Przejdź do treści

Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą

Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą
Masz słabe, łamliwe paznokcie? Dietetyczka kliniczna wyjaśnia, jak możesz wzmocnić je dietą/ Unsplash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Twoje paznokcie są w bardzo złej kondycji? Próbowałaś już wielu odżywek i nie widzisz efektów? Może najwyższy czas, żeby pomyśleć nad zmianą diety. O tym, jaki ma wpływ na stan paznokci, pisze na swoim profilu na Instagramie dietetyczka kliniczna Joanna Dauksza.

Dieta a kondycja paznokci

Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze. Może zamiast szukać kolejnej odżywki do paznokci (takiej 5 w 1 albo nawet 7 w 1), warto zastanowić się, co możesz zmienić w swojej diecie? Jak podkreśla w swoim wpisie na Instagramie Joanna Dauksza, dzięki diecie możesz skutecznie wzmocnić swoje paznokcie. Jak to zrobić?

„Jedz produkty bogate w biotynę (jajka, migdały, łosoś, bataty). Biotyna sprawia, że paznokcie są mniej łamliwe oraz stają się grubsze” – wskazuje dietetyczka.

A co, jeśli nie możesz poradzić sobie z przebarwieniami na paznokciach? Ekspertka radzi, żeby sprawdzić, czy nie masz niedoboru witaminy B12. To właśnie on może je powodować. Jak dodaje Dauksza, witamina B12 znajduje się w mięsie, rybach, jajach. Zazwyczaj jesteśmy w stanie więc zapewnić jej odpowiednią ilość w organizmie przy właściwie zbilansowanej diecie, ale wegetarianie i weganie powinni ją suplementować. Oprócz tego warto sprawdzić też swój poziom żelaza.

„Niedobór żelaza wpływa na organizm całościowo. To mało oczywiste, ale niedobór żelaza = osłabione i bardziej łamliwe/kruche paznokcie. Źródła żelaza to: mięso, ale również żółtka jaj, pestki dyni czy otręby pszenne” – pisze specjalistka.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
PROMOCJA
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

„Dieta z przyjemnością”

Za profilem „Dieta z przyjemnością” stoi mgr Joanna Dauksza, która jest dietetyczką kliniczną. Jak sama o sobie pisze, stara się sprawiać, by dieta była przyjemnością. Zarówno w mediach społecznościowych, jak i na blogu dzieli się swoją wiedzą. Jej profil na Instagramie obserwuje ponad 13 tys. osób.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czym jest inozytol i czy jego stosowanie jest bezpieczne? Inozytol a zespół policystycznych jajników

Czujesz, że "jedziesz na oparach"? Michał Kot podpowiada, z czego to może wynikać i dzięki czemu zyskasz więcej energii

Czujesz, że „jedziesz na oparach”? Michał Kot podpowiada, z czego to może wynikać i dzięki czemu zyskasz więcej energii

Niedobór witaminy C – mit o lewoskrętnej witaminie C, źródła suplementacji

pomidorki koktajlowe

Pomidory dostarczają mnóstwo dobra. Jaki jest twój ulubiony gatunek?

Jak zrobić własną miskę superodżywczych polifenoli? Podpowiada Michał Kot

Jak zrobić własną miskę superodżywczych polifenoli? Podpowiada Michał Kot

relaksująca się młoda kobieta

9 witamin i minerałów, które pomogą ci lepiej spać

Ogórkowe love, czyli 3 letnie przepisy z ogórkiem

Przedawkowanie witaminy C – przyczyny, objawy, postępowanie

Witamina E a płodność - jaki jest między nimi związek? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna Emilia Cesarek

Witamina E a płodność – jaki jest między nimi związek? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna Emilia Cesarek

Kroplówki witaminowe – na czym polegają i ile kosztują? Czy to bezpieczne?

Z kiszonkami lepiej nie przesadzać! Eksperci z Dietetyki #NieNaŻarty wyjaśniają dlaczego

Z kiszonkami lepiej nie przesadzać! Eksperci z „Dietetyki #NieNaŻarty” wyjaśniają, dlaczego

Słyszałaś o oleju z poziomki? Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu odkryli, że jest skarbnicą witamin

Słyszałaś o oleju z poziomki? Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu odkryli, że jest skarbnicą witamin

Jak długo trzeba brać suplementy, żeby zauważyć rezultaty?

Kwas foliowy – nie tylko dla kobiet w ciąży

"Dieta realnie przekłada się na kondycję zdrowia psychicznego" - podkreśla farmeceutka. Co jeść, żeby zadbać o układ nerwowy?

„Dieta realnie przekłada się na kondycję zdrowia psychicznego” – podkreśla Zofia Winczewska. Co jeść, żeby zadbać o układ nerwowy?

Ferrytyna - jak dietą podnieść jej poziom? / pexels

Nie tylko mięso, podroby czy jajka. Dietetyczki wyjaśniają, jaka dieta zwiększy wskaźnik ferrytyny w organizmie

Suszone owoce

Suszone owoce – wartości odżywcze, indeks glikemiczny. Jak suszyć owoce?

kobieta na łące

Żelazo – dlaczego może go brakować? Poznaj 9 oznak niedoboru żelaza

Jak pić herbatę z cytryną, żeby sobie nie zaszkodzić? Wyjaśnia chemiczka

Jak pić herbatę z cytryną, żeby sobie nie zaszkodzić? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Bogdan

Wypadają ci włosy i męczy cię ciągłe zmęczenie? Sprawdź, czy nie masz niedoboru ferrytyny

Miód

Miód – rodzaje, właściwości. Jaki miód jest najzdrowszy?

Miód akacjowy

Miód akacjowy – właściwości, indeks glikemiczny, cena

Miód gryczany – właściwości zdrowotne i zastosowanie

Miód spadziowy – właściwości, skład, cena

×