Przejdź do treści

Chcesz mieć zdrową skórę? Utrzymuj stabilny poziom cukru. Radzi autorka bloga Natura Pod Lupą

Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Marzy ci się zdrowa i lśniąca skóra bez zaskórników i trądziku? Zamiast do kosmetyczki zajrzyj do swojego menu i poczyń w nim jeden drastyczny krok – pożegnaj się z cukrem. Jak to zrobić i dlaczego, tłumaczy Natalia Borczyńska kosmetolożka i autorka bloga Natura Pod Lupą.

Natalia Borczyńska jest kosmetolożką, która na swoim blogu Natura Pod Lupą wspiera i zachęca kobiety do dbania o piękno swojego ciała na różnych płaszczyznach. Tworzy receptury na sezonowe preparaty lecznicze, naturalne kosmetyki, kremy, serum, skruby, lotiony, naturalne perfumy oraz herbaty. Tym razem postanowiła jednak poruszyć problem naszego menu, a dokładniej spożywanego cukru i jego wpływu na wygląd skóry. Utrzymanie stabilnego poziomu cukru jest absolutną koniecznością, jeśli chcesz mieć piękną, lśniącą i zdrową skórę! – pisze na swoim koncie na Instagramie, które obserwuje prawie 5 tys. osób i tłumaczy zależność między cukrem a trądzikiem.

Cukier a zdrowa skóra

Wysoki poziom insuliny➡️ wysoki czynnik wzrostu IGF-1➡️ wysoki testosteron➡️ wysoki DHT➡️ tłusta skóra i zatkane ujścia mieszków włosowych (pory)➡️ trądzik
Spożywanie rafinowanych cukrów, powoduje nagły skok poziomu insuliny we krwi. To z kolei prowadzi do gwałtownego wzrostu hormonów powodujących trądzik?

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Cukier – jak utrzymać stabilny poziom we krwi?

Najpierw należy wyeliminować rafinowane cukry z codziennego jadłospisu – radzi kosmetolożka. Zaznacza także, ze może być to trudniejsze niż się wydaje, ponieważ większość ludzi, mówiąc o odstawieniu cukru, w rzeczywistoći ma na myśli słodycze. Problem jednak tkwi głębiej. Aby usunąć rafinowane cukry z diety nie wystarczy pozbyć się z jadłospisu cukierków i pyszności, które podtrzymują nas na duchu w poniedziałkowy poranek w pracy. Borczyńska wymienia produkty, które powinnaś omijać szeroki łukiem, jeśli chcesz cieszyć się zdrową i lśniącą cerą. Zaznacza jednak, że nie jest to wciąż pełna lista, dlatego warto zawsze czytać etykiety tego, co ląduje w naszym koszyku ze sklepowej półki a później na talerzu.

Produkty, z których należy zrezygnować:
✔ Syrop z agawy;
✔ alkohol
✔ cukier brązowy??chleb;
✔ ciastka;
✔ czekolada (ciemna czekolada 70-80% może być);
✔ syrop kukurydziany;
✔ kukurydza i chipsy ziemniaczane;
✔ krakersy;
✔ ciasteczka;
✔ mąka (mieszanka bezglutenowa- unikaj jej! Mąka kokosowa, migdałowa są w porządku);
✔ soki owocowe i koncentraty soków owocowych (niedobre z powodu braku błonnika, zamiast tego zjedz całe owoce)???;
✔ syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy;
✔ musztarda;
✔ lody;
✔ keczup;
✔ muffiny;
✔ naleśniki (ze względu na mąkę);
✔ gofry;
✔ wszystkie rodzaje ciasta;
✔ najczęściej kupowane płatki zbożowe, z wyjątkiem niesłodzonych, 100% pełnoziarnistych, bezglutenowych płatków zbożowych;
✔ makaron;
✔ pizza z mąki pszennej;
✔ większość batonów energetycznych ( nawet zdrowe batony mogą zawierać zbyt dużo zdrowych cukrów, np. daktyli, miodu lub syropu klonowego;
✔ wafle ryżowe;
✔ ciastka kukurydziane.

Lista jest dość długa, wręcz przerażająca. Jak Borczyńska sama zaznacza – Cukier jest prawie wszędzie. Warto jednak, przyjrzeć się bliżej produktom, które zjadamy i wybrać zdrowe zamienniki. Dla tych, którzy właśnie pomyśleli o miodzie, niestety mamy złą wiadomość. – Chociaż prawdziwy miód nie jest oczyszczony, to wciąż jest czystym cukrem. Wpływa na nasze zdrowie i poziom insuliny w taki sam sposób jak inne cukry proste, więc należy go ograniczyć – zaznacza kosmetolożka.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy:

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.