Przejdź do treści

Jedzenie dla kształtów

Tekst o zdrowym odżywianiu dla lepszej sylwetki. Na zdjęciu: Pół awokado z pestką - HelloZdrowie
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Kobiety! Jesteśmy w stanie zrobić naprawdę sporo, żeby wyglądać dobrze na zewnątrz. Brwi, rzęsy, paznokcie, włosy, makijaż… Dlaczego więc karmimy nasze ciała śmieciowym jedzeniem i nie potrafimy znaleźć w sobie motywacji, by zacząć się ruszać?

Gdy do zbiornika paliwa (niech będzie – do tego samochodowego) wsypiemy cukier, silnik zostanie zniszczony. Nie zaskoczę was, kiedy powiem, że kiedy nalejemy do niego wysokooktanowego paliwa, samochód będzie działał lepiej i dłużej. Z ludzkim ciałem jest podobnie. Im lepszej jakości jedzenie mu dostarczymy, tym lepiej, a także dłużej będzie funkcjonowało w zdrowiu, bez dokonywania „kosztownych napraw”. Na co więc zwrócić uwagę? Na dobrze dobrane makroskładniki: białka, węglowodany i tłuszcze. Dostarczają one energii niezbędnej do życia. Dobrze dobrane napędzają metabolizm.

Poszczególne makroskładniki odgrywają ważną rolę w kształtowaniu sylwetki. Pomagają spalić oporny tłuszczyk na pośladkach, udach, brzuchu czy ramionach. Do polecanych białek możemy zaliczyć: indyka, ryby, wieprzowinę lub wołowinę, jaja. Jeśli mowa o tłuszczu, to warto wymienić: awokado, oliwę z oliwek, orzechy, masło migdałowe, nasiona, olej kokosowy.

Węglowodany? Najlepiej złożone w postaci ziemniaków (odpowiednio przyrządzonych, np. pieczonych), ryżu, kasz czy warzyw oraz owoców.

To, co zdecydowanie nie służy figurze, to wszystkie produkty przetworzone – cukier, sód, alkohol.

Warto pamiętać też o błonniku, którego spożywamy zdecydowanie za mało, a który w odpowiedniej ilości pomaga w trawieniu, a nawet spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej.

Oczywiście przy tym wszystkim należy pamiętać o złotych zasadach:
1) jeść systematycznie,
2) starać się robić równe odstępy czasu między posiłkami,
3) pić dużo wody i unikać innych napojów (zwłaszcza tych słodzonych),
4) starać się jeść jak najwięcej warzyw – zwłaszcza tych zielonych,
5) nie kombinować! Im dania są prostsze, tym lepsze!

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: