Przejdź do treści

Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety

Czosnek w garnku
Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety/ Pexels fot. Daria Shetsova
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Nadchodzi jesień a wraz z nią obniżona odporność. Jeśli chcesz zapomnieć o katarze, kaszlu, gorączce i bólu gardła w tym sezonie, przyjrzyj się swojemu menu. Co jeść, aby ustrzec się przed przeziębieniem? To bardzo ważne, szczególnie w dobie koronawirusa. O drogocennym wpływie na odporność niektórych owoców i warzyw piszą ekspertki na instagramowym profilu Czytamy Etykiety. 

Owoce i warzywa wzmacniające odporność

Niech was nie zwiodą ostatnie ciepłe dni. Wrzesień w tym roku choć jest dla nas życzliwy, to przywitał nas już znaczną różnicą temperatur. W takich warunkach o przeziębienie nie jest trudno. Aby się przed nim ustrzec, powinnyśmy zadbać o to, by nasza dieta była odpowiednia i bogata w składniki, których potrzebujemy do wzmocnienia organizmu. Pamiętajmy, że odporność rodzi się właśnie w jelitach. Co więc powinno często znajdować się na naszych talerzach?

Te najpopularniejsze produkty, dzięki którym możemy się wzmocnić to oczywiście:

  • Kiszonki,
  • Papryka,
  • Natka pietruszki,
  • Czosnek i cebula,
  • Brokuły,
  • Brukselka,
  • Owoce cytrusowe,
  • Szpinak, 
  • Dynia,
  • Dzika róża,
  • Kalarepa,
  • Kasza gryczana,
  • Marchew,
  • Orzechy,
  • Pomidor,
  • Warzywa liściaste

– wymieniają na swoim profilu na Instagramie dietetycy z Czytamy Etykiety. 

Eksperci dodają także, że do wzmocnienia odporności warto również spożywać napoje fermentowane oraz tłuste ryby.

Kobieta biegnie ulicą w parku. Jest ubrana w sportowe ciuchy. Dookoła są liście, widać, że jest jesień

Produkty na odporność w diecie

Dla niektórych jednak włączenie powyższych produktów do swojego menu może być nie lada wyczynem. Ekspertki podają więc proste sposoby, jak łatwo to zrobić.

  1. Do porannej kanapki lub tej ze śniadaniówki dodaj paprykę (najlepiej czerwoną)-kolorowe posiłki zawsze chętniej jedzone są też przez dzieci.
  2. Na drugie śniadanie wypij świeżo wyciskany sok z owoców cytrusowych (mandarynki, pomarańcze, grejpfruty).
  3. Na obiad ugotuj brokuły (najlepiej na parze).
  4. Na deser wypij koktajl ze szpinakiem a wieczorem do serialu wypij ciepłą herbatę zieloną z imbirem i cytryną

– wyjaśniają.

Czytamy Etykiety

Czytamy Etykiety to portal, którego właścicielką jest Agnieszka Pocztarska.

Jak sama o sobie pisze: „Jestem takim samym konsumentem jak ty i na swoim przykładzie udowadniam, że można zmienić swoje nawyki żywieniowe, wybierać produkty z dobrym składem i dokonywać świadomych wyborów. Obserwuję i słucham czytelników serwisu i każdym działaniem staram się pomóc w codziennych decyzjach zakupowych naszych społeczności”.

Ekspertki z Czytamy Etykiety, z Agnieszką Pocztarską na czele, są też aktywne w mediach społecznościowych. Ich profil na Instagramie obserwuje prawie 240 tys. osób. 

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: