Przejdź do treści

Czy dieta ma wpływ na naszą seksualność? Wyjaśnia dietetyczka Paulina Ihnatowicz

Seksualność a dieta / gettyimages
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim

„Seksualność to wciąż temat tabu, a ja myślę, że warto o tym mówić. Tym bardziej, że coraz więcej osób, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, zwraca się do mnie z problemem obniżonego libido” – pisze Paulina Ihnatowicz, dietetyczka. W poście na Instagramie ekspertka wyjaśnia zależność pomiędzy seksualnością, a tym, co ląduje na naszym talerzu. 

Problemy z erekcją

Dietetyczka Paulina Ihnatowicz swój post rozpoczyna od informacji na temat pełnowartościowego białka.

„Jeżeli w diecie brakuje źródeł pełnowartościowego białka, a zwłaszcza aminokwasu l-argininy (mięso, ryby, jaja, strączki), to może dochodzić do problemów, np. z erekcją. L-arginina jest prekursorem tlenku azotu, który odpowiada za prawidłowe napięcie naczyń krwionośnych. Przekłada się to m.in. na rozkurcz tkanki mięśniowej w ciałach jamistych prącia, co usprawnia osiągnięcie wzwodu u panów” – tłumaczy.

Ekspertka dodaje, że na niekorzyść działa również dieta zbyt obfita w kalorie, która prowadzi do otyłości.

„W tkance wisceralnej u mężczyzn dochodzi do aromatyzacji, czyli procesu, w którym męskie hormony płciowe przemieniają się w estrogeny. To dlatego np. otyli mężczyźni mogą mieć zmniejszoną ochotę na seks” – wyjaśnia dietetyczka.

Zmniejszone libido

„Za zmniejszonym libido mogą stać również zaburzenia hormonalne – np. hiperprolaktynemia, która występuje m.in. u kobiet karmiących piersią. I faktycznie tak jest, że wg badań nawet 90 proc. kobiet do 6 miesiąca po porodzie nie uprawia seksu. Choć nie tylko z tego względu, to jednak wysoka prolaktyna = niska dopamina w skrócie” – wyjaśnia ekspertka.

I dodaje, że nie trzeba karmić piersią, żeby mieć wysoką prolaktynę. Bardzo często jest ona podniesiona również w sytuacji przewlekłego stresu, niedospania, niedostatecznej regeneracji i przetrenowania. Również zbyt niskie, jak i zbyt wysokie stężenie testosteronu u kobiet, może powodować problem z libido.

W przestrzeni zakupowej HelloZdrowie znajdziesz produkty polecane przez naszą redakcję:

Odporność, Good Aging, Energia, Trawienie, Beauty
Wimin Zestaw z lepszym metabolizmem, 30 saszetek
139,00 zł
PROMOCJA
Trawienie, Promocje
WIMIN Lepszy metabolizm, 30 kaps.
20,00 zł 79,00 zł
NOWOŚĆ
Odporność, Trawienie
Nasiona trybuły ogrodowej do samodzielnego wysiania, 1 g
2,00 zł

Anemia

Dietetyczka dodaje, że na naszą seksualność ma również wpływ anemia.

„Anemia także jest jednym z czynników wpływających na zmniejszenie ochoty na seks. Dlatego dieta wspierająca libido powinna być jak najbardziej różnorodna i bogata w składniki odżywcze! Jednymi z najważniejszych składników mineralnych odpowiedzialnych za prawidłowy poziom libido jest cynk, żelazo oraz magnez” – wyjaśnia Paulina Ihnatowicz.

Suplementacja i aktywność fizyczna

Dietetyczka dodaje, że ważne jest też to, by być aktywnym fizycznie, wystawiać się na światło słoneczne oraz dbać o codzienny relaks i regenerację.

Istotne jest też wyrównanie stężenia witaminy D3, B12, B6 i B9 w surowicy krwi, które są kluczowe do prawidłowej produkcji neuroprzekaźników” – wyjaśnia Paulina Ihnatowicz.

Paulina Ihnatowicz – kim jest?

Paulina Ihnatowicz jest dietetyczką ze specjalnością dietetyki klinicznej oraz sportowej. W swojej praktyce szczególnie interesuje się przypadkami autoimmunologii, ponieważ sama walczy z chorobą Hashimoto. Jest aktywna w mediach społecznościowych, gdzie – jak sama mówi – stara się pokazywać, że prawidłowe odżywianie może zdziałać cuda.

Jej profil na Instagramie obserwuje 110 tys. osób

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Betaina – jakie pełni funkcje w organizmie i kto może ją suplementować?

Chcesz obniżyć cholesterol? Sięgnij po te produkty

Japońska dieta wodna, kobieta pijąca wodę

Japońska dieta wodna – zasady i efekty

RZS – dieta łagodząca objawy zapalenia stawów

Stwardnienie rozsiane – jakie znaczenie ma dieta? Przykłady jadłospisu

Nie jesteś w stanie opanować się przed jedzeniem słodyczy? Oto kilka sposobów na ratowanie sytuacji

herbata

Jak jeść, żeby nie marznąć jesienią i zimą? Zdradzamy kilka prostych trików

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera! Najwyższa pora, żeby odczarować to niedoceniane warzywo

Dieta po usunięciu woreczka żółciowego – zalecenia żywieniowe, przykładowy jadłospis

Meal prep – co to jest i jak go zaplanować? Menu na trzy dni

Orzechy laskowe w misce

Stres bierze nad tobą górę? Ekspertka wymienia, co jeść, by wspomóc organizm w tym czasie

Zjedzenie pleśni - objawy. Czym grozi?

Zjadłaś spleśniały chleb? Dowiedz się czym to grozi i jakie są objawy zatrucia pleśnią

Słodycze dla cukrzyka – jaki typ jest dozwolony? Zdrowe desery i przekąski

Bromelaina – właściwości, wskazania i przeciwwskazania. Na co pomagają tabletki z ananasa?

Anchois – co to, właściwości odżywcze, gdzie kupić, przepisy na dania z anchois

Zakupy

„Dziecko ważące 15 kg przekracza dopuszczalną dzienną dawkę E476 (czyli polirycynooleinianu poliglicerolu) już po zjedzeniu 2 kostek czekolady” – mówi Katarzyna Rada, właścicielka serwisu Czytaj Skład

Irena Wielocha/ Fot. Andrzej Wielocha

„Cukrzycę typu II da się opanować dietą. I to była moja najważniejsza broń w tej walce” – pisze Irena Wielocha w swojej książce

Jak zapobiegać stanom zapalnym i jak je zmniejszać, by cieszyć się zdrowiem? Poznaj zasady diety przeciwzapalnej

„Panie, które charakteryzują się prawidłową masą ciała, mają większe skłonności do tego, żeby podjadać pod wpływem nudy” – mówi Aleksandra Ulatowska, psychodietetyczka

Napój, sok, nektar czy koktajl? Wyjaśniamy, co będzie najlepszym wyborem

Plan żywieniowy – jak go ułożyć? Co jeść, by zdrowo się odżywiać?

Jak wybrać arbuza, by był idealny? / pexels

Często kupujesz arbuza? Agnieszka Pocztarska podpowiada, którego wybrać, by był idealny

Przyprawa do ziemniaków pieczonych i smażonych – jak zrobić taką bez soli?

„Zbyt niski poziom cholesterolu zwiększa ryzyko nie tylko agresji, ale także choroby afektywnej dwubiegunowej, depresji i samobójstw” – mówi psychodietetyczka Agnieszka Ślusarska-Staniszewska

×