Przejdź do treści

Dr Damian Parol ostrzega, czego nie robić w trakcie jedzenia. „Może wydawać się, że jest to przyjemny i niewinny nawyk, ale…”

Dr Damian Parol ostrzega, czego nie robić w trakcie jedzenia. "Może wydawać się, że jest to przyjemny i niewinny nawyk, ale..."
Dr Damian Parol ostrzega, czego nie robić w trakcie jedzenia. "Może wydawać się, że jest to przyjemny i niewinny nawyk, ale..."/ iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Jedząc posiłek, często zdarza ci się scrollować social media na smartfonie? Dr Damian Parol w swoim najnowszym poście wyjaśnia, dlaczego to bardzo zły nawyk i jakie mogą być jego skutki.

Jedzenie i telefon – czy to dobre połączenie?

„Zauważyłem, że wiele osób przeglądając internet, filmiki czy TikToki, je obiad, drugie śniadanie, kolację, itd. Może wydawać się, że jest to przyjemny i niewinny nawyk, ale badania pokazują, że jeśli nie jesteśmy skupieni na jedzeniu – nawet jeśli słuchamy radia, już nie mówiąc o przeglądaniu internetu, to w tym momencie zaczynamy jeść więcej” – podkreśla dr Damian Parol.

Ekspert dodaje, że różnica pomiędzy ilością spożywanego pokarmu bez rozpraszaczy i z nimi, może wynosić aż 15 proc. Co więcej, jak zaznacza, efekt jest taki, że jesteśmy paradoksalnie mniej najedzeni, więc późniejsze posiłki również są większe.

„Jeśli zależy ci na kontroli spożywanych kalorii, to zdecydowanie rekomenduję wyłączyć internet, odłożyć telefon i skupić się wyłącznie na jedzeniu” – mówi w nagranym wideo dietetyk.

Wielu obserwatorów i obserwatorek Damiana Parola przyznało, że rzeczywiście zauważyli, że gdy podczas posiłku przeglądają social media czy wiadomości, to jedzą więcej.

„Coś w tym jest. Sama łapię się na tym, że jedząc przy telefonie nawet nie zauważam, że spożyłam jakiś posiłek i w sumie apetyt jest dalej spory” – czytamy w jednym z komentarzy.

„To takie małe, niepozorne aspekty, które w rzeczywistości odgrywają znaczącą rolę” – zaznacza jedna z obserwatorek eksperta.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
"Żartujesz z kolegi, który nagle przytył 40 kg. Który z was jest świnią?" - pyta dr Damian Parol

Damian Parol – kim jest?

Damian Parol z wykształcenia jest doktorem nauk o zdrowiu, magistrem dietetyki i psychodietetykiem. W 2018 r. obronił z wyróżnieniem doktorat na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Tematem jego pracy był wpływ diety wegańskiej na wydolność biegaczy długodystansowych. Ma też legitymację instruktora kulturystyki i przez wiele lat pracował jako trener personalny. Prowadzi bloga i konto na Instagramie @dr.damian.parol, które obserwuje ponad 44 tys. osób.

„Kiedyś bardzo irytowało mnie to, jak wiele jest w przestrzeni publicznej nieprawdziwych informacji na temat dietetyki. Tworzą je dziennikarze, aktorzy, piosenkarze, fit-celebryci i sami dietetycy. Postanowiłem więc stworzyć bloga, na którym przy pomocy nauki (i wsparciu memów), będę walczył z tymi mitami” – podkreśla dietetyk.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez dr Damian Parol (@dr.damian.parol)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Deski do krojenia mogą być prawdziwym siedliskiem bakterii! Mama Chemik wyjaśnia, jak do tego nie dopuścić

Deski do krojenia mogą być prawdziwym siedliskiem bakterii! Mama Chemik wyjaśnia, jak do tego nie dopuścić

Lara Gessler o życiu z ortoreksją: „Wpadałam w panikę, kiedy miałam pięć, a nie sześć migdałów na śniadanie”

Zjedzenie pleśni - objawy. Czym grozi?

Zjadłaś spleśniały chleb? Dowiedz się czym to grozi i jakie są objawy zatrucia pleśnią

"Coraz więcej produktów zmniejsza swoją gramaturę, nie zmieniając przy tym ceny". Katarzyna Bosacka pokazuje spryt producentów / istock

„Coraz więcej produktów zmniejsza swoją gramaturę, nie zmieniając przy tym ceny”. Katarzyna Bosacka pokazuje spryt producentów

Galangal – co to jest, gdzie kupić i jak wykorzystać kłącze popularne w kuchni azjatyckiej?

Mięso z kurczaka

Sprawdzili mięso z supermarketów. Ponad 99 proc. filetów z kurczaka nosi ślady choroby

Porchetta – czym jest i jak ją przyrządzić?

MOM – mięso oddzielane mechanicznie. Co to jest? Czy to jeść?

Uwielbiasz mięso z kurczaka? Zobacz, jak sprawdzić, czy jest świeże

Pyszny, w kolorze bursztynu i niezwykle zdrowy. Poznaj moc miodu wrzosowego!

Poznaj 8 tanich składników i pomysły na to jak, je wykorzystać w kuchni. Radzi Olga Pawlikowska

Poznaj 8 tanich składników i pomysły na to, jak je wykorzystać w kuchni. Radzi Olga Pawlikowska

Co może się stać, gdy zjesz spleśniałe jedzenie? Sprawdziłyśmy!

Zawsze zapominasz o wyjęciu masła z lodówki? Ten trik ci się spodoba

Przyprawa do ziemniaków pieczonych i smażonych – jak zrobić taką bez soli?

Garnek rzymski – co w nim piec i jak go prawidłowo używać?

„Zbyt niski poziom cholesterolu zwiększa ryzyko nie tylko agresji, ale także choroby afektywnej dwubiegunowej, depresji i samobójstw” – mówi psychodietetyczka Agnieszka Ślusarska-Staniszewska

Jeśli masz te objawy, to najprawdopodobniej jesz za dużo śmieciowego jedzenia

Dressing do sałatki – jak zrobić dobry sos sałatkowy?

Szybkowar – jak i co można w nim gotować, tabela czasu obróbki

Jak przechowywać przyprawy, aby zachowały świeżość na dłużej?

Wolnowar – co to jest i jaki wybrać? Dania z wolnowaru 

Owady i kotlet z probówki to jedzenie przyszłości? Jagna Niedzielska: „potrzebna nam rewolucja mentalna”

„Budzę się i jem, by móc znowu zasnąć”, czyli czym jest zespół nocnego jedzenia (NES). Rozmowa z psycholożką zdrowia Agnieszką Węgiel

Gorąco? Czujesz się odwodniona? Zrezygnuj z tych potraw

×