Przejdź do treści

Marchewka to samo dobro dla naszej skóry! Czy pamiętasz o niej w codziennej diecie?

Marchewki / rawpixel
Marchewki / rawpixel
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Marchewkę lubi chyba większość z nas. I bardzo dobrze! To warzywo skrywa w sobie wiele drogocennych składników. – Tylko marchewka zawiera wszystkie grupy karotenoidów takie jak: alfa-karoten, beta-karoten, likopen, luteinę i zeaksantynę. Najbogatsza jest w beta-karoten, jeden z najsilniejszych antyoksydantów! – wyjaśnia Blanca Bożena Społowicz, kosmetolożka. 

Skincoach

Konto SkinCoach na Instagramie prowadzone jest przez Blancę Bożenę Społowicz – kosmetolożkę, która na co dzień przyjmuje w gabinecie w Krakowie. Profil SkinCoach staje się coraz bardziej popularny, obecnie śledzi go ponad 4 tys. użytkowników. Nic dziwnego! Posty publikowane przez ekspertkę w ciekawy sposób pogłębiają wiedzę dotyczącą zdrowego stylu życia. Ostatni post dotyczy zalet marchewki. Okazuje się, że chociaż to jedno z najpopularniejszych warzyw, nadal nie wiemy o nim wszystkiego.

Marchewka – wpływ na skórę

– Marchewka – samo dobro dla naszej skóry! Tylko marchewka zawiera wszystkie grupy karotenoidów takie jak: alfa-karoten, beta-karoten, likopen, luteinę i zeaksantynę. Najbogatsza w beta-karoten, jeden z najsilniejszych antyoksydantów!

Beta-karoten czyli prowitamina A, po spożyciu przekształcany jest (za pomocą enzymów wątrobowych i nienasyconych kwasów tłuszczowych) w bardzo ważną dla zdrowia, w tym zdrowia skóry, witaminę A.

Odpowiada za zdrowy wygląd skóry i prawidłowy stan błon śluzowych. Wspomaga leczenie trądziku, normalizuje pracę gruczołów łojowych, odpowiada za poprawną keratynizację naskórka.

Opóźnia pojawienie się zmarszczek, gdyż pobudza produkcję kolagenu. Zmniejsza wrażliwość skóry na promieniowanie UV. Chroni przed powstawaniem plam i przebarwień skóry. Wzmacnia włosy i paznokcie.
Pełni istotną rolę w sprawności odbierania bodźców wzrokowych – zapewnia prawidłowe widzenie.

Beta-karoten, podobnie jak wszystkie karotenoidy, hamuje powstawanie wolnych rodników, a co za tym idzie, zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry – pisze Blanca Bożena Społowicz.

Dowiedziono także, że codzienne spożycie 1 średniej wielkości marchewki minimalizuje ryzyko wystąpienia nowotworów jamy ustnej, przełyku, płuc i pęcherza moczowego. Wykazano też, ze marchewka ma działanie regulujące poziom estrogenów.

– Warto wiedzieć, że beta-karoten jest wyjątkowo odporny na działanie temperatury, dlatego marchew duszona jest równie wartościowa.Dodatkowo marchew zawiera duże ilości błonnika, wspomaga pracę jelit, co przekłada się na zdrowy wygląd skóry – dodaje kosmetolożka.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Marchewka – samo dobro dla naszej skóry! ➡️Tylko marchewka zawiera wszystkie grupy karotenoidów takie jak: #alfa-karoten, #beta-karoten, #likopen, #luteinę i #zeaksantynę. ➡️Najbogatsza w beta-karoten, jeden z najsilniejszych antyoksydantów! Beta-karoten czyli prowitamina A, po spożyciu przekształcany jest (za pomocą enzymów wątrobowych i nienasyconych kwasów tłuszczowych) w bardzo ważną dla zdrowia, w tym zdrowia skóry, witaminę A. ➡️Odpowiada za #zdrowy wygląd skóry i #prawidłowy stan błon śluzowych. ➡️Wspomaga leczenie trądziku, normalizuje pracę gruczołów łojowych, odpowiada za poprawną keratynizację naskórka. ➡️Opóźnia pojawienie się zmarszczek, gdyż pobudza produkcję kolagenu. ➡️Zmniejsza wrażliwość skóry na promieniowanie UV. ➡️Chroni przed powstawaniem plam i przebarwień skóry. ➡️Wzmacnia włosy i paznokcie. ➡️Pełni istotną rolę w sprawności odbierania bodźców wzrokowych – zapewnia prawidłowe widzenie. Beta-karoten, podobnie jak wszystkie karotenoidy, ➡️hamuje powstawanie wolnych rodników, a co za tym idzie, ➡️zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry. Dowiedziono, że codzienne spożycie 1 średniej wielkości marchewki minimalizuje ryzyko wystąpienia nowotworów jamy ustnej, przełyku, płuc i pęcherza moczowego. Wykazano też, ze marchewka ma działanie regulujące poziom estrogenów. ‼️Warto wiedzieć, że beta-karoten jest wyjątkowo odporny na działanie temperatury, dlatego marchew duszona jest równie wartościowa. ➡️Dodatkowo marchew zawiera duże ilości błonnika, wspomaga pracę jelit, co przekłada się na zdrowy wygląd skóry. Pamiętacie o marchewce w codziennej diecie? #marchewka #kuchniaprzeciwzapalna #skinfood #betakaroten #trądzik #healthyfood #dbamowzrok #skincoach

Post udostępniony przez Blanca Bożena Społowicz (@skincoach_)

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie jesteś w stanie opanować się przed jedzeniem słodyczy? Oto kilka sposobów na ratowanie sytuacji

Brokuły jesienią – wartości odżywcze, właściwości. Jak je gotować?

pomidorki koktajlowe

Pomidory dostarczają mnóstwo dobra. Jaki jest twój ulubiony gatunek?

herbata

Jak jeść, żeby nie marznąć jesienią i zimą? Zdradzamy kilka prostych trików

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Czosnek / unsplash.com

Czosnek to naturalny antybiotyk. W czym tkwi jego sekret?

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Orzechy laskowe w misce

Stres bierze nad tobą górę? Ekspertka wymienia, co jeść, by wspomóc organizm w tym czasie

"Jem warzywa, ale mam po nich rewolucje jelitowe" - znasz to? Dietetyczka wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje / istock

„Jem warzywa, ale mam po nich rewolucje jelitowe” – znasz to? Dietetyczka wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje

Jak zrobić własną miskę superodżywczych polifenoli? Podpowiada Michał Kot

Jak zrobić własną miskę superodżywczych polifenoli? Podpowiada Michał Kot

Zjedzenie pleśni - objawy. Czym grozi?

Zjadłaś spleśniały chleb? Dowiedz się czym to grozi i jakie są objawy zatrucia pleśnią

Słodycze dla cukrzyka – jaki typ jest dozwolony? Zdrowe desery i przekąski

Bromelaina – właściwości, wskazania i przeciwwskazania. Na co pomagają tabletki z ananasa?

Anchois – co to, właściwości odżywcze, gdzie kupić, przepisy na dania z anchois

Mizuna (sałata japońska) – przepisy, właściwości, uprawa musztardowca w ogródku i na balkonie

Irena Wielocha/ Fot. Andrzej Wielocha

„Cukrzycę typu II da się opanować dietą. I to była moja najważniejsza broń w tej walce” – pisze Irena Wielocha w swojej książce

Jak zapobiegać stanom zapalnym i jak je zmniejszać, by cieszyć się zdrowiem? Poznaj zasady diety przeciwzapalnej

Napój, sok, nektar czy koktajl? Wyjaśniamy, co będzie najlepszym wyborem

Plan żywieniowy – jak go ułożyć? Co jeść, by zdrowo się odżywiać?

Jak wybrać arbuza, by był idealny? / pexels

Często kupujesz arbuza? Agnieszka Pocztarska podpowiada, którego wybrać, by był idealny

Co jeść w sierpniu? / pexels

Po jakie warzywa i owoce sięgać w sierpniu, by zaoszczędzić? Dietetycy mają kilka propozycji

Przyprawa do ziemniaków pieczonych i smażonych – jak zrobić taką bez soli?

Superowoc, który zapewni ci zdrowie i długie życie. Poznaj jagodę kamczacką!

×