Przejdź do treści

Jak zapanować nad swoim apetytem? Dietetyczka Patrycja Rublewska ma kilka ważnych rad

Panowanie nad apetytem / freepik
Panowanie nad apetytem / freepik
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Jak jeść mniej? Jak nie podjadać, siedząc w domu? Dietetyczka Patrycja Rublewska postanowiła podzielić się swoimi radami dietetycznymi. „Ogranicz spożywanie, które powodują, że się przejadasz, nie trzymaj takich produktów w domu” – pisze specjalistka. A to tylko jedna ze wskazówek. Jak zapanować nad swoim apetytem? 

Apetyt – jak nad nim zapanować?

Kwarantanna domowa czy też przymus siedzenia w domu ma swoje minusy. Jednym z nich jest nieustanna chęć podjadania i bliska odległość do lodówki. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Po kilku tygodniach z domów każda z nas może wyjść z nadprogramowymi kilogramami. Ale nie musi tak być. Dietetyczka Patrycja Rublewska ma dla każdej z nas kilka propozycji.

„Szczególnie w tym okresie, kiedy musimy siedzieć w domach, dostaję dużo wiadomości – jak jeść mniej, jak nie podjadać, siedząc w dom? Zebrałam dla was kilka porad, które warto rozważyć, zastosować i może znaleźć wśród nich przyczynę tego, że ciągle macie ochotę zaglądać do lodówki?” – pisze dietetyczka.

Jakie specjalistka ma dla nas propozycje?

  1. Zadbaj o podaż produktów o wysokim indeksie sytości, odpowiednią ilość białka, błonnika i wody.
  2. Jedz uważnie, samodzielnie przygotuj posiłek, nie kupuj gotowców, które są od razu do zjedzenia.
  3. Odróżnij głód od apetytu. Nie zabijaj emocji (smutek, stres, nuda) konsumpcją jedzenia.
  4. Ogranicz spożywanie produktów, które powodują, że się przejadasz. Nie trzymaj takich produktów w domu.
  5. Ogranicz stosowanie słodzików, soli i produktów zbyt wysoko smakowitych.
  6. Przed posiłkiem wypij szklankę wodę lub zacznij posiłek od zjedzenia warzyw.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
Pętla wisielcza z żelka

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

?Szczególnie w tym okresie, kiedy musimy siedzieć w domach, dostaje dużo wiadomości – jak jeść mniej, jak nie podjadać siedząc w domu❓ . ❤️Zebrałam dla Was kilka porad, które warto rozważyć, zastosować i może znaleźć wśród nich przyczynę tego, że ciagle macie ochotę zaglądać do lodówki? ? . ❓Jak to jest u Was? Macie z tym problem, żeby zapanować nad ilością spożywanego jedzenia? . ? Widzicie tutaj przyczynę, która być może powoduje przejadanie się w waszym przypadku? . #apetyt #jedzenie #odchudzanie #dieta #odchudzamsię #redukcja #jemzdrowo #dietetyk #dietetyka #zdrowie #zdrowejedzenie #psychodietetyka #fit #fitgirl #healthyfood #heathydiet #heathylifestyle

Post udostępniony przez Patrycja Rublewska (@fit_patka)

Patrycja Rublewska

Kim jest Patrycja Rublewska? To dietetyczka prowadząca profil „Fit Patka” na Instagramie. Jak sama o sobie mówi, pokazuje jak zdrowo żyć. Obecnie jej profil obserwuje 115 tys. osób.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

cukier

Życie bez cukru. Co się zadzieje, kiedy odstawisz słodkości?

oliwa

Wysoki cholesterol? Oto 6 produktów obniżających cholesterol

Szybka utrata wagi – o czym może świadczyć nagłe chudnięcie?

Homogenizacja – co to jest i czy jest szkodliwa? Mleko homogenizowane czy pasteryzowane?

Soplówka jeżowata – właściwości. Kiedy i jak stosować?

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

Katechiny – działanie, źródła w diecie, właściwości

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Fitoestrogeny – gwarancja zdrowia i dobrego samopoczucia, zwłaszcza w czasie menopauzy

Morele – wartość odżywcza, indeks glikemiczny, przepisy

Bromelaina – właściwości, wskazania i przeciwwskazania. Na co pomagają tabletki z ananasa?

Deska serów – na imprezę i nie tylko. Jak ją zrobić, jakie wino będzie najlepsze?

Jak zapobiegać stanom zapalnym i jak je zmniejszać, by cieszyć się zdrowiem? Poznaj zasady diety przeciwzapalnej

Polenta – co to jest, jak gotować? Przepis na kaszę kukurydzianą 

Marta Stoberska: Kiedyś usłyszałam, że nie wyglądam jak trenerka. Bo co? Bo nie mam kraty na brzuchu i trzęsie mi się skóra na tyłku?

Mleko acidofilne – co to jest, właściwości, gdzie kupić

Plan żywieniowy – jak go ułożyć? Co jeść, by zdrowo się odżywiać?

„Głodówka oczyszczająca nie istnieje. Bo z czego miałaby oczyszczać? Raczej nie z toksyn czy złogów w jelitach” – mówi dietetyk kliniczny Kamil Paprotny

Meczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” / istock

Męczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” – podpowiada dietetyczka

„Zbyt niski poziom cholesterolu zwiększa ryzyko nie tylko agresji, ale także choroby afektywnej dwubiegunowej, depresji i samobójstw” – mówi psychodietetyczka Agnieszka Ślusarska-Staniszewska

Czego nie można jeść w trakcie ciąży? Odpowiedzi mogą Cię zaskoczyć!

Owady i kotlet z probówki to jedzenie przyszłości? Jagna Niedzielska: „potrzebna nam rewolucja mentalna”

×