Przejdź do treści

Dieta owocowa — na czym polega, jakich efektów możemy się spodziewać stosując ją?

Dieta owocowa
Dieta owocowa
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Dieta owocowa to jedna z ciekawych i “barwnych” diet, na jakie się decydujemy. Choć ma ona wielu zwolenników i przeciwników posiada niezaprzeczalnie wiele zalet. Na czym zatem polega dieta owocowa? Jakie ma plusy i minusy? Jakie cele możemy osiągać stosując tę dietę? Odpowiedzi i przydatne porady prezentujemy poniżej.

Czym jest dieta owocowa?

Dieta owocowa to dieta, która polega na spożywaniu jedynie owoców. Z założenia ma ona trwać 3 dni i pozwala spożywać dowolne rodzaje owoców. Z diety owocowej wyłączyć należy owoce suszone. Poza tym ograniczeniem dieta owocowa to spora dowolność. Owoce możemy spożywać w różnych postaciach. Możemy jeść je na surowo, gotować, dusić czy piec. Zapobiega to monotonii, która jest częstym problem diet. W trakcie diety ważne jest również spożywanie niegazowanej wody lub zielonej herbaty zamiast napojów słodzonych itp. Dieta owocowa cechuje się spożywaniem jedynie owoców. Zawierają one w sobie duża ilość wody, witamin i substancjo odżywczych, cukrów prostych oraz bardzo małą ilość kalorii. Dzięki temu uzyskujemy więcej kalorii, niż dostarczamy do organizmu, utrzymując ujemny bilans kaloryczny.

Dieta owocowa — Jakie efekty daje? Co dzięki niej osiągniemy?

Cele, jakie możemy zrealizować z dietą owocową, są bardzo często pożądane przez wiele osób. Z pewnością dieta owocowa pomaga zrzucić zbędne kilogramy nawet pomimo tak krótkiego czasu trwania. Kolejnym celem, jaki możemy osiągać, jest pozbycie się toksyn z naszego organizmu. Te wchłaniamy z powietrzem, wodą czy pożywieniem. Ich nagromadzenie się w organizmie zdecydowanie nie jest dla nas dobre. Dieta owocowa bogata w owoce pomaga pozbyć się toksyn z organizmu. Dzięki temu będziemy czuć się lepiej fizycznie. Jeśli więc chcemy osiągnąć takie cele, dieta owocowa – która jest intensywna, z pewnością przyniesie szybkie rezultaty. Dieta owocowa wpływa również na cerę i jej stan.

Celem diety owocowej powinno być też przejście na zdrowy tryb odżywiania się. Nie powinniśmy traktować jej jako “diety cud” czy panaceum na nasze niezdrowe żywienie. Jeśli zdecydujemy się ją zastosować, powinniśmy traktować ją jako dobry wstęp do zmiany stylu żywienia się. Dieta owocowa z pewnością nie przyniesie zamierzonych efektów, jeśli będziemy traktowali ją doraźnie pomiędzy okresami, w których odżywiamy się nieprawidłowo.

Dieta owocowa i jej zalety

Dieta owocowa posiada kilka zalet, które sprawiają, że sama dieta jest atrakcyjna. Pierwszymi z nich jest możliwość schudnięcia oraz detoksykacja organizmu. Dieta ta jest zatem korzystna dla naszego zdrowia. Nie zawiera również produktów, których nigdy nie spożywaliśmy ani nie jest nieprzewidywalna jak np. diety azjatyckie czy niezwykle restrykcyjne. W trakcie 3 dni diety możemy schudnąć nawet ok. 3 kg, co również jest dużym bodźcem psychologicznym oraz pozwala zauważyć efekty niemal od razu. Korzystne podczas diety owocowej jest samo przygotowywanie posiłków. Owoce dostępne są bardzo szeroko i łatwo. Bez większego problemu możemy kupować zarówno owoce podstawowe, jak i te egzotyczne. Podczas tego typu diety możemy również korzystać z owoców sezonowych, które oprócz walorów smakowych zawierają bardzo dużą ilość witamin i substancji odżywczych. Dzięki temu przeprowadzanie diety owocowej nie będzie wiązało się z kłopotliwym przyrządzaniem posiłków. Dieta owocowa dostarcza do naszego organizmu błonnik, czyli substancję, która wspomaga funkcjonowanie układu pokarmowego. Dzięki niemu trawimy szybciej, a nasza przemiana materii również przyspiesza.

Dieta owocowa — wady. Na co należy uważać?

Dieta owocowa jak każda inna dieta posiada pewne minusy. Zdecydowanie największym jest wąski zakres produktów, które spożywamy. Minusem będzie zatem spożywanie jedynie owoców, które dostarczają do organizmu tylko niektórych witamin i substancji odżywczych, które potrzebne są nam do funkcjonowania. Brak wapnia czy białka, choć dla zdrowej osoby nie powinny być dużym zagrożeniem w ciągu trzech dni może jednak wywołać wiele problemów. Spożywanie również dużej ilości cukrów prostych może powodować też zabudowania poziomu glukozy we krwi, dlatego z tej diety nie powinny korzystać osoby z problemami diabetologicznymi. Dieta owocowa nie powinna trwać dłużej niż trzy dni i nie powinniśmy prowadzić jej w dłuższym terminie.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Energia
WIMIN Dobra energia, 30 kaps.
59,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie, PNOS
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł
Odporność
Naturell Uromaxin + C, 60 tabletek
15,99 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Energia, Beauty
Naturell Witamina B Complex Vegan, 180 tabletek
79,99 zł
Odporność
WIMIN Twój mikrobiom, 30 kaps.
79,00 zł

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gruszka – 5 powodów, dla których warto ją jeść jesienią i zimą

Śliwka – właściwości zdrowotne i wartości odżywcze. Najciekawsze przepisy

Sok z wiśni – przepisy i właściwości

Morele – wartość odżywcza, indeks glikemiczny, przepisy

Jak długo trzeba jeść awokado, żeby obniżyć poziom cholesterolu? Zaskakujące wyniki nowego badania

Jak długo trzeba jeść awokado, żeby obniżyć poziom cholesterolu?

Witariańskie lato

Witariańskie lato. Poznaj trzy pomysły na warzywa i owoce

Talerz truskawek

Mama Chemik: „Odkrajanie spleśniałego kawałka owocu czy zdejmowanie kożuszka z wierzchu dżemu, a później zjadanie reszty, jest wielkim błędem”

Żywność liofilizowana – co to jest i jakie ma zastosowanie?

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Komu owoce mogą szkodzić? Sprawdziłyśmy!

Owoce na kolacje - czy rzeczywiście lepiej tego unikać? Odpowiadają ekspertki Czytamy Etykiety

Owoce na kolacje – czy rzeczywiście lepiej tego unikać? Odpowiadają ekspertki portalu „Czytamy Etykiety”

Chcesz wiedzieć, skąd są twoje truskawki? Zwróć uwagę na ich szypułki

Chcesz wiedzieć, skąd są twoje truskawki? Zwróć uwagę na ich szypułki

Herbata z liści malin – właściwości, jak zrobić i gdzie kupić?

Słyszałaś o oleju z poziomki? Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu odkryli, że jest skarbnicą witamin

Słyszałaś o oleju z poziomki? Naukowcy z Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu odkryli, że jest skarbnicą witamin

Brudna Dwunastka i Czysta Piętnastka / istock

Brudna Dwunastka i Czysta Piętnastka 2022 ogłoszone. Które warzywa i owoce są najbardziej zanieczyszczone, a po które warto sięgać?

Kwas winowy – gdzie występuje, zastosowanie

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Suszone owoce

Suszone owoce – wartości odżywcze, indeks glikemiczny. Jak suszyć owoce?

Flawonoidy w pomidorach koktajlowych

Flawonoidy – czym są, gdzie występują, rola w diecie

Owoce kaki

Owoce kaki – właściwości i zastosowanie jabłka orientu

Pieczone zimowe owoce

Suszone morele

Jak wybrać dobre suszone morele? „Pomarańczowe morele mają dodatek dwutlenku siarki, który zapewnia im intensywny kolor” – wyjaśnia Sylwia Majcher

Jak pić herbatę z cytryną, żeby sobie nie zaszkodzić? Wyjaśnia chemiczka

Jak pić herbatę z cytryną, żeby sobie nie zaszkodzić? Wyjaśnia chemiczka Sylwia Bogdan

Acerola – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

×