Przejdź do treści

Czujesz się przejedzona po świętach? Dietetyczka podpowiada, jakie napary przyniosą ci ulgę

Czujesz się przejedzona po świętach? Dietetyczka podpowiada, jakie napary przyniosą ci ulgę
Czujesz się przejedzona po świętach? Dietetyczka podpowiada, jakie napary przyniosą ci ulgę / Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Po świętach czujesz się przejedzona i ociężała? Męczą wzdęcia, zgaga i gazy? Absolutnie nie zachęcamy cię do poświątecznych głodówek, ale odpowiednie napary w połączeniu z lekkostrawną dietą mogą okazać się zbawienne dla układu pokarmowego. Co najlepiej pić? Podpowiada dietetyczka Joanna Skałecka.

Napary, które będą zbawieniem po świętach

Odpowiednio dobrane napary mogą zdziałać cuda! Jeśli czujesz, że twoja wątroba i jelita nie są zadowolone ze świąt tak bardzo jak ty, według autorki profilu na Instagramie „Joanna Trenerka Zdrowej Diety” mogą pomóc:

  • zielona herbata – jak podkreśla ekspertka, jest ona bogata w przeciwutleniacze i ma działanie silnie oczyszczające organizm. Obniża też poziom triglicerydów i cholesterolu;
  • czerwona herbata – dietetyczka wskazuje, że taki napar ułatwia trawienie oraz wspomoże pracę wątroby i jej powrót do prawidłowego funkcjonowania, pomoże też redukować nagromadzoną w czasie świąt tkankę tłuszczową;
  • napar z mięty – wspomaga trawienie, redukuje wzdęcia i gazy;
  • ekstrakt z karczocha„znakomicie poradzi sobie ze wzdęciami oraz usprawni pracę przewodu pokarmowego, ułatwi trawienie, a także zapobiegnie gromadzeniu tkanki tłuszczowej” – wyjaśnia Joanna Skałecka.

Jak parzyć napary?

  • Zielona herbata – powinna być parzona w temperaturze 70-80 st. pod przykryciem przez 2-3 minuty (działanie pobudzające) lub 4-6 minut (działanie uspokajające).
  • Czerwona herbata – najlepiej parzyć ją w ok. 90 st. pod przykryciem, od 2 do 4 minut.
  • Napar z mięty i ekstrakt z karczocha parzymy 5-10 minut, zalewając wrzątkiem.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Zioła prowansalskie

Joanna Trenerka Zdrowej Diety

Joanna Trenerka Zdrowej Diety to jak sama o sobi pisze, dietetyk z pasji i z wykształcenia. Swoją wiedzę Joanna Skałecka zdobywała przede wszystkim za granicą, m.in na Open Universities Australia (Health, Food & Nutrition).

Specjalizuje się w dietach odchudzających oraz planach dietetycznych dla par starających się o dziecko, dla kobiet w ciąży oraz dla mam karmiących. Ekspertka prowadzi również szkolenia z zakresu dietetyki, w tym również dla młodzieży w wieku szkolnym. Profil o nazwie „Joanna Trenerka Zdrowej Diety” obserwuje ponad 9 tys. osób.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

To był dzień pełen wrażeń? Oto 6 napojów, które pomogą ci zasnąć

Herbata – nie tylko o 17.00

Herbata – nie tylko o 17:00! Na co zwrócić uwagę, zanim będziemy się nią delektować?

5 herbat na pochmurne popołudnia, Sprawdź, jak je parzyć, by wykorzystać ich potencjał

Czy herbatki na odchudzanie rzeczywiście są w stanie nam pomóc? Odpowiadają eksperci z Dietetyka #NieNaŻarty

Czy herbatki na odchudzanie rzeczywiście są w stanie nam pomóc? Odpowiadają eksperci z Dietetyka #NieNaŻarty

10 superfoods, które lepiej działają w parze

„W jednej torebce zielonej herbaty jest do 400 gatunków owadów”. Zaskakujące odkrycie naukowców

Herbata z liści malin – właściwości, jak zrobić i gdzie kupić?

Kawa czy herbata – co zwykle wybierasz? Przeczytaj, a zmienisz swoje preferencje

Herbata to nie tylko smaczny napój. Ma także pozytywny wpływ na nasze zdrowie

Herbata to nie tylko smaczny napój. Ma także pozytywny wpływ na nasze zdrowie

kubek z melisą

Melisa – przeciwwskazania. Kto nie powinien pić melisy na uspokojenie?

Kubek z herbatą, cytryną i łyżeczką

Niebezpieczeństwa kryjące się w herbacie. O czym trzeba wiedzieć? Wyjaśnia Mama Chemik

Wolisz kawę od herbaty? Przeczytaj, zmienisz preferencje

Możemy pić herbatę, gdy mamy cukrzycę? Na co trzeba zwrócić uwagę?

Kobieta trzyma szklankę herbaty

Co wspomaga proces detoksykacji organizmu? Dlaczego czasem jest zaburzony? Wyjaśnia farmaceutka

Czarna, zielona, czerwona czy niebieska? Poznaj rodzaje herbat i ich właściwości

Jeżówka purpurowa – właściwości i zastosowanie. Kiedy warto po nią sięgnąć?

Jeżówka purpurowa – właściwości i zastosowanie. Kiedy warto po nią sięgnąć?

herbata z hibiskusa

Herbata z hibiskusa, sprawdź jej właściwości i kiedy po nią sięgać

Herbata z cytryną

Herbata z cytryną jest zdrowa? Kiedy pić herbatę z dodatkami?

Herbata / Drew Taylor / unsplash

Lubisz herbatę? Chemiczka tłumaczy, czego najprawdopodobniej o niej (jeszcze!) nie wiesz

Kubek gorącej herbaty

8 zdrowych herbat, które poleciłabyś przyjaciółce. Wybór eksperta ze „Zdrowo czyli sexi”

Dlaczego często łapiemy infekcje?/Istock.com

Zielona herbata – napar, który warto pić! Dowiedz się, jak wybrać najlepszą i jak dobrze ją przygotować

Z cholesterolem walcz dietą

Z cholesterolem walcz dietą

istockphoto.com

Co zamiast kawy? Naturalne (i zdrowe) zamienniki!

Zielona herbata - właściwości i przeciwwskazania

Zielona herbata – właściwości, działanie i skutki uboczne

×