Przejdź do treści

Frytki w wersji fit i na dodatek pyszne? Jak najbardziej! Wystarczy, że zrobisz je z marchewek

Marchewkowe frytki możesz jeść bez wyrzutów sumienia. Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Większość z nas lubi tradycyjne, smażone na głębokim tłuszczu frytki, które niekorzystnie wpływają na nasze zdrowie. Przygotowaliśmy zdrową wersję frytek – pieczone z marchewki.

 

Dlaczego marchewka?

Klasyczne frytki to białe ziemniaki smażone w głębokim tłuszczu. Tłuszcz i cholesterol w dawce powalającej. Na szczęście mamy sposób na to, aby jeść je w zdrowej wersji. Zamiast ziemniaków użyliśmy kolorowych marchewek, które są dużo bardziej wartościowym warzywem. Korzeń marchwi zawiera wiele beta-karotenu, witamin i składników odżywczych. Jest pełen przeciwutleniaczy, które zapobiegają starzeniu się organizmu. Według naukowców jedzenie jednej marchewki dziennie obniża poziom złego cholesterolu, zmniejszając przez to ryzyko zawału serca aż o 20 proc. Warzywo to pomaga również przy zbyt wysokim ciśnieniu oraz przeciwdziała cukrzycy. Zamiast smażyć je w tłuszczu, my postanowiliśmy je upiec z odrobiną miodu, dzięki czemu podkreślimy słodki smak pieczonej marchewki. Dip z awokado nie jest tu bez przyczyny ‒ kwas oleinowy, który jest w nim zawarty, obniża poziom cholesterolu, a potas reguluje ciśnienie krwi.

Takie frytki możesz jeść bez wyrzutów sumienia jako przekąskę, idealnie sprawdzą się też jako imprezowy fast food. Jeśli po marchewkowych frytkach będzie ci mało, przetestuj inne warzywa: bataty, buraki, seler czy korzeń pietruszki. Gwarantujemy, że jak raz ich spróbujesz, to już nie sięgniesz po inne frytki!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł

Marchewkowe frytki

Kolorowe marchewki idealne na frytki. Zdjęcie: masz.talerz

Składniki:

– 5 średniej wielkości marchewek (my wybraliśmy kolorowe fioletowe, żółte i pomarańczowe)
– 2 łyżki harissy
– łyżeczka miodu
– łyżeczka kurkumy
– 4 łyżki oleju roślinnego
– czarny sezam
– 1 dojrzałe awokado
– garść świeżej kolendry
– sok z połowy limonki
– 1 ząbek czosnku
– łyżka sosu sojowego
– pieprz do smaku

Przygotowanie:

Umyj i obierz marchewki. Pokrój je w cząstki wielkości palca wskazującego. Natrzyj je harissą i kurkumą, polej miodem, a potem oliwą, dodaj sól i pieprz do smaku. Dokładnie wymieszaj. Nagrzej piekarnik do 250 stopni i piecz 20 minut. Po upływie tego czasu umieść frytki na najwyższej półce w piekarniku i piecz jeszcze 10 minut. W tym czasie przygotuj dip do frytek. W moździerzu umieść obrane awokado, posiekaną kolendrę, sos sojowy, sok z limonki, czosnek przeciśnięty przez praskę oraz pieprz do smaku. Dokładnie połącz ze sobą wszystkie składniki.

Wyjmij frytki z piekarnika, posyp je czarnym sezamem i podawaj z dipem awokadowym. Jedz gorące.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Szybka utrata wagi – o czym może świadczyć nagłe chudnięcie?

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Homogenizacja – co to jest i czy jest szkodliwa? Mleko homogenizowane czy pasteryzowane?

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Soplówka jeżowata – właściwości. Kiedy i jak stosować?

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

Katechiny – działanie, źródła w diecie, właściwości

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

×