Przejdź do treści

Dieta na lepszą pamięć i koncentrację. Co powinno znaleźć się w naszym menu? Wymieniają dietetycy

Kobieta w kapeluszu i kręconych włosach stoi na targu,patrzy się na nas,, w jednej ręce ma kubek z pomidorami, w drugiej trzyma jednego pomidora zakrywając sobie nim oko
Dieta na mózg/iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Masz problemy z koncentracją i cały czas o czymś zapominasz? Przyjrzyj się swojemu menu! Prawdopodobnie na twoim talerzu brakuje składników potrzebnych mózgowi do dobrej pracy. Co warto jeść? Dietetycy z „Czytamy etykiety” wyjaśniają. 

Jesień możemy już oficjalnie powitać a wraz z nią obniżone samopoczucie, spadek energii i przeziębienie. Wiele z nas odczuwa także problemy z koncentracją i pamięcią. Na baczności powinni się mieć w szczególności studenci, którzy za chwilę powrócą w uczelniane progi. Co poprawi naszą pamięć i koncentrację w tych trudnych warunkach pogodowych? Specjaliści z „Czytamy etykiety” przygotowali małą ściągę, którą powinni mieć przy sobie wszyscy, nie tylko uczniowie. Dzięki kilku prostym zasadom możemy problemy z pamięcią przesunąć na dalsze lata. „Ta ściągawka pomoże Wam w osiąganiu lepszych wyników w szkole i pracy a w starszym wieku pozwoli cieszyć się dobrym zdrowiem i kondycją umysłową” – piszą eksperci na swoim profilu na Instagramie.

„Czytamy etykiety”

To serwis założony przez Agnieszkę Pocztarską, absolwentkę Wydziału Technologii Żywności Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie ze specjalizacją Żywienie Człowieka z Dietetyką.

„Wszyscy lubimy wiedzieć, co jemy i jak to jedzenie wpływa na nasz organizm. Niestety, nie każdy ma czas i wiedzę, aby móc dobrze wybrać. Dlatego my każdego dnia analizujemy etykiety i przyglądamy się z bliska składom produktów w polskich sklepach – dla WAS! Naszą wiedzą i doświadczeniem chcemy dzielić się z Wami, a jednocześnie ułatwiać codzienne wybory zakupowe” – czytamy na ich oficjalnej stronie.

Żywieniowcy są aktywni w mediach społecznościowych. Ich konto na Instagramie obserwuje ponad 180 tys. osób. Jeden z ich ostatnich postów dotyczy diety na dobrą pamięć.

istockphoto.com

Co jeść, aby mieć dobrą pamięć?

Dietetycy z „Czytamy etykiety” przygotowali zwięzłą grafikę, wymieniając podstawowe produkty, których nie powinno zabraknąć w twoim codziennym menu. Warto zapisać ją sobie w telefonie, by mieć zawsze pod ręką. Co jeść na lepszą pamięć? Specjaliści wymieniają:

Pełnoziarniste produkty zbożowe – pełnoziarniste pieczywo i makarony, naturalne płatki, kasze, brązowy ryż;

Kwasy tłuszczowe omega-3 – znajdziesz je w olejach roślinnych, orzechach, pestkach siemieniu lnianym, tłustych rybach;

Białko – dobrym jego źródłem są jaja, chude mięso, naturalne produkty mleczne, rośliny strączków;

Antyoksydanty – znajdziesz je w zielonych warzywach (brokuł, jarmuż, kiełki roślinne, brukselka) czerwonych i pomarańczowych warzywach (papryka, marchew, dynia, pomidor, burak) ciemnych owocach (jagody, jeżyny, borówki, maliny, truskawki);

Żelazo – dobrym jego źródłem są jaja, produkty zbożowe, nasiona roślin strączkowych, zielone warzyw, liściaste mięso;

Magnez – dobrym jego źródłem są kasza gryczana, awokado, pestki dyni, banany, płatki owsiane, orzechy;

Eksperci zalecają także oprócz diety, stosowanie kilku prostych zasad, które nie pozostają obojętne na funkcjonowanie naszego mózgu. Oto one:

Nawodnienie – pij przede wszystkim wodę, unikaj słodzonych napojów;

Wypoczynek – odpowiednia ilość snu również jest bardzo ważna;

Aktywność fizyczna – pamiętaj o codziennych ćwiczeniach;

Unikaj: słodzonych napojów i słodyczy, cukru, fast foodów, tłustych mięs, smażonych potraw.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Czytamy etykiety (@czytamyetykiety)

 

Lepsza koncentracja – znajdziesz ją w kapsułkach WIMIN

W WIMIN oprócz bazy podstawowych 3 kapsułek, znajdziecie też jedną na lepszą koncentrację. Jest ona oparta na bazie Cognizinu, który wspiera koncentrację i sprawną pamięć, pozwalając lepiej wykorzystać swój potencjał. Poznaj kapsułkę WIMIN na lepszą koncentrację.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Witamina B2 – ważna nie tylko dla zdrowej skóry! Gdzie jej szukać?

Witamina A – na odporność, dobry wzrok i piękne ciało. Gdzie jej szukać, jak suplementować

Witamina B12 – pogromca anemii i zmian neurologicznych. Kiedy potrzebujesz jej więcej?

Czym jest inozytol i czy jego stosowanie jest bezpieczne? Inozytol a zespół policystycznych jajników

Czujesz, że "jedziesz na oparach"? Michał Kot podpowiada, z czego to może wynikać i dzięki czemu zyskasz więcej energii

Czujesz, że „jedziesz na oparach”? Michał Kot podpowiada, z czego to może wynikać i dzięki czemu zyskasz więcej energii

Niedobór witaminy C – mit o lewoskrętnej witaminie C, źródła suplementacji

Twój mózg też chce dobrze zjeść! Czego nie może zabraknąć w diecie dla mózgu?

Co oponka na brzuchu ma wspólnego ze zdrowiem mózgu?

pomidorki koktajlowe

Pomidory dostarczają mnóstwo dobra. Jaki jest twój ulubiony gatunek?

Jak zrobić własną miskę superodżywczych polifenoli? Podpowiada Michał Kot

Jak zrobić własną miskę superodżywczych polifenoli? Podpowiada Michał Kot

relaksująca się młoda kobieta

9 witamin i minerałów, które pomogą ci lepiej spać

"Halo! Jelita? Dzwoni mózg". Emilia Cesarek wyjaśnia, jakie nawyki żywieniowe szkodzą i im, i mózgowi

„Halo! Jelita? Dzwoni mózg”. Emilia Cesarek wyjaśnia, jakie nawyki żywieniowe szkodzą i jelitom, i mózgowi

Crostini – jak zrobić? Przepisy na włoskie grzanki 

Anchois – co to, właściwości odżywcze, gdzie kupić, przepisy na dania z anchois

Pierś z indyka – skład, wartości odżywcze, przepisy z filetem z indyka

Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą

Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą

Ogórkowe love, czyli 3 letnie przepisy z ogórkiem

Przedawkowanie witaminy C – przyczyny, objawy, postępowanie

Witamina E a płodność - jaki jest między nimi związek? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna Emilia Cesarek

Witamina E a płodność – jaki jest między nimi związek? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna Emilia Cesarek

Kroplówki witaminowe – na czym polegają i ile kosztują? Czy to bezpieczne?

Z kiszonkami lepiej nie przesadzać! Eksperci z Dietetyki #NieNaŻarty wyjaśniają dlaczego

Z kiszonkami lepiej nie przesadzać! Eksperci z „Dietetyki #NieNaŻarty” wyjaśniają, dlaczego

Słyszałaś o oleju z poziomki? Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu odkryli, że jest skarbnicą witamin

Słyszałaś o oleju z poziomki? Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu odkryli, że jest skarbnicą witamin

Jak długo trzeba brać suplementy, żeby zauważyć rezultaty?

Kwas foliowy – nie tylko dla kobiet w ciąży