Przejdź do treści

Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska zdrowia. Na dobry początek dnia!

Śniadaniowa miska zdrowia
Śniadaniowa miska zdrowia/ Zdjęcie: masz.talerz
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Wypróbuj naszą wersję śniadaniowej miski mocy. Nie dodawaj wszystkich składników do blendera, tylko po zmiksowaniu bazy ułóż je na wierzchu. Będzie karob, orzechy, miechunka, morwa… Zdrowiej być nie może!

Bogactwo witamin w jednej misce

Zamiast używać krowiego mleka, zrób sama owsiane. Jego przygotowanie zajmuje parę minut, a jest zdrowsze, wegańskie i naprawdę smaczne.

Do naszej superzdrowej miski dodaliśmy morwę białą, która usuwa z organizmu wolne rodniki, oczyszcza go i poprawia trawienie. Działa przeciwnowotworowo i opóźnia proces starzenia się. Oprócz tego ogranicza wchłanianie cukrów i odkładania tkanki tłuszczowej. Zmniejsza też łaknienie na słodycze, więc jedząc ją regularnie, można zrzucić parę kilogramów. W smaku jest wytrawna.

Właściwości miechunki jadalnej zwanej złotą jagodą znane są od setek lat. W smaku jest lekko kwaskowata. Te małe owoce są skarbnicą witamin i minerałów. Zawierają witaminę C, B1, B2, B3 i A. Z minerałów ‒ wapń, żelazo i fosfor. Miechunka doskonale wpływa na układ krwionośny i wygląd skóry. Wzmacnia kości i stawy, poprawia odporność na stres. Oprócz tego ma działanie oczyszczające.

Otręby orkiszowe zawierają mnóstwo witamin, minerałów i kwasów nienasyconych. Mają dobry wpływ na układ pokarmowy, wygląd skóry i paznokci. Są dobrze tolerowane przez osoby uczulone na gluten. Karob wyglądem przypomina kakao, ale jest od niego zdrowszy. Zawiera mniej tłuszczu, fosfor, wapń, witaminy i minerały. Orzechy są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, białko, błonnik i witaminy. Dodają energii i doskonale wpływają na pamięć i pracę mózgu.

Takie śniadanie to naprawdę doskonały początek dnia!

Owsianka z orzechami i jabłkami

Przepis na śniadaniową miskę zdrowia

Zdjęcie: masz.talerz

Składniki:

– 5 łyżek płatków gryczanych,
– 400 ml przegotowanej wody,
– dwa banany,
– czubata łyżka morwy białej,
– szczypta cynamonu,
– czubata łyżeczka karobu,
– czubata łyżka otrębów orkiszowych,
– łyżka orzechów laskowych,
– czubata łyżka suszonej miechunki.

Przygotowanie:

Banany pokrój na plasterki, rozłóż na talerzu i włóż do zamrażarki na 20‒30 minut. 4 łyżki płatków gryczanych umieść w mikserze, zalej wodą i miksuj ok. 3 minut. Uzyskane mleko przelej przez gęste sito albo gazę. Orzechy podpraż na suchej patelni i posiekaj na drobne kawałki. Do miksera wrzuć banany, cynamon, karob i 200 ml mleka owsianego. Zmiksuj na gładki, gęsty płyn. Wlej do miski i ułóż morwę, miechunkę, płatki gryczane, orzechy i otręby.

 


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawienia

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: