Przejdź do treści

Jesienna dieta na płodność. Dieta cud nie istnieje, ale kilka „małych cudów” możesz sama wprowadzić do swojego jadłospisu

Kobieta trzymająca talerz
Jesienna dieta na płodność/Pexels
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

„Pomimo tego, że diety cud nie istnieją, w twojej diecie mogą dziać się małe cuda na co dzień” – pisze Zofia Pomes, dietetyczka prowadząca w mediach społecznościowych profil @holistyczniezdrowi. Co warto zmienić, by twoja dieta była odpowiednio zbilansowana? Ekspertka odpowiada. 

Dieta cud – czy istnieje?

Czy dieta cud faktycznie istnieje? Niekoniecznie. Od lat lekarze i dietetycy starają się uświadamiać swoich pacjentów, że odchudzanie czy dbanie o zdrowie nie jest żadną magią, a przede wszystkim pracą nad swoim jadłospisem.

Dieta na pewno nie uleczy nas z choroby i pewnie trudno będzie przy jej pomocy rozwiązać wszystkie problemy zdrowotne, ale dietetyczka Zofia Pomes w swoim najnowszym poście na Instagramie udowadnia, że kilka „małych cudów” każda z nas może wprowadzić do swojej diety.

Kobieta jedząca pizzę / istockphoto.com

Dieta na płodność

Jak wyjaśnia dietetyczka, jadłospis stworzony dla kobiet starających się o dziecko nie sprawi, że ciąża pojawi się jak za sprawą pstryknięcia palcem. 

„… ale pozwala na włączenie do swojego jadłospisu produktów, o których niekiedy trudno pamiętać, jeżeli na co dzień diety się nie planuje, a które bardzo wzbogacają repertuar składników potrzebnych do optymalnego funkcjonowania organizmu. W tym zdrowia hormonalnego” – tłumaczy Zofia Pomes.

Dalej ekspertka wymienia kilka rzeczy, które warto wprowadzić do swojej diety, by wydarzyły się „małe cuda”.

  • Dodaj kurkumę do owsianki.
  • Wmiksuj olej lniany i świeży imbir do koktajlu.
  • Co najmniej 2-3 razy w tygodniu jedz tłuste ryby, np. śledzia, makrelę, łososia, pstrąga.
  • Do zupy jarzynowej dodaj jarmuż.
  • Kanapki posyp czarnuszką.
  • Pamiętaj o kiszonkach.
  • Dodawaj natkę pietruszki i koperek do potraw na co dzień.
  • Wykorzystuj grzyby w kuchni.
  • Zimą zamiast ogórka i pomidora na kanapki, wykorzystuj pieczone i duszone warzywa.

Długotrwałe i regularne stosowanie tych małych „cudów” z pewnością będzie prowadzić do większych. Pamiętajmy jednak, że dieta to całokształt, a nie tylko dodatki” – dodaje dietetyczka.

Do wyświetlenia tego materiału z zewnętrznego serwisu (Instagram, Facebook, YouTube, itp.) wymagana jest zgoda na pliki cookie.Zmień ustawieniaRozwiń

Zofia Pomes – kim jest?

Zofia Pomes, jak sama o sobie mówi, to „zafascynowana naturalnym dbaniem o zdrowie dietetyczka”. Specjalistka prowadzi poradnię dietetyczną online „Holistycznie zdrowi” oraz profile w mediach społecznościowych o tej samej nazwie. W swojej codziennej pracy pomaga najczęściej kobietom z PCOSinsulinoopornością i zaburzeniami miesiączkowania oraz niepłodnością.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: