Przejdź do treści

„Jaka dieta na taki brzuch?” Dietetyczka Anna Reguła obnaża manipulacje kolegów z branży na Instagramie

płaski brzuch
Jaka dieta na taki brzuch?” Dietetyczka Anna Reguła obnaża manipulacje kolegów z branży na Instagramie / iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

Brzuch czasem może być płaski, czasem przypominać balon. I to jest normalne. Nienormalne jest wmawianie ludziom, że powinno być inaczej – zauważa dietetyczka Anna Reguła.

„Brzuch to miejsce, które spędza sen z powiek większości ludzi”

Publikowane na Instagramie fotografie promują zafałszowany obraz rzeczywistości – prawdopodobnie to już wszystkie wiemy. Nie wszystkie jednak zdajemy sobie sprawę z tego, jaki biznes może stać za obserwowanymi przez nas „metamorfozami” i „idealnymi” ciałami. Ten wątek porusza na instagramowym profilu „Niekoniecznie dietetycznie” Anna Reguła. Dietetyczka prezentuje dwa zdjęcia swojego brzucha. Zostały one wykonane w odstępie kilku chwil, a nie tygodni, jak można by się spodziewać, patrząc na obrazek.

„Metamorfoza robi wrażenie prawda? Nic, tylko dopisać jakieś przypadkowe cyferki oznaczające jeszcze liczbę utraconych kilogramów, dodać, że to wszystko zasługa moich planów dietetycznych, dorzucić specjalny kod rabatowy i naprawdę zarobiłabym na tym kupę kasy, bo przecież brzuch to miejsce, które spędza sen z powiek większości ludzi, niekoniecznie tylko tym odchudzającym się”.

Na tym właśnie – zwraca uwagę Reguła – opiera się marketing internetowy wielu trenerów personalnych, ekspertów od odchudzania i przybierania na wadze.

„Ale ja mogę Wam szczerze przyznać, że zdjęcie po lewej i prawej dzielą 3 sekundy, zmiana światła i spięcie brzucha. Po lewej pierwszy dzień okresu, brzuch na luzie, jeszcze na czczo (więc po śniadaniu byłby uroczą piłeczką)” – podkreśla autorka wpisu.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność
Naturell Omega-3 1000 mg, 120 kaps
54,90 zł
Trawienie
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
79,00 zł
Energia
WIMIN Dobra energia, 30 kaps.
59,00 zł
Odporność, Beauty
Naturell Cynk Organiczny + C, 100 tabletek
12,99 zł
Odporność, Energia, Beauty
Naturell Witamina B Complex Vegan, 180 tabletek
79,99 zł

Jak zauważa dietetyczka, tego typu manipulacje to bardzo łatwa droga do budowania zasięgów w mediach społecznościowych (kochamy szybkie i spektakularne efekty rezultaty, prawda?). Nic dziwnego, że jest to kuszący kierunek rozwoju niejednego „eksperckiego” profilu na Instagramie.

„Mogłabym wrzucać na profil same fotki typu po prawej, budując obraz fitnessiary i nie daj Boże autorytetu rzeszy kobiet, czytając pod spodem komentarze „co jeść, żeby mieć taki brzuch?”, „jaka dieta na taki brzuch?”. Biorąc pod uwagę fakt, że mam duże grono młodych odbiorców, prawdopodobnie budowałabym w nastolatkach fałszywy obraz sylwetki, do której będą dążyć przez kolejne x lat swojego życia. Dodatkowo zwiększyłabym gigantycznie swoje zasięgi, no bo przecież takie rzeczy świetnie się klikają”.

A przecież nikt nie jest w stanie chodzić non stop na pełnym spięciu. Brzuch czasem może być płaski, czasem przypominać balon. I to jest normalne. Nienormalne jest wmawianie ludziom, że powinno być inaczej.

Tymczasem prawdziwy brzuszek kobiety to ten po lewej – nieidealny, często wzdęty, przechowujący w sobie treść pokarmową całego dnia. Sama unikam obcisłych, ołówkowych rzeczy żeby nie czuć dyskomfortu spowodowanego wzdęciami przy IBS (zespół jelita drażliwego – przyp. red.). Mięśnie brzucha zawdzięczam wieloletnim regularnym ćwiczeniom, ale nie jestem wcale chodzącym sześciopakiem. I Ty, droga kobietko, możesz być osobą aktywną fizycznie, mieć zdrową dietę, dbać o siebie i wcale nie mieć „kaloryfera”” – podsumowuje specjalistka.

kobieta w białym body

Anna Reguła – „Niekoniecznie dietetycznie”

Anna Reguła to dyplomowana dietetyczka prowadząca w mediach społecznościowych profil pod nazwą „Niekoniecznie dietetycznie”. Zajmuje się układaniem planów dietetycznych oraz prowadzeniem szkoleń z zakresu odżywiania. Jej konto na Instagramie obserwuje ponad 190 tys. osób. Można znaleźć tam różne ciekawostki oraz porady dla osób, które chcą się zatroszczyć o to, co kładą na talerzu.

View this post on Instagram

Metamorfoza robi wrażenie prawda? Nic tylko dopisać jakieś przypadkowe cyferki oznaczające jeszcze liczbę utraconych kilogramów, dodać, że to wszystko zasługa moich planów dietetycznych, dorzucić specjalny kod rabatowy i naprawdę zarobiłabym na tym kupę kasy, bo przecież brzuch to miejsce, które spędza sen z powiek większości ludzi, niekoniecznie tylko tym odchudzającym się. Tak właśnie często powstaje marketing internetowy wielu osób z mojej branży, ale ja mogę Wam szczerze przyznać, że zdjęcie po lewej i prawej dzielą 3 sekundy, zmiana światła i spięcie brzucha. Po lewej pierwszy dzień okresu, brzuch na luzie, jeszcze na czczo (więc po śniadaniu byłby uroczą piłeczką)☺ ▫ ▫ Jeśli myślicie, że byłabym w stanie przechodzić cały dzień na spięciu po prawej tylko po to żeby komuś pokazać jaka to nie jestem "docięta" to naprawdę jesteście w błędzie. Mogłabym jednak wrzucać na profil same fotki typu po prawej budując obraz fitnessiary i nie daj Boże autorytetu rzeszy kobiet czytając pod spodem komentarze "co jeść żeby mieć taki brzuch?", "jaka dieta na taki brzuch?". Biorąc pod uwagę fakt, że mam duże grono młodych odbiorców prawdopodobnie budowałabym w nastolatkach fałszywy obraz sylwetki do której będą dążyć przez kolejne x lat swojego życia. Dodatkowo zwiększyłabym gigantycznie swoje zasięgi no bo przecież takie rzeczy świetnie się klikają ?‍♀️ ▫ ▫ Tymczasem prawdziwy brzuszek kobiety to ten po lewej – nieidealny, często wzdęty, przechowujący w sobie treść pokarmową całego dnia. Sama unikam oobcisłych, ołówkowych rzeczy żeby nie czuć dyskomfortu spowodowanego wzdęciami przy IBS. Mięśnie brzucha zawdzięczam wieloletnim regularnym ćwiczeniom, ale nie jestem wcale chodzącym sześciopakiem. I Ty, droga kobietko, możesz być osobą aktywną fizycznie, mieć zdrową dietę, dbać o siebie i wcale nie mieć "kaloryfera". O tym też będzie najnowszy odcinek naszego @psychodieta.podcast ▫ ▫ #motywacja #mitydietetyczne #fitgirl #dieta #masa #gym #psychologiaodchudzania #redukcja #healthy #food #healthyfood #nutrition #sylwetka #odchudzanie #kalorie #zdrowejedzenie #zdrowie #diet #nutrition #dietetykakliniczna #evidencebasednutrition #fit #infografika #psychika #psychodietetyka

A post shared by Anna Reguła Dietetyka (@niekoniecznie_dietetycznie) on

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Japońska dieta wodna, kobieta pijąca wodę

Japońska dieta wodna – zasady i efekty

RZS – dieta łagodząca objawy zapalenia stawów

Stwardnienie rozsiane – jakie znaczenie ma dieta? Przykłady jadłospisu

Nie jesteś w stanie opanować się przed jedzeniem słodyczy? Oto kilka sposobów na ratowanie sytuacji

herbata

Jak jeść, żeby nie marznąć jesienią i zimą? Zdradzamy kilka prostych trików

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Orzechy laskowe w misce

Stres bierze nad tobą górę? Ekspertka wymienia, co jeść, by wspomóc organizm w tym czasie

Zjedzenie pleśni - objawy. Czym grozi?

Zjadłaś spleśniały chleb? Dowiedz się czym to grozi i jakie są objawy zatrucia pleśnią

Słodycze dla cukrzyka – jaki typ jest dozwolony? Zdrowe desery i przekąski

Bromelaina – właściwości, wskazania i przeciwwskazania. Na co pomagają tabletki z ananasa?

Anchois – co to, właściwości odżywcze, gdzie kupić, przepisy na dania z anchois

Zakupy

„Dziecko ważące 15 kg przekracza dopuszczalną dzienną dawkę E476 (czyli polirycynooleinianu poliglicerolu) już po zjedzeniu 2 kostek czekolady” – mówi Katarzyna Rada, właścicielka serwisu Czytaj Skład

Irena Wielocha/ Fot. Andrzej Wielocha

„Cukrzycę typu II da się opanować dietą. I to była moja najważniejsza broń w tej walce” – pisze Irena Wielocha w swojej książce

Jak zapobiegać stanom zapalnym i jak je zmniejszać, by cieszyć się zdrowiem? Poznaj zasady diety przeciwzapalnej

„Panie, które charakteryzują się prawidłową masą ciała, mają większe skłonności do tego, żeby podjadać pod wpływem nudy” – mówi Aleksandra Ulatowska, psychodietetyczka

Napój, sok, nektar czy koktajl? Wyjaśniamy, co będzie najlepszym wyborem

Plan żywieniowy – jak go ułożyć? Co jeść, by zdrowo się odżywiać?

Jak wybrać arbuza, by był idealny? / pexels

Często kupujesz arbuza? Agnieszka Pocztarska podpowiada, którego wybrać, by był idealny

Meczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” / istock

Męczą cię wzdęcia, gazy, zaparcia? „Zadbaj o aktywację MMC!” – podpowiada dietetyczka

Przyprawa do ziemniaków pieczonych i smażonych – jak zrobić taką bez soli?

„Zbyt niski poziom cholesterolu zwiększa ryzyko nie tylko agresji, ale także choroby afektywnej dwubiegunowej, depresji i samobójstw” – mówi psychodietetyczka Agnieszka Ślusarska-Staniszewska

Dressing do sałatki – jak zrobić dobry sos sałatkowy?

×