Przejdź do treści

Zdrowa kolacja na szybko: tortilla z tuńczykiem. Alternatywa dla standardowej kanapki

Zdrowa kolacja na szybko: tortilla z tuńczykiem
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Wpadasz do domu zmęczona i głodna jak wilk. Nie masz czasu zastanawiać się nad tym, co zjeść. Bierzesz chleb i robisz górę kanapek. A może skusisz się na równie szybką, ale znacznie lżejszą alternatywę? Tortilla z tuńczykiem na kolację będzie w sam raz!

To nie jest tak, że jestem jakimś zagorzałym przeciwnikiem kanapek. Nic przeciwko nim nie mam. Pod warunkiem że są z dobrej jakości produktów i zawierają warzywa. Czasem jednak warto coś urozmaicić w swoim menu. Propozycja na dziś to tortilla z tuńczykiem. Będzie smacznie, zdrowo, lekko i kolorowo. A przygotowanie zajmie dokładnie tyle czasu co zrobienie kanapek.

Tortillę możesz zrobić wcześniej samodzielnie. Kupując tortillę w sklepie, zwróć uwagę na to, by placek zawierał tylko naturalne składniki (czyli mąkę, wodę i sól). Bez obaw – znajdziesz taki. Emulgatorom, konserwantom i cukrowi zdecydowanie dziękujemy.

 

Warzywa powinny stanowić podstawę zdrowej diety. Dlatego nie zabraknie ich na kolację. Wybierz swoje ulubione. Ja proponuję łatwo dostępne trio: paprykę, pomidora i sałatę. Sałata bogata jest w kwas foliowy, witaminę C i K oraz potas. W pomidorze również znajduje się sporo potasu oraz witaminy C i likopen – superzwiązek antynowotworowy. Papryka to królowa witaminy C. Dostarcza też sporo beta-karotenu.

Tuńczyk jest tłustą rybą, dostarcza białka, dobrych tłuszczów oraz witaminy D.

Do zrobienia sosu proponuję jogurt naturalny zamiast majonezu – jest mniej tłusty, a zatem mniej kaloryczny. Czosnek doda daniu ostrości i mnóstwa dobroczynnych właściwości – jest bowiem naturalnym antybiotykiem.

Tortilla z tuńczykiem

Zdjęcie: masz.talerz

Tortilla z tuńczykiem – składniki (na 1 sztukę):

– tortilla
– pomidor, ½ szt.
papryka, 1/3 szt.
– sałata, liść lub więcej (ilość wielkości tortilli)
jogurt naturalny, 2 łyżki
– czosnek, ½ ząbka
– oregano, czubek na łyżeczce
– sól ziołowa, szczypta
– tuńczyk w kawałku, w wodzie (w sosie własnym), 3 łyżki
– kapary, łyżka

Tortilla z tuńczykiem – przygotowanie:

Zrób sos: do jogurtu wyciśnij przez praskę czosnek, dodaj oregano i sól i wymieszaj. Placek tortilli posmaruj sosem. Połóż sałatę. Pokrój w drobną kostkę paprykę i pomidora. Połóż tuńczyka wraz z pokrojonymi drobno warzywami, posyp kaparami i zwiń w rulon. Gotowe. Smacznego!

 

Małgorzata Różańska – dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea”, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

tofu

Tofu wcale nie musi być nudne. Podkręcamy kultowy ser!

Bruschetta z figami

Bruschetta z figami. Smakuje obłędnie, a jest zaskakująco prosta w wykonaniu!

×