Przejdź do treści

Czy kobieta w ciąży i w trakcie laktacji może jeść imbir? Specjaliści z profilu „Mama ma plan” odpowiadają

Imbir i cytryna na talerzu
Czy kobieta w ciąży i w trakcie laktacji może spożywać imbir? Specjaliści z profilu "Mama ma plan" odpowiadają/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Nie tylko picie kawy. Sprawdź czego jeszcze nie warto robić na pusty żołądek
Mąka z amarantusa – właściwości, indeks glikemiczny
Carpaccio, trufle, pudding. Przepisy na 3 desery z awokado
Lubisz cytrusy? To super! Poznaj ich pięć zalet
Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Wiele kobiet pija imbirowy napar w pierwszych tygodniach ciąży, kiedy walczą z codziennymi mdłościami. Czy to jednak bezpieczne? Kiedy w ciąży można sięgać po imbir a kiedy go unikać? I czy kobieta w trakcie laktacji może go stosować? Wyjaśniają to w swoim wpisie na Facebooku specjaliści prowadzący profil „Mama ma plan”.

Imbir a ciąża

Jeśli sięgasz po imbir na mdłości w pierwszym trymestrze ciąży, mamy dla ciebie złe wieści. Jak podają specjaliści z profilu w mediach społecznościowych „Mama ma plan”, w tym czasie kobiety nie powinny jeść imbiru.

W I trymestrze ciąży powinnaś powstrzymać się od spożywania imbiru, lecz w II i III trymestrze jak najbardziej możesz po niego sięgać! Gdy w pierwszych miesiącach ciąży towarzyszą Ci nadmierne wymioty – zgłoś się do lekarza – wyjaśniają eksperci.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Imbir a laktacja

Imbir w diecie mamy karmiącej piersią nie jest szkodliwy i można spożywać go w umiarkowanych ilościach. Problemem może okazać się jednak zmieniony smak mleka, co dziecku niekoniecznie może przypaść do gustu. Wiele młodych mam również jedząc imbir, stara się zwiększyć produkcję pokarmu. Czy słusznie?

Często spotykam się z opinią, że imbir wpływa pobudzająco na laktację. Szukając odnośnika w najnowszych badaniach, nie natknęłam się na żadną ciekawą wzmiankę o tym. Kryzys laktacyjny to złożony problem i nie da się go zażegnać jednym składnikiem – wyjaśnia dietetyczka Sylwia Pieszko z zespołu ekspertów „Mama ma Plan” i dodaje – Imbir w trakcie karmienia piersią jest dozwolony w umiarkowanych ilościach ze względu na ryzyko podrażnień żołądka. Pamiętaj, aby obserwować swoje dziecko i swój organizm – jeśli zauważysz dolegliwości bólowe u siebie lub zmiany skórne u dziecka po zjedzeniu imbiru – wyeliminuj go ze swojej diety.

Korzyści z jedzenia imbiru

Po imbir sięgamy często także w okresie jesieni, by wzmocnić naszą odporność. Imbir rozgrzewa organizm, dzięki czemu idealnie sprawdza się w walce z katarem, kaszlem czy gorączką. Co jeszcze możemy mu zawdzięczać?

  • Zmniejsza lekkie nudności i zapobiega wymiotom w ciąży.
  • Jest bogactwem witamin i minerałów np.: potasu, wapnia, magnezu, witaminy C.
  • Poprawia apetyt i wspomaga trawienie.
  • Działa moczopędnie.
  • Działa rozgrzewająco i przeciwzapalnie, dzięki temu pomaga w walce z przeziębieniem.

Takie zalety imbiru wymieniają autorzy profilu „Mama ma plan”.

Imbir również stymuluje produkcję żółci i pomaga rozbijać gazy jelitowe, przeciwdziałając wzdęciom. Ponadto łagodzi zapalenia okrężnicy, co w następstwie zmniejsza ryzyko raka jelita grubego.

Napar imbirowy

Kiedy nie należy spożywać imbiru?

Nie każdy jednak może sięgać po imbir. Kiedy należy go unikać? Eksperci wymieniają:

  • wysokie ciśnienie krwi,
  • choroby krążenia,
  • stan przedrzucawkowy,
  • alergia na imbir.

Zaznaczają także, aby uważać z ilością spożywanego imbiru. Jeśli przesadzimy, może dojść do podrażnienia śluzówki żołądka. Odpowiednia dawka imbiru to jeden plasterek na raz.

Wek na rozgrzanie: mus imbirowy

Kto się kryje za profilem „Mama ma plan” ?

Profil w mediach społecznościowych „Mama ma plan” prowadzi zespół ekspertów. Specjaliści w swoich postach poruszają wiedzę na temat zdrowia dla młodych mam. Pragną zapewnić kobietom w nowej roli kompleksową opiekę dietetyczną, treningową i kosmetyczną. Ich profil na facebooku obserwuje ponad 1700 osób.

Nadchodzi jesień, już dziś wrzesień zaskoczył nas zimnym dniem. ? ?Babcine sposoby na walkę ze słabą odpornością są…

Gepostet von Mama ma PLAN am Dienstag, 1. September 2020

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

7 zdrowotnych właściwości imbiru. Poznaj jego wielką moc!

Poprawa odporności zimą? Sprawdź, co nas wzmacnia

pijąca kobieta

Przemarznięta? Te napoje zimą rozgrzeją twój organizm skuteczniej niż herbata i kawa

Moje pierwsze kimchi

Kimchi – poznaj przepis na koreański przysmak. Ma mnóstwo zalet

Kawa zbożowa w ciąży i przy karmieniu piersią

Co jeść podczas infekcji? Menu na cały dzień

Przeziębiłaś się? Dodaj te składniki do codziennej diety

Pij wodę jesienią! Poznaj 4 najważniejsze powody, dla których warto to robić

Masło czosnkowe - przepis i pomysły na dania

Masło czosnkowe – jak zrobić i do czego dodawać?

Miód wielokwiatowy – właściwości. Na co pomaga miód?

Wzmocnij odporność przed jesienią. Sięgnij po produkty, które wspierają układ immunologiczny

„Karmię piersią, jem zdrowo”. Książka, którą powinna przeczytać każda świeżo upieczona mama!

Wzmacniamy odporność po zimie. Sprawdzone sposoby, które pokochasz

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Układ odpornościowy potrzebuje sprawnego napędu. Sylwia Majcher podpowiada, co jeść dla zdrowia

Zdrowo dopieprzone, czyli o tym, czym przyprawiać potrawy, by wspomóc organizm

Ciężarna z zakupami

Ile kalorii potrzebuje kobieta w danym trymestrze ciąży oraz w trakcie laktacji? Znamy nowe wytyczne!

Dieta matki karmiącej w święta Bożego Narodzenia. Co może, a czego nie powinna jeść kobieta karmiąca piersią? / Getty Images

Dieta matki karmiącej w święta Bożego Narodzenia. Co może, a czego nie powinna jeść kobieta karmiąca piersią?

Prof. Jacek M. Witkowski: Nasza odporność wcale nie pochodzi tylko z jelit

Czy to prawda, że domowy syrop z cebuli pomaga przy przeziębieniu?

Kobieta pije koktajl

Prosty i skuteczny przepis na koktajl na odporność

Superfoods na wzmocnienie odporności. Tę dziesiątkę wprowadź do swojej diety

Dzika róża – bogate w witaminę C remedium na infekcje. O jej właściwościach opowiada naturoterapeutka

Czosnek marynowany – właściwości. Przepis na czosnek w occie

tymianek

Top 7 ziół na poprawę odporności. Pomogą przegnać przeziębienie i zwalczyć infekcję

×