Przejdź do treści

Owoce na kolację – czy rzeczywiście lepiej tego unikać? Odpowiadają ekspertki portalu „Czytamy Etykiety”

Owoce na kolacje - czy rzeczywiście lepiej tego unikać? Odpowiadają ekspertki Czytamy Etykiety
Owoce na kolacje - czy rzeczywiście lepiej tego unikać? Odpowiadają ekspertki Czytamy Etykiety / Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Dużo mówi się o tym, że owoce powinniśmy spożywać rano, a im później, tym powinno być ich mniej w naszym jadłospisie. Ile jest w tym prawdy? Wyjaśniają ekspertki z portalu „Czytamy Etykiety” na swoim profilu na Instagramie.

„Nie należy popadać w skrajności”

Zaczął się sezon na truskawki, po które coraz częściej sięgamy. A w związku z tym, że robi się coraz cieplej, chętniej komponujemy też lekkie posiłki na bazie owoców. Dlatego powraca pytanie: czy te jedzone wieczorem rzeczywiście bardziej tuczą? Ekspertki z „Czytamy Etykiety” wyjaśniają, jak jest naprawdę z owocami na kolację.

„Jedni mówią, że bezwzględnie nie należy ich spożywać przed spaniem. Wiecie – że dzięki nim możemy przytyć, że podnoszą cukier, przez co mogą powodować problemy ze snem itp. (…) Inni uważają, że nie ma to znaczenia, tak że zdania są dość podzielone. Według nas – nie należy popadać w skrajności. (…) Umiar jest kluczem do wszystkiego” – czytamy na instagramowym portalu @czytamyetykiety.

Dietetyczki przyznają: prawdą jest, że na chwilę przed snem lepiej się nie przejadać. A to dlatego, że pogarsza to jakość snu, a organizm skupia się na trawieniu, a nie na odpoczynku. Jednak, jak zaznaczają ekspertki, dotyczy to nie tylko owoców, ale w ogóle różnych pokarmów. Najzdrowiej zjeść kolację maksymalnie 2-3 godziny przed snem. Ważne jest też to, że powinna być ona lżejsza, niż np. śniadanie.

Chcesz wiedzieć, skąd są twoje truskawki? Zwróć uwagę na ich szypułki

Czy w kolacji mogą być owoce?

Zastanawiasz się, czy owoce na kolację będą dobrym pomysłem? Jak najbardziej! Ale, jak podkreślają dietetyczki z portalu Czytamy Etykiety, nie powinny one stanowić bazy posiłku. „My stawiałybyśmy na te, które są mniej kaloryczne i zawierają mniej cukru (mają niższy indeks glikemiczny)” – radzą. Mogą być to na przykład:

  • borówki,
  • jagody,
  • truskawki,
  • morele,
  • porzeczki,
  • agrest,
  • maliny.

Owoce na kolację – zwłaszcza np. cytrusy czy ananasa – powinny odpuścić osoby które mają problemy trawienne i cierpią na np. zgagę lub częste wzdęcia. Owoce wieczorem nie są wskazane także cukrzykom” – dodają ekspertki.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

Czytamy Etykiety

Czytamy Etykiety to portal, którego właścicielką jest Agnieszka Pocztarska.

Jak sama o sobie pisze: „Jestem takim samym konsumentem jak ty i na swoim przykładzie udowadniam, że można zmienić swoje nawyki żywieniowe, wybierać produkty z dobrym składem i dokonywać świadomych wyborów. Obserwuję i słucham czytelników serwisu i każdym działaniem staram się pomóc w codziennych decyzjach zakupowych naszych społeczności”.

Ekspertki z Czytamy Etykiety, z Agnieszką Pocztarską na czele, są też aktywne w mediach społecznościowych. Ich profil na Instagramie obserwuje 307 tys. osób. 

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: