezwykle proste do przygotowania, a jednocześnie zachwycają smakiem, aromatem i kolorem. W taki sposób można przygotować je zarówno do bezpośredniego spożycia, jak i do przechowania w spiżarni. Aby zawekować śliwki 5 smaków, należy surowe owoce oraz pozostałe składniki zamknąć w słojach, a następnie zapasteryzować jak inne przetwory tego typu.

Śliwki z kremem kokosowym

Zdjęcie: Ósmy kolor tęczy

Składniki (na 4 porcje):

– około 1 kg śliwek
– 3/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
– 2 gwiazdki anyżu
– 2 laski cynamonu
– ½ łyżeczki przyprawy 5 smaków
– 1-2 łyżki cukru trzcinowego
– 1 puszka mleczka kokosowego (dobrze schłodzona, najlepiej przez noc)

Składniki na przyprawę 5 smaków:

– 1 łyżka anyżu gwiaździstego
– 1 łyżeczka nasion kopru włoskiego
– 1/3 łyżeczki cynamonu
– 1/3 łyżeczki pieprzu syczuańskiego lub czerwonego pieprzu
– 1/3 łyżeczki sproszkowanego imbiru

Sposób przygotowania:

Przyprawę 5 smaków można kupić gotową, ale oczywiście najlepiej zrobić ją samemu, bo to proste! W moździerzu lub młynku mielimy wszystkie podane wyżej składniki. Zmieloną na proszek przyprawę przechowujemy w szczelnym pojemniczku i używamy wg uznania.

Śliwki myjemy i układamy w naczyniu żaroodpornym. Oprószamy je przyprawą 5 smaków oraz cukrem i podlewamy sokiem pomarańczowym. Dodajemy do naczynia cynamon i anyż i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180°C na około 20 minut. W tym czasie śliwki powinny zmięknąć, ale nie rozpaść się.

Krem kokosowy to nic innego niż ubita na sztywno śmietanka kokosowa. Aby ją przygotować należy dobrze schłodzić puszkę mleka kokosowego, a następnie otworzyć ją delikatnie, aby nie wstrząsnąć zawartości. Za pomocą łyżki zbieramy z góry śmietankę, pozostawiając wodę. Trzepaczką ubijamy jak zwykłą śmietankę kremówkę i podajemy razem z pieczonymi śliwkami na ciepło lub zimno.

 

Małgosiamiłośniczka domowej kuchni i świadomego gotowania. Ceni sobie świeże, sezonowe i nieprzetworzone produkty. Od kilku  lat prowadzi bloga „Ósmy kolor tęczy”, gdzie daje upust swojej pasji do dobrego jedzenia i fotografii. Jej kuchnia często bywa pełna małych pomocników, którzy z radością zajadają się samodzielnie przygotowanymi brokułami, brukselką i szpinakiem.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Zupa pieczarkowa – wersja śniadaniowa

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Przepis na sałatkę z botwiny i sera koziego. Jest bardzo prosta i bardzo smaczna

Bananowe lody

Bananowe lody w jednym, pysznym kęsie

Tofu

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Wiosenne tagliatelle ze szparagów

Zielony koktajl z liśćmi rzodkiewki

Wiosenna zupa rzodkiewkowa - przepis na zdrowe i smaczne danie / Olimpia Davies

Wiosenna zupa rzodkiewkowa – przepis na zdrowe i smaczne danie

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Rzeżucha: życie po życiu

Rzeżucha: życie po życiu. Przerośnięte kiełki rzeżuchy można wykorzystać na wiele sposobów

Pascha kokosowo-miodowa

Pascha kokosowo-miodowa. Wielkanocny deser w zdrowym wydaniu

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

wegański pasztet

Foie gras (fuagra) – co to? Jak zrobić wegańskie foie gras?

Pasta bezjajeczna na kanapce

Wegańska pasta bezjajeczna. Zdrowe urozmaicenie wielkanocnego jadłospisu

Ciasto marchewkowe z kremem

Ciasto marchewkowe – przepis na najzdrowszy deser

Mazurek wielkanocny – przepis. Jak zrobić go w wersji light?

Wielkanocna baba orkiszowa. Znacznie zdrowsza niż klasyczna

Wielkanocna baba orkiszowa. Znacznie zdrowsza niż klasyczna

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Wegańskie lody bakaliowe. Nie zawierają dodatkowego cukru, śmietany ani mleka

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

Najpopularniejsze

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

18 przepisów dla miłośników awokado

18 dań wege, które pokochają mięsożercy

18 dań wege, które pokochają mięsożercy. Najlepsze przepisy z wegańskich i wegetariańskich blogów

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

8 rzeczy, za które pokocha cię twój żołądek. Zobacz, jak wspomóc jego funkcjonowanie!

8 rzeczy, za które pokocha cię twój żołądek. Zobacz, jak wspomóc jego funkcjonowanie!

7 rzeczy, za które pokocha cię twoja wątroba

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

6 zaskakujących rzeczy powodujących wzdęcia

szklanka wody

Woda alkaliczna – co to jest? Poznaj opinie i przeciwwskazania

avocado

9 produktów, które regulują poziom cukru

Buddha bowl – najpiękniejsza miska świata. Pięknie wyglądający posiłek, bogaty w witaminy i wartości odżywcze

elektrolity

Dopadają cię zawroty głowy albo skurcze mięśni? To sygnały, że możesz mieć problem z elektrolitami

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

oliwa

Wysoki cholesterol? Oto 6 produktów obniżających cholesterol

pizza kobieta

Brak apetytu, a chcesz przytyć? Oto 5 patentów na „coś na apetyt”

Mycie brokułów

Gotowanie brokuła – ile gotować w wodzie i na parze?