Przejdź do treści

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej to wciąż temat numer jeden w branży fitness. Z czym umiejętnie połączyć trening, żeby był bardziej skuteczny? Oto ważny trik!

– Ze spalaniem tłuszczu jest jak z autem jeżdżącym ekonomicznie na gazie (tłuszcz), ale odpalającym na benzynie (węglowodany). Aby organizm mógł efektywnie wykorzystywać kwasy tłuszczowe, potrzebuje minimalnych dostaw węglowodanów, pisze Katarzyna Matella w swojej książce Body Logistic System.
I ma rację. Oczywiście nie chodzi o faszerowanie się bogatowęglowodanowymi pokarmami, ponieważ to z kolei niemalże uniemożliwia spalanie tkanki tłuszczowej, ale dobieranie ich w sposób przemyślany. Prawda jest taka, że aby organizm mógł spalać jak należy, potrzebuje paliwa – czyli odrobiny węglowodanów. Stąd treningi wykonywane na czczo nie są najlepszym pomysłem, jeśli twoim celem jest spalanie.

Oznacza to, że trening powinniśmy zacząć 3 godziny po zjedzeniu węglowodanów złożonych. Dlatego tak ważne są posiłki przed- i potreningowe. To właśnie one zaopatrują organizm w niezbędne składniki, które albo pomogą nam w osiąganiu zamierzonych celów, albo wręcz przeciwnie – uniemożliwią ich osiągnięcie.

Zobacz też:

Czy i jak jeść w trakcie treningu
Co zjeść po treningu
Co zjeść przed treningiem

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Unsplash

Węglowodany i tłuszcze są złe? Robisz wszystko, by ich unikać? Specjalistka ds. żywienia obaliła dietetyczne mity

cukier

Cukier – jak wpływa na organizm człowieka?

„Może pełnić ważną funkcję w zapobieganiu otyłości i insulinooporności”. O brązowej tkance tłuszczowej, którą warto mieć, mówi dr Iwona Boniecka

Sacharoza

Sacharoza – co to, właściwości, gdzie występuje? Podział węglowodanów

Zespół policystycznych jajników a węglowodany. O czym pamiętać? / Fot: Unsplash

Zespół policystycznych jajników a węglowodany. O czym pamiętać?

Guma guar – co to, właściwości, zastosowanie i szkodliwość

Pasternak – jak wygląda, właściwości, przepisy. Pasternak a pietruszka

Metryka a wiek metaboliczny. Sprawdź, jak cofnąć wskazówki zegara twojego organizmu

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Lubisz tajskie jedzenie? Sprawdź, czy twój organizm też je lubi

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Zdrowy deser / unsplash

Wydaje ci się, że węglowodany tuczą, więc postanowiłaś, że nie będziesz jadła słodyczy? Psychodietetyk mówi, co o tym sądzi

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada Arkadiusz Matras z Dietetyki #NieNaŻarty

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada dietetyk Arkadiusz Matras

Czym jest rotacja węglowodanami i jaki ma wpływ na naszą sylwetkę?

Chcesz przejść na dietę ketogeniczną? Sprawdź, jakie zagrożenia może nieść za sobą

Tłuszcze trans zakazane!

Tłuszcze trans – co to, gdzie występują, czy są zdrowe?

Masz zakwasy po treningu? Pomogą… węglowodany

Tłuszcze czy węglowodany – co nas usypia?

Tłuszcze czy węglowodany – co nas usypia?

Maltodekstryna - właściwości, zastosowanie, szkodliwość

Maltodekstryna – właściwości, zastosowanie, szkodliwość

Pełne ziarno – wybierz najlepsze metodą 10:1

Pełne ziarno – wybierz najlepsze metodą 10:1. Na czym polega ta technika?

Po co nam węglowodany? Specjaliści wyjaśniają

Po co nam węglowodany? Specjaliści wyjaśniają

Makaron wstążki

Węglowodany proste i złożone w diecie – rola w organizmie

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

×