Przejdź do treści

Bruschetta z figami. Smakuje obłędnie, a jest zaskakująco prosta w wykonaniu!

Bruschetta z figami
Bruschetta z figami. Smakuje obłędnie, a jest zaskakująco prosta w wykonaniu!/ Zdjęcie: masz.talerz
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Bruschetta ‒ słynna włoska przekąska – kojarzy się z latem, chrupiącym pieczywem, świeżymi pomidorami, bazylią, oliwą. Kiedy jesień już powoli zagląda za rogiem, proponujemy wersję z gorącymi figami, słodkim miodem, rozmarynem, serem niebieskim i orzechami włoskimi. Już nam cieknie ślinka!

Figi – pyszne i zdrowe!

Figi pochodzą z krajów śródziemnomorskich. Badania dowodzą, że owoce te doskonale wpływają na nasz układ pokarmowy. Są bogate w błonnik, co korzystnie działa na układ trawienny. Obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, dobrze wpływają na układ krwionośny, wzrok i prawidłowe funkcjonowanie wątroby. Te niepozorne owoce działają przeciwzapalnie, przeciwcukrzycowo i antynowotworowo. Figi mają szerokie zastosowanie w kuchni. Je się je na surowo, pieczone, duszone, suszone albo zamarynowane w słodkim syropie. Świetnie smakują w towarzystwie mięsa, sałatek albo jako dodatek do chleba czy deserów.

Orzechy włoskie są znane ze swoich wartości zdrowotnych, jednak ‒ jak reszta orzechów ‒ są kaloryczne. Nie można zajadać ich bez opamiętania. Uwaga! Ważna informacja dla osób niejedzących ryb i mięsa ‒ orzechy włoskie zawierają mnóstwo białka i kwasów omega-3. Już trzy orzechy pokrywają dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3.

Ponadto ze względu na zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych obniżają poziom cholesterolu. Osoby zmagające się z chorobami serca powinny do swojej diety wprowadzić orzechy włoskie. Zawierają one L-argininę, która wpływa na rozszerzenie naczyń wieńcowych. Oprócz tego orzechy chronią układ krążenia, zmniejszają ryzyko zachorowania na raka oraz poprawiają wygląd cery.

Figi uwielbiają sery, dlatego w naszej propozycji nie zabraknie sera niebieskiego. Słodki smak fig wydobędzie kropla miodu, a leśny zapach rozmarynu wzbogaci całą kompozycję. To danie smakuje obłędnie, a jest zaskakująco proste!

Bruschetta z figami i niebieskim serem

Składniki (na 4 bruschetty):

– 2 figi
– ok. 3 łyżek posiekanych orzechów włoskich
– 4 łyżki sera niebieskiego
– ok. 2 łyżek płynnego miodu
– kilka gałązek rozmarynu
– 4 kromki chleba
– olej z orzeszków ziemnych

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Zawiń figi i rozmaryn w folię aluminiową i piecz 20 minut. Pieczywo skrop olejem i podsmaż na patelni grillowej, aż chleb ładnie się zarumieni. Pokrusz ser na zgrillowanym pieczywie, połóż pokrojoną w plastry figę, oprósz orzechami i polej miodem.

 


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
PROMOCJA
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Nie masz pomysłu na niedzielny obiad? Wypróbuj zupę pho w polskiej odmianie, która wzmocni organizm w śnieżnej, zimowej aurze

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się idealnie

pizza z awokado

Domowa pizza z awokado. Zobacz przepis na to niskokaloryczne szaleństwo

Omlet na patelni, obok leżą pomidory i papryka

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Pasta z fasoli na patelni

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Detoksowa zupa miso z warzywami – Japończycy wiedzą co dobre. Spróbuj i ty!

Zjedz komosę na śniadanie!

Budyń z batatów. Wegański, bez cukru, ale słodki

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Jabłka w cieście naleśnikowym. Idealna propozycja na śniadanie

Przepis na szaszłyki z krewetkami. Sylwestrowa przekąska na piątkę!

Wegańskie przekąski na sylwestra. Pokochają je nawet nieweganie!

Świąteczny barszcz na szybko. Prosty i pyszny!

Pełnoziarnisty wieniec makowy. Pełen mikroelementów i witamin

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Jadalne prezenty: ciasteczka owsiane od Śnieżynki

Śniadaniowa miska zdrowia

Smoothie bowl, czyli śniadaniowa miska zdrowia. Na dobry początek dnia!

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

Jadalne prezenty: gwiazdkowe muffiny czekoladowe

pijąca kobieta

Przemarznięta? Te napoje zimą rozgrzeją twój organizm skuteczniej niż herbata i kawa

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym

Buraczana bruschetta z serkiem migdałowym. Smakuje bombowo!

owsianka na wodzie

Owsianka na wodzie – jak przygotować zdrowe śniadanie?

Kiszone buraki. I moc jest z wami!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

×