Przejdź do treści

Marzysz o lecie? Niech ta pizza ze szparagami i kozim serem ci je przypomni!

Pizza ze szparagami
Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Szparagi to smak nieporównywalny z żadnym innym. Same w sobie smakują wybornie, ale można je wykorzystać także do przyrządzenia pysznej wiosenno-letniej pizzy z kozim serem. Oczywiście w wersji light!

Szparagi są nieodwołalną zapowiedzią lata. Każdego roku czekam, aż w warzywniakach pojawią się cudowne pęczki tych krajowych piękności w dwóch kolorach. Mimo że z hodowli szparagów słyną głównie zachodnie landy Niemiec i kraje Beneluksu, to nasze smakują mi zdecydowanie najbardziej. Powiedzieć o nich, że są pyszne, to tak jakby nie powiedzieć nic. Ich smak jest wyrafinowany, zupełnie niezbliżony do innego warzywa, ale też nienachalny i bardzo plastyczny – i po upieczeniu, i na surowo.

Sezon na szparagi właśnie się zaczął. To warto o nich wiedzieć

Najważniejsze jednak, że szparagi to niewątpliwy super food ‒ bomba witamin i mikroelementów! Zawierają bardzo dużo kwasu foliowego, co powinno zainteresować szczególnie panie w ciąży albo te, które potomstwo planują. Mają w sobie mnóstwo witaminy A, C, E oraz beta-karotenu, co korzystnie wpływa na włosy, cerę i paznokcie. Ich kolejnym magicznym składnikiem jest asparganina, czyli substancja poprawiająca pracę nerek i dbająca o właściwy poziom nawodnienia ludzkiego organizmu. Dla porządku wypada dodać, że 100 g tych pyszności zawiera jedynie 18 kcal, co czyni z nich doskonały składnik wszystkich diet odchudzających.

Oddajemy więc głos szparagom! Chcemy wam zaproponować odchudzoną i „uzdrowioną” wersję dania, które wszyscy (może poza dietetykami) kochają czystą miłością ‒ pizzy. Podane ilości wystarczą na jedną pizzę na dużej blasze.

Pizza ze szparagami i kozim serem

                      Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com

Składniki na ciasto:

– 1 szklanka mąki pszennej typu 0
– pół łyżeczki drożdży granulowanych
– pół szklanki mleka
– szczypta soli
– szczypta cukru
– łyżka oliwy z oliwek

Pozostałe składniki:

– 5 szparagów zielonych
– 5 szparagów białych, umytych i obranych (w razie konieczności)
– 120 gramów sera koziego
– połowa cukinii
– kawałek białej części pora
– świeżo mielony pieprz
– sól morska
oliwa z oliwek do polania

Mąkę z drożdżami, cukrem i solą mieszamy, dodajemy mleko, oliwę i zagniatamy. Należy ciasto wyrabiać tak długo, aż jego konsystencja będzie gładka, bez grudek. Później ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce pod przykryciem do wyrośnięcia. To, ile ciasto będzie leżakowało, zależy do tego, ile mamy czasu. Godzina wystarczy, ale po dwóch efekt będzie bardziej spektakularny.

Pizza ze szparagami

Zdjęcie: Anna Pietras | www.tomyjemy.blogspot.com

Następnie ciasto rozwałkowujemy na placek o grubości około 7 mm. Cukinię kroimy na cienkie plastry i obkładamy spód pizzy. Szparagi kroimy na cząstki i układamy na cieście. Obsypujemy pokrojonym drobno porem oraz cząstkami koziego sera. Na koniec solimy, pieprzymy i skrapiamy oliwą z oliwek.

Pizzę pieczemy około 12 minut w temperaturze 200 stopni z włączonym termoobiegiem. Podajemy gorącą, prosto z pieca.


Anna Pietras prowadzi bloga Tomyjemy. Choć studiowała prawo i nauki polityczne, jej prawdziwą pasją okazało się gotowanie. W 2002 roku założyła pierwszego fotobloga. Dziś fotografia i kuchnia to jej sposób na życie.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie masz pomysłu na niedzielny obiad? Wypróbuj zupę pho w polskiej odmianie, która wzmocni organizm w śnieżnej, zimowej aurze

pizza z awokado

Domowa pizza z awokado. Zobacz przepis na to niskokaloryczne szaleństwo

Omlet na patelni, obok leżą pomidory i papryka

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Pasta z fasoli na patelni

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Detoksowa zupa miso z warzywami – Japończycy wiedzą co dobre. Spróbuj i ty!

Budyń z batatów. Wegański, bez cukru, ale słodki

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Przepis na szaszłyki z krewetkami. Sylwestrowa przekąska na piątkę!

Wegańskie przekąski na sylwestra. Pokochają je nawet nieweganie!

Świąteczny barszcz na szybko. Prosty i pyszny!

Pełnoziarnisty wieniec makowy. Pełen mikroelementów i witamin

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

pijąca kobieta

Przemarznięta? Te napoje zimą rozgrzeją twój organizm skuteczniej niż herbata i kawa

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym. Smakuje bombowo!

Kiszone buraki. I moc jest z wami!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na pogodowe zawirowania

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Muffiny

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Muffiny z jabłkami

Jesienne patenty na słodkości. Poznaj trzy przepisy

×