Przejdź do treści

Męczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” – podpowiada dietetyczka

Meczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” / istock
Meczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” / istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Często zmagasz się ze wzdętym brzuchem? Masz gazy bądź zaparcia? Dietetyczka Karolina Gruszecka na swoim profilu na Instagramie ma na to rozwiązanie. „Zadbaj o aktywację MMC, czyli migrującego kompleksu mioelektrycznego. Aktywuje się on w przerwach między posiłkami” – wyjaśnia ekspertka. Jak to zrobić? 

MMC – co to jest?

Zdarza ci się podjadać? Po śniadaniu sięgasz po garść borówek (bo leżą na wyciągnięcie ręki i kuszą), a robiąc obiad, popijasz maślankę? Pewnie nie wiesz, że w ten sposób sprawiasz problem swojemu organizmowi. Wyjaśnia to dietetyczka Karolina Gruszecka na swoim Instagramie.

„W przerwach między posiłkami aktywuje się migrujący kompleks mioelektryczny (MMC). Co to? To taki nasz wewnętrzny odkurzacz Roomba. Jest odpowiedzialny za oczyszczanie naszego żołądka i jelit z zalegających tam resztek pokarmowych. Dzięki temu nie dochodzi do nadmiernego gromadzenia się bakterii w jelicie i tym samym wzdęć, gazów, zaparć” – tłumaczy.

I dodaje, że MMC jest wydzielany ok. 90 minut po posiłku.

„Podjadanie między posiłkami (nawet jak coś ma tylko 20 kcal albo nawet 2 kcal jak guma do żucia) będzie przerywać pracę MMC i 'nasz odkurzacz’ nie oczyści dobrze przewodu pokarmowego z resztek pokarmowych” – wyjaśnia ekspertka.

Zdaniem Karoliny Gruszeckiej najlepszym wyborem między posiłkami będzie więc woda. 

„Bo jeśli podjadam nawet coś drobnego, żuję gumę, piję kawę z mlekiem i cukrem, to dochodzi do wyrzutu insuliny (potem spadek energii, często ochota na słodkie), wyłącza się praca MMC, czyli odkurzacza (mogę mieć problem, np. z wzdętym brzuchem)” – tłumaczy dietetyczka.

Swój post ekspertka kończy wnioskiem: dbajmy o 3-4 godziny przerwy między posiłkami, a podziękuje nam za to nasz brzuch!

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Kobieta

Karolina Gruszecka – kim jest?

Karolina Gruszecka jest dietetyczką, instruktorką fitness, trenerką personalną i autorką książki „Psychodietetyka, czyli jak wyjść z błędnego koła odchudzania”. Sama o sobie pisze następująco: „Pasjonatka zdrowego stylu życia! Dietetyczka wyznająca holistyczne podejście do zdrowia człowieka. Trenerka kochająca każdą formę aktywności fizycznej. Optymistka znajdująca codziennie powód do uśmiechu”.

Jak informuje na swoich profilach w mediach społecznościowych, jej misją jest przekazywanie najwyższej jakości wiedzy oraz obalanie powielanych przez lata mitów żywieniowych. Profil @fit_gruszecka na Instagramie obserwuje blisko 67 tys. osób.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Karolina Gruszecka (@fit_gruszecka)

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Szybka utrata wagi – o czym może świadczyć nagłe chudnięcie?

Homogenizacja – co to jest i czy jest szkodliwa? Mleko homogenizowane czy pasteryzowane?

Soplówka jeżowata – właściwości. Kiedy i jak stosować?

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

Katechiny – działanie, źródła w diecie, właściwości

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Fitoestrogeny – gwarancja zdrowia i dobrego samopoczucia, zwłaszcza w czasie menopauzy

Morele – wartość odżywcza, indeks glikemiczny, przepisy

Bromelaina – właściwości, wskazania i przeciwwskazania. Na co pomagają tabletki z ananasa?

Deska serów – na imprezę i nie tylko. Jak ją zrobić, jakie wino będzie najlepsze?

Jak zapobiegać stanom zapalnym i jak je zmniejszać, by cieszyć się zdrowiem? Poznaj zasady diety przeciwzapalnej

Polenta – co to jest, jak gotować? Przepis na kaszę kukurydzianą 

Marta Stoberska: Kiedyś usłyszałam, że nie wyglądam jak trenerka. Bo co? Bo nie mam kraty na brzuchu i trzęsie mi się skóra na tyłku?

Mleko acidofilne – co to jest, właściwości, gdzie kupić

Plan żywieniowy – jak go ułożyć? Co jeść, by zdrowo się odżywiać?

„Głodówka oczyszczająca nie istnieje. Bo z czego miałaby oczyszczać? Raczej nie z toksyn czy złogów w jelitach” – mówi dietetyk kliniczny Kamil Paprotny

„Zbyt niski poziom cholesterolu zwiększa ryzyko nie tylko agresji, ale także choroby afektywnej dwubiegunowej, depresji i samobójstw” – mówi psychodietetyczka Agnieszka Ślusarska-Staniszewska

Czego nie można jeść w trakcie ciąży? Odpowiedzi mogą Cię zaskoczyć!

Owady i kotlet z probówki to jedzenie przyszłości? Jagna Niedzielska: „potrzebna nam rewolucja mentalna”

„Budzę się i jem, by móc znowu zasnąć”, czyli czym jest zespół nocnego jedzenia (NES). Rozmowa z psycholożką zdrowia Agnieszką Węgiel

Zioła szwedzkie – czym są, właściwości, zastosowanie. Przepis na nalewkę

Maltoza – czy jest zdrowa? W jakich produktach występuje i kto powinien jej unikać?

×