Przejdź do treści

Ćwiczenia czy dieta – co lepiej spala tłuszcz?

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Rzucić się w wir treningów czy jednak postawić na dietę redukcyjną? Każdy trener powie ci, że i jedno, i drugie jest ważne. Jeśli jednak zapytacie, co wybrać, by schudnąć szybciej, priorytetem okaże się jedzenie, nie trening.

Każdy trener powie ci, że i jedno, i drugie jest ważne. Jeśli jednak zapytacie, co wybrać, by schudnąć szybciej, priorytetem okaże się jedzenie, nie trening.

Dlaczego? Ponieważ osoby, które chcą schudnąć muszą stworzyć dzienny deficyt kaloryczny. Nawet jeśli będzie to jedyna zmiana, jaką wprowadzicie, będziecie chudnąć. Jednak jeśli zależy wam jednocześnie, by ciało było jędrne, nic nie wisiało, a mięśnie delikatnie się uwidoczniły, ani rusz bez treningu. Dlatego jest on tak ważny w kontekście racjonalnego odżywiania.

Po drugie jeśli nie będziecie zwracali uwagi na różnicę między energią dostarczaną, a energią wydatkowaną, zniweczycie efekty nawet najintensywniejszego treningu. Trenerzy są sfrustrowani, gdy ich klienci postanawiają zaprzepaścić ciężką pracę, jaką niedawno wykonali, wybierając się na ciastko lub makaron z serem. Czasami jedna wizyta w kafejce z pączkami równoważy liczbę kalorii spożytkowaną podczas treningu.

Być może wydaje wam się, że nie jesteście w stanie zjeść aż tyle, by efekty treningu poszły na marne. Przemyślcie to! Rowerzyści długodystansowi, pływacy czy maratończycy spalają dziennie ok. 5000 kalorii, a mimo to nie tracą na wadze. Jak to się dzieje? Celowo przyjmują ogromną liczbę kalorii, by pokryć wydatek energetyczny wynikający z treningów. Osoby, które próbują schudnąć, często postępują podobnie. Ćwiczą jak szalone, po czym konsumują wysokokaloryczne potrawy. Różnica polega jednak na tym, że w tym drugim przypadku jest to działanie nieprzemyślane (nie spalają podobnie jak maratończycy kilkudziesięciu tysięcy kalorii dziennie). W efekcie czego wskazówka ani drgnie.

Eksperci podkreślają więc, że sam ruch nie spowoduje zmniejszenia masy ciała. Nie bez przestrzegania diety. Warto pamiętać, że treningi to nie przepustka do objadania się. A jeśli zastanawiacie się, co wybrać by schudnąć, odpowiadamy – połączcie ruch i zdrowe jedzenie. Tylko to zapewni wam w pełni satysfakcjonujące rezultaty.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Trawienie, Verdin
Verdin Fix, Kompozycja 6 ziół z zieloną herbatą, 2 x 20 saszetek
15,90 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Może pełnić ważną funkcję w zapobieganiu otyłości i insulinooporności”. O brązowej tkance tłuszczowej, którą warto mieć, mówi dr Iwona Boniecka

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada Arkadiusz Matras z Dietetyki #NieNaŻarty

Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada dietetyk Arkadiusz Matras

Tłuszcze trans zakazane!

Tłuszcze trans – co to, gdzie występują, czy są zdrowe?

owsianka

Dieta treningowa – co jeść przed i po treningu?

Ketoza — popularny system żywienia

Na czym polega ketoza? Jakie są przeciwwskazania do jej stosowania?

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Parszywa „12” niezdrowych produktów

Parszywa „12” niezdrowych produktów

Spalaj tłuszcz, pijąc wodę

Spalaj tłuszcz, pijąc wodę

Grejpfrutowy spalacz tłuszczu

Grejpfrutowy spalacz tłuszczu

Tłusta karkówka czy słodki batonik – co gorsze dla zdrowia?

Tłusta karkówka czy słodki batonik – co gorsze dla zdrowia?

Co oponka na brzuchu ma wspólnego ze zdrowiem mózgu?

Mała czarna – niebezpieczna? Sprawdziłyśmy, czy rzeczywiście trzeba się jej bać

Czy chipsy rzeczywiście uzależniają jak nikotyna? Odpowiada dr Damian Parol

Czy chipsy rzeczywiście uzależniają jak nikotyna? Odpowiada dr Damian Parol

Woda to podstawa. Warto jednak zaufać nauce \źródło: kaboompics.com

Osiem szklanek dziennie wody to konieczność? Naukowcy mają inne zdanie na ten temat

Ograniczenie węglowodanów w diecie może zwiększyć ryzyko cukrzycy? Są najnowsze wyniki badań na ten temat

Ograniczenie węglowodanów w diecie może zwiększyć ryzyko cukrzycy? Są najnowsze wyniki badań na ten temat

Krowiak podwinięty (olszówka) – grzyb jadalny czy trujący?

Rdest ptasi – właściwości lecznicze, zastosowanie w chorobach nerek i kosmetyce

Nie jesteś w stanie opanować się przed jedzeniem słodyczy? Oto kilka sposobów na ratowanie sytuacji

Ciastka

Ciasteczka z chia – zdrowa alternatywa dla tych kupowanych w sklepie

Zdrowe chrupacze telewizyjne

Wieczór z filmami? Polecamy zdrowe przekąski do pochrupania

×