Przejdź do treści

Przepis na domowe sezamki. To prostsze niż myślisz

Tekst o domowym przepisie na zdrowe sezamki. Na zdjęciu: Sterta jedzenia na blacie - HelloZdrowie
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Czy jest ktoś, kto nie lubi sezamków? Nie wierzymy! Ten przysmak z dzieciństwa możecie przygotować sami – to prostsze, niż myślicie. Skład jest wtedy pewny, a domowe sezamki ‒ palce lizać…

Sezamki na zdrowie

Sezamki nie mogą istnieć bez sezamu. To maleńkie ziarenka o wielkiej mocy. Zawierają mnóstwo żelaza, białka, błonnika i magnezu. Mają działanie antynowotworowe, poprawiają pracę jelit, wzmacniają serce i kości. Oprócz tego łagodzą stres oraz obniżają poziom złego cholesterolu.

Oprócz sezamu w przepisie znajdzie się też amarantus ekspandowany. Kto jeszcze nie spotkał się z amarantusem, powinien jak najszybciej się z nim zaprzyjaźnić, bo to kopalnia wartości odżywczych. Zawiera białko, węglowodany, nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, wapń, antyoksydanty, fosfor, miedź i żelazo. Amarantus nie zawiera glutenu, syci, ale nie tuczy. To dzięki zawartości błonnika. Przyspiesza przemianę materii i poprawia trawienie. Oprócz tego wspomaga pracę układu nerwowego i łagodzi skutki stresu. Nie przepadacie za amarantusem? Alternatywa to jagody goji albo wiórki kokosowe. Dzięki temu smak będzie nieco inny. Zadbaliśmy o to, aby nasze sezamki były zdrowsze od tych, które dostaniesz w sklepach. To dzięki temu, że zamiast cukru dodaliśmy miód.

Przepis na domowe sezamki

Przygotowanie domowych sezamków wcale nie jest skomplikowane i czasochłonne ‒ wręcz odwrotnie. Nawet ci, którzy w kuchni mają dwie lewe ręce, spokojnie sobie poradzą!

Sezamki – składniki

– 220 g sezamu
– 40 g amarantusa ekspandowanego
– 170 g miodu

Sezamki – przygotowanie

Zacznij od podprażenia sezamu.

Zdjęcie: masz.talerz

Zagotuj miód.

Zdjęcie: masz.talerz

Połącz sezam z miodem i amarantusem.

Zdjęcie: masz.talerz

Wyłóż uzyskaną masę na papier do pieczenia. Przykryj drugą kartką papieru i rozwałkuj na grubość ok. 0,5 cm.

Zdjęcie: masz.talerz

Odstaw, aż masa stwardnieje, na mniej więcej 20 minut. Po tym czasie pokrój w kawałki.

Zdjęcie: masz.talerz

Sezamki przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku. Takie łakocie mogą czekać ok. 2 tygodni.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: