Przejdź do treści

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe
Zdjęcie: Picante Jalapeno
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Czerwona porzeczka nie cieszy się takim powodzeniem jak czarna, być może przez intensywny, kwaskowy smak. Szkoda, bo jest to bardzo zdrowy owoc! Przekonajcie się, jak doskonale sprawdza się w roli głównego składnika wegańskich lodów.

Oprócz wysokiej zawartości witaminy C oraz innych: A, E, B1, B6, E, beta-karotenu, potasu, wapnia czy  fosforu czerwone porzeczki mają  mnóstwo dobroczynnych dla naszego organizmu właściwości. Zawierają pektyny – redukujące poziom „złego” cholesterolu, polifenole – łagodzące przebieg menstruacji, antyoksydanty – usuwające z organizmu wolne rodniki. Czerwone porzeczki mają również właściwości wzmacniające organizm, stąd też picie soku  z nich zaleca się maratończykom. Sięgajcie po nie koniecznie, póki jest sezon. A najlepiej przeróbcie je na lody – w towarzystwie malin smakują bosko!

malina

Wegańskie lody porzeczkowo – malinowe

Zdjęcie: Picante Jalapeno

Składniki:

– 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
– 2 szklanki czerwonej porzeczki
– 1 szklanka malin
– około 5 łyżek ksylitolu lub 3 dojrzałe banany
– opcjonalnie: wegańskie wafelki do lodów

Przygotowanie:

Mleko kokosowe porządnie chłodzimy przez kilka godzin w lodówce (najlepiej całą noc). Wówczas mleko rozwarstwi się i będziemy mogli oddzielić tłuszcz kokosowy (który będzie nam potrzebny do produkcji lodów) od wody.

Porzeczki i maliny wrzucamy do miseczki i miksujemy blenderem na jednolitą masę. Dodajemy do niej ksylitol, mieszamy. Tłuszcz  kokosowy oddzielony od wody mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji. Następnie łączymy go z miksem owocowym.

I sposób przygotowania z maszynką do lodów: masę owocową wstawiamy do zamrażarki na około 30 minut, aby się mocno schłodziła, lecz nie zamarzła. Po tym czasie powoli wlewamy masę do maszynki do lodów, miksujemy około 20 minut, aż powstaną lody o kremowej konsystencji.

II sposób przygotowania (bez maszynki do lodów): masę owocową wstawiamy do zamrażarki na około 40 minut. Po tym czasie wyjmujemy ją, dokładnie mieszamy widelcem tak, aby napowietrzyć masę. Powtarzamy tę czynność co ok. 30 minut,  5-6 razy. Po tym czasie powinniśmy otrzymać gotowe lody.


Karolina Polkowska miłośniczka fotografii i górskich wędrówek. Pasjonatka książek kulinarnych, współautorka bloga Picante Jalapeno, który powstał z miłości do jedzenia. Entuzjastka gotowania opartego na sezonowości produktów,  prostocie i  codziennym dogadzaniu sobie smacznymi potrawami. Na co dzień zajmuje się fotografią kulinarną i stylizacją jedzenia.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Sezam – jak rośnie, właściwości zdrowotne, produkty, przepisy

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

Śliwki pod orzechową kruszonką, czekoladowe mleko z orzechów laskowych, makaron z orzechowym sosem. Jesień po prostu smakuje orzechami!

jarmuż w sicie

Jarmuż – teraz ma swój czas! W sałatce z dynią, ciecierzycą i granatem zdobędzie twoje podniebienie!

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe! / mat. pras.

Znudziły ci się kanapki jedzone w pracy? Przedstawiamy przepisy na spring rollsy z pieczonym łososiem, muffinki na słono oraz placuszki cukiniowe!

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą – pyszny patent na lepszą odporność

Kasztany

Kasztany pod zdrową kruszonką. Ten przepis wyjdzie każdemu!

Omlet fit – przepis na zdrowy omlet z bananem

Ryżowe sakiewki z pieczonym burakiem

Upiecz buraka i zamknij go w ryżowych sakiewkach – poznaj ten niebanalny przepis

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Galette

Razowe galette z gruszkami. Pyszne i zdrowe jesienne ciasto

Tarta z jesiennymi owocami

Przepis na tartę z jesiennymi owocami – rozkosz dla podniebienia!

Kiszony kalafior

Kiszony kalafior – przepis, wartości odżywcze. Jest zdrowy?

Śniadanie na ciepło. Trzy proste przepisy na niedzielny poranek!

Brownie z batatów

Brownie z batatów. Przepis na zdrowe czekoladowe brownie

Dynia – pomarańczowa alternatywa dla smutnej jesiennej aury. Zobacz, jakie przepisy poleca Kasia Bem

Gruszkowe brownie bez pieczenia. Poznaj deser doskonały!

Topinambur – przepis na danie ze słonecznika bulwiastego

tofu

Tofu wcale nie musi być nudne. Podkręcamy kultowy ser!

×