Przejdź do treści

Dieta przed ciążą. Kiedy zacząć? Wyjaśnia dietetyczka

Tekst o zdrowej diecie przed ciążą. Na zdjęciu: Kobieta jedząca burgera - HelloZdrowie
Dieta przed ciążą / istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Żywienie w ciąży ma przeogromne znaczenie. „Tak na prawdę powinniśmy wchodzić w ciążę już z wyrobionymi nawykami, bo kiedy samopoczucie nie będzie najlepsze, trudno będzie się zastanawiać na tym co zjeść, a czego nie” – wyjaśnia dietetyczka Zofia Pomes. Planujesz ciążę? Zdrowe produkty do swego jadłospisu wprowadź już dziś! 

Dieta przed ciążą

„Zacznij jak najwcześniej, zacznij już dzisiaj, jeżeli masz plany związane z ciążą” – wyjaśnia Zofia Pomes, dietetyczka prowadząca poradnię „Holistycznie zdrowi”.

Dietetyczka dodaje, że ważna jest zasada 1000 dni.

„Żywienie podczas pierwszych 1000 dni życia dziecka ma największy wpływ na jego zdrowie w przyszłości. Szczególnie jeżeli chodzi o choroby metaboliczne typu cukrzyca, otyłość czy nadciśnienie. To, co dziecko je najchętniej w wieku 10 lat, ma najprawdopodobniej większy związek z tym, co jadła mama podczas ciąży, niż to, co obecnie je się w domu” – pisze ekspertka.

Hormonami tarczycy nie da się wyleczyć otyłości

Ciąża a pełnowartościowa dieta

„I trymestr to często czas nudności i wymiotów i dla części przyszłych mam trzymanie się zasad zdrowej, pełnowartościowej diety jest po prostu nierealne. Wtedy dbamy o odpowiednie nawodnienie, staramy się suplementować i staramy się po prostu przeżyć… Niestety, nie ma co się oszukiwać. Oczywiście, jeżeli czujesz się dobrze, kontynuuj założenia zdrowej diety” – wyjaśnia Zofia Pomes.

Jak dodaje dietetyczka, II i III trymestr pod tym względem jest raczej łaskawy. I to jest czas, w którym na prawdę warto zadbać o to, co ląduje na talerzu.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Zofia Pomes – kim jest?

Kim jest Zofia Pomes? Jak sama o sobie mówi, to „zafascynowana naturalnym dbaniem o zdrowie dietetyczka”. Specjalistka prowadzi poradnię dietetyczną online „Holistycznie zdrowi” oraz profile w mediach społecznościowych o tej samej nazwie. W swojej codziennej pracy pomaga najczęściej kobietom z PCOSinsulinoopornością i zaburzeniami miesiączkowania oraz niepłodnością.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: